|

با تصمیم جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا

کم شدن شانس میزبانی استقلال از الهلال

کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد به جای مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، از مرحله یک هشتم نهایی از VAR استفاده کند.

لینک کوتاه کپی شد

 مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در دهه پایانی شهریور ماه برگزار می‌شود و کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز اعلام نکرده است که وضعیت میزبانی دیدار‌های این مرحله به چه نحوی خواهد بود.

چند ماه پیش AFC اعلام کرد که قصد دارد از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، از تکنولوژی VAR استفاده کند. اتفاقی که فصل گذشته نیز که بازی‌ها به صورت متمرکز در قطر برگزار می‌شدند، رخ داد و از این مرحله استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدیویی به این مسابقات اضافه شد.

اما امروز ولید الصعیری خبرنگار روزنامه الریاضیة با ارسال توئیتی مدعی شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم جدیدی در این خصوص اتخاذ کرده است. طبق ادعای الصعیری، AFC قصد دارد یک مرحله زودتر و در دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از فناوری VAR برای برگزاری مسابقات استفاده کند.

با توجه به عدم وجود تکنولوژی کمک داور ویدیویی، بحث میزبانی این مرحله از مسابقات یک بار دیگر مطرح خواهد شد و اینکه هنوز VAR در فوتبال ایران وجود ندارد، ممکن است باعث عدم اعطای میزبانی دیدار‌های مرحله یک هشتم و بالاتر به تیم‌های ایرانی شود.

در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، استقلال باید به مصاف الهلال عربستان برود، پرسپولیس با استقلال تاجیکستان مصاف می‌دهد و تراکتور نیز باید با النصر عربستان دیدار کند. طبق اعلام قبلی کنفدراسیون فوتبال آسیا، صدرنشین گروه C در مرحله یک هشتم نهایی، باید میزبان رقیب خودش می‌بود.

استقلال که به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شد، طبق برنامه زمان بندی قبلی AFC، باید از الهلال میزبانی می‌کرد، ولی بحث عدم حضور تیم‌های سعودی در ایران، اپیدمی ویروس کرونا و اکنون نیز عدم وجود VAR نیز باعث شده است تا شانس میزبانی آبی پوشان به حداقل برسد و به نظر می‌رسد شاگردان فرهاد مجیدی باید در جایی غیر از تهران به مصاف حریف قدرتمند خود بروند.

منبع: اقتصاد 24

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها