|

چالشی که از مواد مخدر هم برای کودکان خطرناک تر است!

«برخی صاحب نظران و متخصصان بر این باورند که بازی کردن با تلفن همراه حتی از اعتیاد به مواد مخدر هم برای کودکان بدتر است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ سال هاست که اندیشمندان و صاحب نظران مختلف در اقصی نقاط جهان، دیدگاه ها و گزارش ها و مقالات متنوعی را در حوزه تعلیم و تربیت کودکان منتشر می کنند و از این رهگذر سعی دارند تا بهترین و به روزترین متودها در این حوزه را ارائه کرده و به بهبود وضعیت جوامع بشری کمک کنند.

به گزارش شایانیوز؛ با این حال، با گذشت زمان و به طور خاص در شرایط کنونی، شاهد مطرح شدن چالش های جدید و قابل توجهی در حوزه تربیت کودکان بوده ایم. چالش هایی که بخش قابل ملاحظه ای از آن ها متاثر از تغییر سبک زندگی انسان ها و مطرح شدن مسائل تازه در زندگی بشر هستند. با این حال، یکی از چالش هایی که به نحوی ویژه و البته شایع در حوزه تربیت کودکان در اقصی نقاط جهان مطرح است، مساله بازی کردن آن ها با گوشی های تلفن همراه است.

موضوعی که به قدری بغرنج و وخیم شده که بسیاری از صاحب نظران و کارشناسان نسبت به تبعات بسیار مضر آن برای کودکان هشدارمی دهند و حتی شاهد بوده ایم که چند وقت قبل، نشریه گاردین در گزارشی به این موضوع اشاره کرده که اعتیاد به گوشی تلفن همراه و بازی کردن با آن حتی از اعتیاد به مواد مخدر نیز بدتر است و کودک را با چالش ها و آسیب های جدی در حوزه سلامتی اش رو به رو می کند. در این رابطه، صاحب نظران بر این باروند که خسارات بازی کردن با گوشی های تلفتن همراه برای کودکان در دو حوزه عمده قابل ادراک و فهم است.

بازی های رایانه ای

اولا، بازی کردن طولانی مدت با گوشی از سوی کودک سبب خواهد شد تا از نظر فیزیکی و به طور خاص سلامت چشم و گردن و دست، آن ها با مشکل رو به رو شوند. دوم و البته مهمتر اینکه بازی کردن طولانی مدت با گوشی تلفن همراه موجب خواهد شد تا کودکان آسیب های جدی را در حوزه سلامت فکری و روانی خود نیز متحمل شوند. مساله ای که نمودهای منفی خود را در رفتارهای پرخاشگرانه و منفی آن ها به نمایش خواهد گذاشت و البته که تاثیرات این مساله نیز برای کودکان در بلند مدت به نحو جدی تری آشکار و هویدا می شود.

با این حال، با دیجیتالی شدن بیش از پیش جهان امروز و البته دلمشغولی های فزاینده والدین در دنیای کنونی، سرگرم شدن کودکان با گوشی های تلفن همراه و بازی کردن با آن ها به یک امر شایع و نگران کننده تبدیل شده است. مساله ای که در نوع خود در سال های آتی می تواند تاثیرات عینی اش را در قالب ظهور نسلی به نمایش بگذارد که دوره کودکی خوبی را طی نکرده اند و سرگرم بازی کردن با گوشی تلفن همراه بوده اند. نسلی که بدون تردید مدل های رفتاری خاصی را نیز از خود نشان خواهند داد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها