|

هشدار نماینده مجلس به پزشکانی که قصد مهاجرت دارند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: می‌دانم و مطمئنم تمامی پزشکان و تحصیلکردگان که ایران را ترک می‌کنند تمایل قلبی‌شان ماندگاری در کشور است،…

لینک کوتاه کپی شد
12

همایون سامه یح بخت آبادی درباره هشدار افزایش مهاجرت پزشکان از کشور گفت: واقعیت مسئله عرضه و تقاضا است؛ هنگامی که در دنیا تقاضای پزشک زیاد باشد و از سوی دیگر کمبود پزشک و همچنین به دست آوردن پزشک ارزان مطرح باشد؛ در مورد کشوری مانند ایران که خرج تحصیلات پزشکی فردی را داده باشد، به طبع صرف هزینه و مهیا کردن کار برای چنین پزشکانی آن هم در مناطق بد آب و هوا به صرفه است.

به گزارش ایلنا، نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شما فکر نکنید یک پزشکی که به کانادا می‌رود بهترین جای این کشور می‌‍‌تواند مطب بزند، خیر؛ به نظر بنده پزشکان ایرانی در بدآب و هواترین و سردسیرترین مناطق کانادا مشغول به خدمت می‌شوند و باید بالاخره دوستان پزشک در جریان باشند. اما به دلیل آن‌که شرایط و حقوقی که برای‌شان تعیین می‌شود به صرفه است، مهاجرت می‌کنند. از همین رو ما باید دقیقا بر این استراتژی که کشور‌های ثالث، کشور‌های عربی، اروپایی و آمریکایی طالب پزشکان ما هستند، واقف باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سطح تدریس علوم پزشکی در دانشگاه‌های ما بسیار خوب و در حد قابل قبول است اغلب پزشکانی که از کشورمان مهاجرت می‌کنند هنگامی که وارد کشور‌های دیگر می‌شوند بعد از گذراندن امتحانات مربوطه به نحو مطلوب جذب می‌شوند؛ بنابراین ما این استراتژی را می‌دانیم و دقیقا هم مقابل این استراتژی باید برنامه‌ریزی خاص خودمان را داشته باشیم تا پزشکان مهاجرت نکنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان بیان کرد: هنگامی که یک پزشک در محروم‌ترین قسمت ایران خدمت می‌کند و در مورد مسئله مالیاتش سخت‌گیری می‌شود، شما انتظار دارید چه دلگرمی داشته باشد؟ حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا یک پزشک مقداری دلگرم شود، این است که درآمدی که دارد کاملا در جیب خودش برود. این‌گونه به طبع خدمت‌رسانی پزشکان هم به جامعه بیشتر خواهد شد، مگر غیر از این است که ایجاد شرایط رفاهی برای پزشکان و البته کل جامعه وظیفه ما است؟ وظیفه ما است که برای همه جامعه رفاه ایجاد کنیم، حال قسمتی از این مسئله هم در مورد پزشکان صدق می‌کند.

وی تاکید کرد: ما رفاه این خدمت‌گزاران (پزشکان) جامعه را باید به وجود بیاوریم امنیت شغلی و یک زندگی درخور شأن نخبگان فراهم کنیم. پزشکان جامعه ما کسانی هستند که با سطح هوشی بالا در کنکور جزء نفرات اول هستند. البته در گروه مهندسین هم نخبگان زیادی داریم که آن‌ها هم احتمال جذب‌شان توسط کشور‌های خارجی بسیار بالا است. از همین رو باید برای این گونه افراد یک ارجحیتی در نظر بگیریم و در کشور نگه‌شان داریم.

این نماینده مجلس گفت: می‌دانم و مطمئنم تمامی پزشکان و تحصیل‌کردگان که ایران را ترک می‌کنند تمایل قلبی‌شان ماندگاری در کشور است، اما شرایط اقتصادی خودشان را در نظر می‌گیرند و اقدام به مهاجرت می‌کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • یا ابوالفضل ارسالی در

    یا خود خود خدااااااا

  • خاطره ارسالی در

    واقعا متاسفم برای زنان و دختران ایرانی و کلا هر کسی که ادم بی هویت و پوشالی مثل امیر تتلو رو قبول دلره. هر بار که اسمشو میشنوی یا میبینی باید طهارت کامل گرفت.

  • اریایی ارسالی در

    خاکبرسرتون ابروی ایران و‌ایرانی را بردین خدا بزن تو کمرت کاش قبل از اینکار میمردی لعنتی اینا ابروی ی ملت را میبرن ایرانی شرف داره ایرانی ناموس داره ایرانی غیرت داره بزرگترین افتخاره ایرانی بودن شرافت و غیرت و ناموس پرست بودنش هست ن اینکه هرزگری کنی بکی تو ایران محدودیت هست تو ایران محدودیتی نیست اما هیچ مرد ایران راضی ب لخت بودن زن دختر و خواهر و مادرش نیست هر کس نسبت ب بی خجاب بودن ناموسش حساسیت داره چ در ایران چ خارج از ایران چ بسا خارج از ایران تو دبی بسیاری از زن ها و دختران ایران را دیدم حتی از داخل کشور خودمون هم با خجابت تر بودن چون غیرت تو ذات و وجودشونع

  • عماد جون. ارسالی در

    مردشورتو با تتلو ببرندکه آبروی ایرانی رو بردی عوضی

  • Leila ارسالی در

    با درود
    خداوند مو را از ماست بیرون می کشد همولایتی
    خداوند به قلب ها نگاه می کند ، امید وار به قلب پر از زشتی و خیانت و حسادت تو دقیق تر نگاه کند همولایتی حسود و بی رحم ، به قلب مهربان و دلسوز و سوخته و بی آزار من هم دقیق نگاه کند پرونده سیاه تو را خوب بررسی کند و پرونده قطور و مظلوم مرا هم دقیق
    امیدوارم که خداوند از سر ذره و مثقال خیر شر تو و امثال تو بی رحم نگذرد.

  • ناشناس ارسالی در

    خدایا دیگه امام زمانمان را برسان الهام عجل لولیک الفرج

  • حسین ارسالی در

    من خودمم همینکارو میکردم چون تتلو واقعا پادشاهه
    حیف نمیزارنش بیاد ایران تتلیتیاهم اینکارو میکنن....
    دیگه اخر زمانه

  • ناشناس ارسالی در

    تتلو عنه ایرانیاست.آخه بااین قیافش چه عنیه؟؟مردیکه آشغال باحرفای بیهودش ذهن دختروپسرکم سن و سال ایرانی روخراب کرده.این خانم هم که میگه ایران محدودیته مثلا اونجا که لخت شدی گذاشتن لخت بچرخی که فقط ایران نمیزاره ومحدودیت داره.یعنی خاک توسرت بااین طرزفکرت

  • ناشناس ارسالی در

    سلام.بعضی از ایرانی ها،تو خارج از کشور،گند می زنند به اسم ایران و ایرانی.خاک بر سر همشون که بی لیاقتند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها