|

طرز تهیه مربای پوست هندونه / با حداقل هزینه یه مربای عالی و خوشمزه درست کن

توی این مطلب، طرز تهیه یه مربای متفاوت به نام مربای پوست هندونه رو یاد میگیری که خیلی راحت درست میشه و مزه خیلی خوبی هم داره.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- با گرم شدن هوا، میوه های آب دار و خوشمزه ای مثل هندونه خیلی بیشتر از قبل به بازار اومدن و طرفدار زیادی هم دارن. ما معمولا قسمت قرمز رنگ هندونه رو جدا می کنیم و پوست و دونه ش رو دور می ریزیم. اما شاید ندونید که با پوست هندونه میشه مربای خوشمزه ای درست کرد. یه مربا شبیه بقیه مرباها مثل مربای هویج، مربای توت فرنگی، مربای آلبالو و... که میشه با کره، خامه و... یه صبحونه عالی داشت. توی این مطلب، طرز تهیه مربای پوست هندونه رو بهتون آموزش میدیم که راحت درست میشه و مزه خیلی خوبی هم داره. تا پایان همراه ما باشید.

morabba1

مواد لازم برای تهیه مربای پوست هندونه

پوست هندوانه یک کیلو

شکر یک کیلو و 200 گرم

آب هندوانه صاف شده یک لیتر

رنده پوست یک عدد لیمو

آب لیمو ترش تازه یک قاشق غذاخوری

جوهر لیمو یک چهارم قاشق چایخوری

دارچین یک عدد

هل 4 عدد

میخک دو عدد

morabba5

طرز تهیه مربای پوست هندونه

مرحله اول

هندونه سالمی رو انتخاب کرده و قسمت قرمز و صورتی اون رو جدا کنید. پوست سبز رنگ هندونه رو هم جدا کرده به صورتی که قسکت سفید رنگ پوست، با ضخامت یکسان باقی بمونه.

مرحله دوم

پوست سفید هندونه رو با چاقو برش های مکعبی هم اندازه بزنید یا از قالب های کوچیک استفاده کنید تا مربای شما شکل بهتری داشته باشه.

morabba6

مرحله سوم

پوست هندونه خرد شده رو همراه آب داخل قابلمه بریزید و حدود 10 دقیقه بجوشونید و سپس آبکش کنید. روی پوست هندونه آب سرد بریزید.

مرحله چهارم

آب هندونه، شکر و پوست خرده شده و جوشیده هندونه رو داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت بذارید تا به جوش بیاد. کف جمع شده روی مربا رو جمع کنید و دور بریزید تا رنگ مربا در نهایت شفاف باشه.

morabba2

مرحله پنجم

بعد از حدود نیم ساعت از جوشیدن مربای پوست هندونه، دارچین، هل، میخک، رنده پوست لیمو ترش رو بریزید و هم بزنید. مربای پوست هندونه رو به آرومی هم بزنید تا مواد له نشن.

مرحله ششم

در دقایق پایانی پخت مربای پوست هندونه، آب لیمو ترش و جوهر لیمو رو اضافه کنید. قوام شهد مربا رو با ریختن کمی از اون داخل ظرف و پخش نشدن شهد بسنجید. اگر مناسب بود مربا رو از روی حرارت بردارید.

مرحله هفتم

اجازه بدید مربا خنک بشه سپس هل، پوب دارچین و میخک رو از مربا خارج کنید و اون رو داخل شیشه های تمیز و کاملا خشک بریزید، در شیشه ها رو محکم ببندید و داخل یخچال قرار بدید.

morabba3

در ظرف مربا در طول پخت نیمه باز باشه و حتما کف ایجاد شده روی مربا رو جمع کنید و دور بریزید. در تهیه مربای هندونه میتونید از آب معمولی به جای آب هندونه استفاده کنید. بهتره قابلمه ای که مربا رو داخلش می پزید لعابی یا استیل باشه.

در این مطلب، طرز تهیه مربای پوست هندونه رو بهتون آموزش دادیم که یه مربای اقتصادی و خوشمزه ست. امیدواریم توی خونه درست کنید و لذت ببرید. اگر به آشپزی علاقمند هستید، اینجا کلی دستورهای غذا، دسر، مربا، شیرینی و کیک و... داریم که می تونید استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی