|

گلزنی مهاجمان زمان استراماچونی دلیل داشت

پیشکسوت استقلال گفت: شروع خوب استقلال در این دوره از مسابقات با توجه به فشردگی رقابتها می تواند هم برای این تیم روحیه بخش باشد و هم روی…

لینک کوتاه کپی شد

 در آستانه حضور تیم استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا شاگردان فرهاد مجیدی در اولین گام باید بامداد جمعه هفته جاری در ورزشگاه ملک عبدالله مهمان تیم الاهلی عربستان باشند.

فرزاد آشوبی درباره آخرین وضعیت نماینده کشورمان در گروه C رقابتهای لیگ قهرمانان 2021 آسیا و بهترین روش برای تضمین صعود استقلال از گروهش حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* پیش از پرداختن به لیگ قهرمانان، درباره حضور مجدد فرهاد مجیدی رد رأس کادر فنی این تیم صحبت می کنید؟

- به شخصه معتقدم که انتخاب فرهاد در این مقطع درست و به جا بود.

* چطور؟

- با توجه به اینکه مجیدی در فصل قبل با این تیم کار کرده و شناخت کافی از توانایی های بازیکنان این تیم داشت و در نقطه مقابل بازیکنان استقلال هم درک لازم را از او و خواسته هایش داشتند این کمک کرد تا هر دو طرف خیلی سریعتر هماهنگ شوند.

* درباره گروه استقلال و هم تیمی هایش چه نظری دارید؟

- گرچه رقبای استقلال در گروهش کمابیش درگیر مشکلاتی هستند ولی هرگز نباید به این مسایل توجه کرد و باید تیم با تمرکز لازم و البته آنالیز دقیق و خوب به میدان برود چون این تیم از نظر نفری شرایط خیلی خوبی دارد. البته باید دید در جریان مسابقات چه اتفاقاتی هم رخ می دهد.

* به آنالیز دقیق رقبا اشاره کردید. حضور فراز کمالوند در جمع مربیان استقلال چقدر می تواند به فرهاد مجیدی کمک کند؟

- من در این باره نظری ندارم ولی درباره شخص فراز کمالوند باید بگویم که مربی باتجربه ای است که سالیان سال است در سطوح مختلف لیگ برتر و یا دسته یک کار کرده و حتما می تواند کمک حال کادر فنی باشد.

* جدی ترین حریف استقلال در این گروه کدام است؟

- ابتدا به همین موضوع اشاره کردم که اصلا نمی توان درباره جدی ترین و ضعیف ترین تیمها بحث کرد. شما ببینید تیم فولاد که در جدول رده بندی خودمان جزو تیم های صدرجدولی نیست در دیدار با تیم پرمهره العین 4 گل به این تیم زد. مسابقات برون مرزی با دیدارهای داخلی متفاوت است و خیلی نباید روی رزومه اخیر تیم ها زوم کرد.

* مجموع گلهای هر سه مهاجم استقلال به عدد 15 نمی رسد. دلیل این افت گلزنی مهاجمان استقلال چیست؟

- برای بررسی دلیل این موضوع باید کمی به عقب برگردیم. قصد قیاس کردن وضعیت امروز استقلال با فصل قبلش را ندارم ولی در دوران سرمربیگری استراماچونی، استقلال اینقدر ایده برای رسیدن به گل داشت که در هر بازی فرصت های زیادی به مهاجمان می رسید تا دروازه حریفان را باز کنند و حتی پس از خروجش از استقلال هم این وضعیت ادامه یافت. اما در ابتدای این فصل جدید این تیم با شیوه و روشی جدید تمرین کرد و مشخصا مهاجمان شرایط فصل قبل را نداشتند ولی خب حالا با حضور فرهاد مجیدی ممکن است رفته رفته این وضعیت تغییر کند.

* درباره الاهلی حریف اول استقلال و شکل بازی چرک عربستانی ها چه توصیه ای به بازیکنان تیم استقلال دارید؟

- استفاده از لفظ چرک برای فوتبال که یک ورزش شادی آفرین است خوب نیست. کاری هم به نتایج ضعیف این تیم در دیدارهای اخیرش در لیگ عربستان نداریم ولی این را می دانیم که قطعا این تیم بر اساس شایستگی هایی که داشته توانسته سهمیه آسیایی بگیرد و مستقیم به این دوره بیاید پس باید با راهکارهایی که می توان به این تیم غلبه کرد به مصافش رفت و هیچ چیز را دست کم نگرفت.

* با این اوصاف فکر می کنید استقلال بتواند از گروهش صعود کند؟

- قطعا می تواند. این تیم بازیکنان خوبی در اختیار دارد که به خودی خود بخش مهمی از عملکرد هر تیم به این ویژگی برمی گردد و از سوی دیگر کادر فنی اش هم با ایده هایی که برای غلبه بر حریفان خود دارند شرایطی را فراهم می کند که استقلال به دور بعد صعود کند.

* نکته مهم برای استقلال در این رقابتها چیست؟

- مهمترین چیز نتیجه دیدار اول است. شروع خوب با توجه به فشرده بودن رقابتهای این دوره می تواند تیم را از نظر روحی در شرایط خوبی قرار بدهد تا با ذهنیت بهتری به ادامه رقابتها فکر کنند و از طرف دیگر روی دیگر رقبا هم تأثیرگذار خواهد بود.

منبع:دانشجو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها