|

گیاهان آپارتمانی برا دفع حشرات / سوسکُ پشه که هیچ اینا مورچه رو هم فراری میدن کاربلدن

در این مقاله در خصوص گیاه آپارتمانی برای دفع حشرات صحبت کردیم و چندتاشونو معرفی کردیم که میتونن سوسک، مورچه و پشه رو از خونتون دور کنن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه در منزل تبدیل شده به یه عادت بین ما ایرانی ها و از اونجایی که این زیبارویان میتونن در دکور غوغا به پا کنن و خیلی از طراحان دکوراسیون بودن اون ها رو در چیدمان توصیه میکنن این موضوع بیشتر از پیش مرسوم شده و افراد دوست دارن که از زیبایی گیاهان بهره مند بشن و حالا در این بین اصلا فرقی نمیکنه که از گیاهان آپارتمانی گران استفاده کرده باشن و یا ارزون در اصل درسته که گیاهان هم برای خودشون طبقه بندی دارن و یه سریاشون لاکچری بشمار میان ولی موضوعی که در این بین وجود داره این هست که زیباسازی فضا در اصل یکی از ویژگی های اصلی اون هاست و اصلا فرقی نمیکنه که در چه گروهی باشن.

بنابراین در صورتی که گل و گیاه در منزل ندارید بدون درنگ به سراغ نگهداری از این زیبارویان برید البته که شاد در این بین بعضیا این تصور رو داشته باشن که گل و گیاه به دستشون نمیفته و نمیتونن خوب گلی رو عمل بیارن که خب در این خصوص باید شما یه سری نکات رو رعایت کنید مثلا در صورتی که تازه کار هستید و تجربه ی زیادی در پرورش گل و گیاه ندارید باید به سراغ گیاهان آپارتمانی مناسب افراد مبتدی برید که شرایط نگهداری راحتی دارن تا اون موقع متوجه بشید که گل به دستتون میفته منتها شما گیاه درستی رو انتخاب نمیکردید. حالا از اینا که بگذریم تنها خوبی که گیاهان دارن زیباسازی فضا نیست مثلا میتونن هوا رو تصفیه کنن و یا گیاه آپارتمانی برای دفع حشرات میتونن حشراتی مثل پشه و حتی سوسک رو دور کنن که در این مقاله چندتا از اون ها رو معرفی میکنیم، پس با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی برا دفع حشرات

اطلسی از گیاهان آپارتمانی دفع کننده حشرات

یکی از بهترین گیاهانی که در دفع کردن حشرات میتونه نقش بسیار موثری داشته باشه اطلسی هست که علاوه بر این که در باغ شما میتونه یکی از نگهبانان اون باشه و انواع شته، آفات و کرم ها رو دفع کنه میتونه توی خونه هم سوسک ها رو از محیط شما دور کنه چرا که شیره ی این گیاه دارای یه رایحه ای هست که حشرات رو اذیت کرده و در نتیجه اونا رو از محیط دور میکنه. 

از طرف دیگه موضوعی که وجود داره زیبایی بینظیر گل های رنگارنگ اطلسی هست که میتونن هر فضایی رو که در اون قرار دارن رو زیبایی بخشن. بنابراین بهتون توصیه میکنیم به جای رفتن به سراغ گیاهان معمولی از یه همچین گیاهی که هم زیبایی داره و هم خاصیت فوق العاده در دکوراسیون خونتون بهره بگیرید و حشرات رو باهاش بفرستید به تعطیلات.

گیاهان آپارتمانی برا دفع حشرات

گل داووی از گیاهان آپارتمانی دفع کننده حشرات

برسیم به یه گیاه دیگه که در دسته ی گیاهان آپار تمانی دفع کننده ی حشرات جا داره یعنی گل داوودی که در هر دسته گل و سبدی میتونه به عنوان یکی از زیباترین گل های تزیینی بشمار بره و خب تنوع زیادی هم داره که همین موضوع اون رو بیشتر خاص میکنه. این زیبارو میتونه به شما در دفع حشراتی مثل سوسک، مورچه، شپش و کنه از خونه و باغچه کمک کنه و این موضوع به علت وجود ماده ی خاصی در عصاره ی اون هست که سبب کشتن حشرات میشه و از این رو توی شامپوهای مخصوص سگ و حشره کش ها هم ازش استفاده میکنن.   

گیاهان آپارتمانی برا دفع حشرات

گل همیشه بهار از گیاهان آپار تمانی دفع کننده حشرات

گل همیشه بهار از رایحه ی بسیار قوی برخورداره و از این رو میتونه پشه ها، شته ها و شپش های گیاهی رو اذیت کنه و به همین دلیل فراریشون بده به همین دلیل شما میتونید علاوه بر این که از اون در خونتون استفاده کنید در صورت داشتن باغ و باغچه برای در امان ماندن دیگر گیاهانتون از شر این حشرات میتونید همیشه بهار بکارید و کار  رو به اون بسپارید. 

گیاهان آپارتمانی برا دفع حشرات

علف چشمه از گیاهان آپارتمانی دفع کننده حشرات

یکی از قدیمی ترین و قدرتمندترین گیاهان که بشر در زمینه ی دفع حشرات تا به امروز استفاده کرده علف چشمه هست که به علت انتشار یه ماده ی شیمیایی توی هوا باعث دور شدن شته ها و حشرات میشه و از این رو شما میتونید از این چمن در زمین زراعی، باغ میوه و هر مکانی که لازمه استفاده کنید تا با رشد سالیانه اش از آسیب زدن شته ها و آفات به گیاهان شما جلوگیری کنه.

گیاهان آپارتمانی برا دفع حشرات

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها