|

نحوه کنسرو کردن نخود فرنگی / فصلش زود تموم میشه اینجوری کنسرو کن تمام سال داشته باشی

یکی از بهترین راه های حفظ خواص نخود فرنگی برای مدت زمان طولانی، کنسرو کردن این ماده غذایی هست که در این مطلب اون رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اواسط بهار، نخود فرنگی به بازار میاد و بعد از مدتی هم تموم میشه. نخود فرنگی در عین خوشمزگی و استفاده در غذاهای مختلفی مثل خورشت مرغ، سوپ، سالاد الویه، سالاد ماکارونی و... خواص بی نظیری داره. این صیفی جذاب، سرشار از ویتامین C هست و سیستم ایمنی بدن رو تقویت میکنه. پس مهمه روشی رو بلد باشیم تا نخود فرنگی رو به مدت بیشتری نگهداری و استفاده کنیم. غیر از نگهداری از نخود فرنگی در فریزر، یکی از بهترین راه های حفظ خواص این ماده غذایی برای مدت زمان طولانی، کنسرو کردن نخود فرنگی هست که در این مطلب اون رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

konserv-nokhodfarangi8

مواد لازم برای تهیه کنسرو نخود فرنگی

نخود فرنگی 2 کیلو

نمک 2 تا 4 قاشق چایخوری

سرکه 4 قاشق غذاخوری

آب به میزان لازم

چند شیشه با در فلزی

konserv-nokhodfarangi5

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی

مرحله اول

نخود فرنگی ها رو از قلاف خارج کرده و داخل یک ظرف آب بریزید. 10 تا 15 دقیقه زمان بدید و سپس نخود فرنگی ها رو آبکشی کنید.

مرحله دوم

نخود فرنگی ها رو به همراه آب داخل قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت بذارید تا جوش بیاد و به مدت 30 تا 40 دقیقه بپزه. (آب به اندازه ای باشه که روی نخود فرنگی ها رو بگیره. اگر در حین پخت کف روی قابلمه ایجاد شد، اون رو جدا کنید تا در نهایت کنسرو نخود فرنگی شما شفاف باشه.) سپس از روی حرارت بردارید تا خنک بشه.

konserv-nokhodfarangi6

مرحله سوم

وقتی مخلوط آب و نخود فرنگی خنک شد، نمک و سرکه رو اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط بشه. نمک رو با توجه به ذائقه خودتون بریزید و مزه کنید تا زمانی که میزان شوری اون رو دوست داشتید.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط آب و نخود فرنگی رو داخل شیشه ها بریزید و در اونها رو محکم ببندید. داخل یک قابلمه آب بریزید و شیشه ها رو داخل قابلمه بذارید. (نصف شیشه ها باید داخل آب باشه.) قابلمه رو روی حرارت ملایم بذارید تا به جوش بیاد.

مرحله پنجم

نیم ساعت اجازه بدید آب بجوشه و بعد از روی حرارت بردارید و بذارید تا شیشه های کنسرو نخود فرنگی خنک بشن. وقتی خنک شدن میتونید اونها رو داخل یخچال نگهداری کنید.

konserv-nokhodfarangi4

خواص نخود فرنگی

نخود فرنگی یا نخود سبز حاوی مواد مغذی بسیاری مثل ویتامین B، ویتامین E، نشاسته، چربی‌ ها و پروتئین‌‌ هاست. نخود فرنگی فیبر داره و از این طریق به هضم غذا و بهبود متابولیسم بدن کمک میکنه.

نخود فرنگی حاوی مقادیر مناسبی از آنتی اکسیدان‌ های فلاونوئیدی مانند لوتئین، کاروتن، زیکسانتین و ویتامین A هست. ویتامین A از مواد مغذی ضروری برای حفظ سلامت غشاء مخاطی، پوست و دید چشم به حساب میاد.

konserv-nokhodfarangi1

جالبه که بدونید نخود فرنگی دارای فولات هست و این ماده تاثیر مثبتی بر سلامت روان ما داره. نخود فرنگی همچنین برای بیماران دیابتی مفیده؛ فیبر بالا و محتوای پروتئین موجود در نخود فرنگی، هضم قند رو کند میکنه و مقاومت نسبت به انسولین را کاهش میده. علاوه بر این، نخود فرنگی دارای خواص بسیار دیگه ست که برای سلامتی بدن بسیار مفیده.

konserv-nokhodfarangi2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی