|

طرز تهیه پای سیب و دارچین / روش پخت اصیل با طعم و عطر فوق العاده

عصر بهاری رو با کیک سیب و دارچین میشه زیباتر کرد... توی این مطلب بهترین روش تهیه پای سیب رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- پای سیب یه کیک محبوب و معروف در تمام دنیاست. ترکیب مزه سیب و عطر دارچین توی این کیک، بسیار دل انگیزه و طعمی داره که از یاد نمیره. اگه به شیرینی پزی علاقمندی حتما از پختن و خوردن این کیک جذاب که میتونه یه دسر عالی هم باشه، لذت خواهی برد. عصر بهاری رو با کیک سیب و دارچین میشه زیباتر کرد... توی این مطلب بهترین روش تهیه پای سیب رو بهتون آموزش میدیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

cake-paye-sib-3

مواد لازم برای تهیه پای سیب و دارچین

آرد دو و نیم پیمانه

تخم مرغ 4 عدد

شکر یک پیمانه

سیب متوسط دو عدد

شیر یا آب یک پیمانه

روغن یک پیمانه

دارچین 2 قاشق غذاخوری

بکینگ پودر یک قاشق چایخوری

وانیل نوک قاشق چایخوری

cake-paye-sib-4

طرز تهیه پای سیب و دارچین

مرحله اول

سیب ها رو شسته و خشک می کنیم سپس اونها رو پوست گرفته و چهار قسمت می کنیم. هسته رو جدا کرده و هر قسمت رو به سه یا چهار قسمت برش می دیم. نازک بودن سیب ها شکل زیباتری به پای سیب ما میده.

مرحله دوم

دو قاشق از شکر و پودر دارچین رو باهم مخلوط کرده و به سیب ها اضافه می کنیم، هم می زنیم و کنار می ذاریم. (مقدار پودر دارچین در این دستور با توجه به ذائقه شما قابل تغییره.)

مرحله سوم

تخم مرغ هایی که از قبل بیرون یخچال گذاشتیم و به دمای محیط رسیده رو داخل یک ظرف گود با شکر و وانیل می ریزیم و با دور تند همزن برقی حدود 7 تا 8 دقیقه می زنیم تا کرم رنگ و کشدار بشه.

cake-paye-sib-6

مرحله چهارم

در این مرحله شیر یا آب رو مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه می کنیم و چند ثانیه با همزن برقی در حد مخلوط شدن می زنیم. به جایی همزن برقی می تونیم از همزن دستی هم استفاده کنیم.

مرحله پنجم

حالا روغن رو به مایه کیک سیب و دارچین اضافه می کنیم و باز هم چند ثانیه هم می زنیم.

مرحله ششم

آرد و بکینگ پودر رو که از قبل سه بار الک کردیم، کم کم به مایه کیک اضافه کرده و با لیسک به آرومی و به شکل دورانی مخلوط می کنیم.

cake-paye-sib-2

مرحله هفتم

کف یه قالب مناسب رو کاغذ روغنی پهن می کنیم و کمی آردپاشی می کنیم تا کیک به قالب نچسبه. نصف مایه کیک رو داخل قالب می ریزیم و نصف سیب ها رو روی اون می چینیم. سپس بقیه مایه کیک سیب و دارچین رو داخل قالب می ریزیم و بقیه سیب ها رو روی مایه کیک می ذاریم. (برش های سیب رو به آرومی روی مایه کیک قرار بدید تا داخل مایه فرو نرن.)

مرحله هشتم

قالب رو داخل فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کردیم، قرار میدیم. 40 تا 45 دقیقه زمان میدیم تا پای سیب پف کنه و بپزه. (از عطر خوبی که فضای خونه رو پر کرده، لذت ببرید!)

cake-paye-sib-5

مرحله نهم

بعد از اینکه کیک سیب و دارچین پخت، اون رو از فر خارج می کنیم و اجازه می دیم کاملا خنک بشه و سپس مقداری پودر قند روی کیک الک می کنیم و نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی