|

گیاهان آپارتمانی مقاوم/ خونت تاریکه نور ندارن خودتم حواس پرتی آب نمیدی بهشون آخ نمیگن

در این مقاله چند تا از گیاهان آپارتمانی مقاوم رو بهتون معرفی کردیم که میتونید در صورتی که وقت رسیدگی به گل و گیاه رو ندارید به سراغشون برید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن گل و گیاه در خونه میتونه مزایای زیادی داشته باشه که یکی از اون ها زیباسازی دکوراسیون هست چرا که گیاهان میتونن با ظاهر خاص و فوق العاده ای که دارن فضایی که در اون قرار میگیرن رو به زیبایی هر چه تمام تر جلوه بدن مثل گیاهان آپارتمانی خاص که به علت برگ های منحصر به فرد و صد البته قشنگشون که در دکوارسیون های مدرن بسیار کاربردی هستن و طراحان زیادی استفاده از اون ها رو در چیدمان خونه پیشنهاد دادن بنابراین در صورتی که میخواهید یه تغییر و تحول اساسی به خونه بدید که چشم هر کسی رو مجذوب خودش کنه و صد البته روی روحیه تون هم تاثیر مثبت بذاریه بدون درنگ به سراغ این گیاهان برید. اما خب در خصوص نگهداری این زیبارویان شما نباید تنها به زیبایی فضای خودتون فکر کنید چون این یه جور خودخواهی هست بالاخر هر گیاهی برای خودش شرایط نگهداری خاص داره و در خونه باید در قسمت های مختلف ازش نگهداری بشه.

مثلا گیاهان مناسب خانه تاریک سایه دوست هستن و از این رو در هر قسمت از خونه که نورگیرش ضعیفه میتونن به خوبی به رشد خودشون ادامه بدن در حالی که شاید  اگر اون ها رو در جایی با نور زیاد قرار بدید برگ هاشون کم کم بسوزه. بنابراین قبل از انتخاب گیاهی که اون رو پسندیدید یه مطالعه هم در خصوص شرایط پرورش اون داشته باشید تا در نهایت بهترین نتیجه رو بگیرید. حالا در این مقاله میخواهیم راجبه گیاهان آپارتمانی مقاوم صحبت کنیم که بعضیاشون در مقابل نور کم و بعضیاشون در مقابل آبیاری کم و حتی بعضیاشون در برابر هر دوی این ها مقاومن که با این حساب برای اون دسته از افرادی که خونشون نورگیر خوبی نداره و خودشون هم حوصله ی زیادی برای رسیدگی به گل و گیاه رو ندارن بسیار مناسب اند، پس اگر این شرایط رو دارید در ادامه با ما همراه باشید برای شناختن تعدادی از گیاهان این مدلی.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

زاموفیلیا از گیاهان آپارتمانی مقاوم

زاموفیلیا رو میشه از اون دسته از گیاهانی بشمار آوورد که به علت شرایط نگهداری راحتی که داره برای افراد مبتدی بسیار مناسبه. همچنین این گیاه رشد سریعی هم داره و به این دلیل تونسته طرفدارهای زیادی هم داشته باشه و بین ما ایرانیا به یه گیاه آپارتمانی محبوب و دوست داشتنی تبدیل بشه. رشد زاموفیلیا به شکل افقی هست که از این رو برای اون خونه هایی که سقفشون ارتفاع کمی داره گزینه ی خوبی هست و میشه با کمک شاخ و برگ های زیبا و خاص این گیاه زیبایی خونه رو چندین برابر کرد. همچنین این رو هم اضافه کنیم که زاموفیلیا در برابر نور کم هم بسیار مقاومه و یه جورایی سایه دوست بشمار میاد پس نباید نگران کم بودن نور خونتون هم باشید چرا که این موضوع جلوی رشد این گیاه رو نخواهد گرفت.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

دراسنا پرچمی از گیاهان آپارتمانی مقاوم

یکی دیگه از گیاهان آپارتمانی مقاوم دراسنا پرچمی هست که به عنوان یه درختچه ی زیبایی خانگی شناخته میشه و بسیار محبوب و پرطرفدار هست. این گیاه سایه دوست هست و در صورت بد بودن نورگیر خونه شما میتونید به راحتی اون رو رشد بدید و از دیدنش لذت ببرید. همچنین دراسنا پرچمی در مقابل آبیاری کم هم مقاوم هست و از این رو برای اون دسته از افرادی که مشغله ی کاری زیادی دارن هم گیاه مناسبیه. دراسنا پرچمی به علت ظاهر خاصش که شامل تنه ی بلند و باریک و برگ های سوزنی صورتی رنگ و یا سبز و کرم میشه میتونه یه نقطه ی کانونی  زیبا در دکور شما درست کنه.

همچنین این نکته رو هم ذکر کنیم این گیاه یکی از بهترین تصفیه کننده های هوا هم بشمار میاد و میتونه به هوای راکد جون دوباره ببخشه و اکسیژن تازه رو مهمون ریه هاتون کنه.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

شفلرا از گیاهان آپارتمانی مقاوم

درسته که همه ی گیاهان زیبا هستن ولی در این بین یه سری از اون ها هستن که زیباییشون هر چشمی رو نوازش میکنه و به هر دلی میشینه که یکی از اون ها شفلرا با برگ های چتری و زیبایی که داره هست که علاوه بر زیبایی ظاهری به علت جنس محکمی که برگ هاش و ساقه اش داره یکی از گیاهان مقاوم بشمار میاد که باید در نگهداری اون به میزان نوری که بهش میرسونید دقت ویژه داشته باشید چون شفلرا طرفدار نور غیر مستقیم و متوسط هست بنابراین شما باید از قرار دادن اون در مقابل نور مستقیم خورشید خودداری کنید چون در این صورت باعث سوختن برگ های اون  از بین رفتنشون میشید که مسلما این موضوع رو دوست ندارید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی