|

سیاوش اکبرپور: می‌خواهند زیر پای فکری را خالی کنند

بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال گفت:بازی با سپاهان یکی از مشکوک ترین بازی های یکی دو دهه اخیر فوتبال ایران بود، بهتر است برخی‌ها از این…

لینک کوتاه کپی شد

بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال گفت:بازی با سپاهان یکی از مشکوک ترین بازی های یکی دو دهه اخیر فوتبال ایران بود، بهتر است برخی‌ها از این کارها دست بکشند وگرنه این بار اسم همه آنها را به هواداران می‌گویم.

سیاوش اکبرپور در خصوص  عملکرد تیم استقلال مقابل سپاهان و از دست رفتن صدرنشینی آبی پوشان بعد از این مسابقه صحبت‌های زیر را انجام داد.

وی اظهار داشت: باید بپذیریم که استقلال یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های خود را انجام داد. من با دوستانم بازی را تماشا می‌کردم و دقیقه 20 بود که به آنها گفتم اگر استقلال این گونه بازی کند، تا صبح هم نمی‌تواند گل بزند. رشید مظاهری فقط زیر توپ می‌زد و بازیکنان تیم هرز می‌دویدند. صادقانه می‌گویم با اتفاقاتی که در بازی با نساجی مازندران افتاد، ذهنیت من نسبت به عشق و علاقه به تیم استقلال تغییر کرد.

اکبرپور افزود: روز گذشته یک استوری منتشر کردم و در آن نوشتم یا عاشقی یا کاسبی. اگر بازیکن استقلال عاشق است، عاشقی کند و اگر قرار است پولش را بگیرد و کاسب باشد، حداقل دم از عشق نزند. برایتان مثالی می‌زنم. زمانی که ما در استقلال بازی می‌کردیم، بارها اتفاق افتاد که برای ما غذایی تهیه کردند که آن را دوست نداشتیم. این را می‌توانید از جواد نکونام، آندو تیموریان و بقیه بچه‌ها بپرسید. ما هم بدون این که کسی بفهمد خودمان از بیرون غذا سفارش می‌دادند و کسی هم متوجه این موضوع نمی‌شد. احتیاجی به این مسائل نیست ولی این که بازیکنان در مورد غذا و این مسائل صحبت کنند زشت است.

بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: اگر من در استقلال تصمیم‌گیر بودم، ریشه بازیکن‌سالاری را در این تیم می‌زدم. دوره این حرف‌ها و این صحبت‌ها تمام شده است، بازیکن باید تمام تمرکزش درون زمین باشد و هر خواسته‌ای دارد به سرپرست تیم یا سرمربی منتقل کند. این که همگی ائتلاف کنند و بالا و پایین یک باشگاه را بگویند، درست نیست. بازیکن چگونه به خودش اجازه می‌دهد در مورد سرمربی تیم صحبت کند، حتی اگر بدترین سرمربی دنیا درون یک تیم باشد بازیکن به هیچ عنوان حق ندارد درباره او حرف بزند.

بازیکن پیشین استقلال خاطرنشان کرد: بدون تعارف می‌گویم؛ عامل تمام بدبختی‌های استقلال مسعود سلطانی‌فر است. از سال 87 تا 92 استقلال با یکی دو مدیر کار نکرد. بروید و ببینید پرستاره‌ترین تیم یکی دو دهه استقلال مربوط به چه زمانی بود. در فصل 92-91 هفت بازیکن استقلال فیکس تیم ملی بودند، اما هرگز به خود اجازه نمی‌دادند این حرف‌ها را بزنند. آیا بازیکنان فعلی از نکونام و تیموریان بزرگ‌تر هستند؟

وی تاکید کرد: فردی مثل احمد سعادتمند به خاطر حمایت وزارت ورزش بازیکنان را به طبقه بیستم یک هتل برد و هرچه دلش خواست در قرارداد آنها نوشت، چون می‌خواست ساعت 10 صبح فردا اسمش در فضای مجازی مطرح شود که بمب سعادتمند ترکید اما این بمب قلب استقلال را نشانه گرفت. مگر می‌شود وزیر ورزش فردی را انتخاب کند که این همه قرارداد افتضاح بسته و حالا باشگاه نمی‌تواند از پس مطالبات بازیکنان بربیاید؟ مثل این می‌ماند که وزیر راه قسمتی از راهسازی کشور را به یک ماشین‌فروش بدهد. آیا به نظر شما این کار شدنی است؟

مهاجم اسبق آبی پوشان یادآور شد: یکی از این اعضای هیأت مدیره را معرفی کنید که با سیستم فوتبال آشنایی داشته باشد. آیا یک نفر از آنها بلد است به بازیکن روحیه بدهد؟ من از شما می‌پرسم وقتی مهدی ترابی به پرسپولیس رفته مجوزش را چه کسی صادر کرده است؟ آیا غیر از این است که مدیران پرسپولیس از وزارت برای رقم قرارداد وی استعلام گرفته‌اند؟ چطور زمانی که سعادتمند قراردادها را می‌بست یکی از او سؤال نکرد رقم این قراردادها را چگونه می‌خواهی پرداخت کنی؟ اینها همه درد است که در گلوی استقلال گیر کرده. در این سال‌ها مدیران باشگاه بزرگ‌ترین خیانت را به استقلال کردند، نمونه‌اش رضا افتخاری که همان زمان در آکادمی سرمربی جوانان بودم. یک روز به دفتر او رفتم و گفتم آقای افتخاری یک عده در حال جعل کردن قراردادهای باشگاه هستند، اما او به جای آنکه حرف من را بپذیرد، بی‌تفاوت نشان داد و همین آقا الان مشغول پاسخگویی به سازمان بازرسی و نهادهای مختلف است.

مهاجم اسبق استقلال تصریح کرد: زمانی که این حرف‌ها را می‌زدم یک مشت بچه هوادارنما در فضای مجازی حمله کرده و فحش می‌دادند. مثلاً گفتم شفر مربی خوبی است اما اینقدر او را بزرگ نکنید، اما باز هم توهین کردند. آخرش چه شد؟ همین امسال هم احمد سعادتمند بزرگ‌ترین خیانت را به استقلال کرد و رقم قرارداد بازیکنان را چند برابر کرد. آن افرادی که در فضای مجازی فحش می‌دهند وجودش را دارند در چشم من نگاه کنند تا ببینم جرأتشان چقدر است. این عده از افراد پولکی هستند و پشت پرده خط می‌گیرند تا استقلال را بزنند. من و امثال من بچه نیستیم و با این همه سال بازی برای استقلال همه چیز را خوب می‌فهمیم. یک سری مسائل به بازیکنان ربط دارد و یک سری هم به مربی. استقلال خوب نبود و کادر فنی هم در این نتیجه و ضعیف بازی کردن تیم مقصر است، اما چرا باید یک سری مسائل پشت پرده باقی بماند و هواداران از آن خبر نداشته باشند؟ از هیچ کسی نمی‌ترسم و حرف‌هایم را می‌زنم تا استقلال درست شود.

اکبرپور به فارس افزود: بعد از بازی با پرسپولیس گفتم عارف  غلامی خوب دفاع نمی‌کند و او مشکل ایستادن دارد و اصول اصلی دفاع کردن را بلد نیست. سیاوش یزدانی اصلاً تمرکز بازی ندارد و معلوم نیست حواسش کجاست. به نظر می‌رسد تمرکز این دوستان روی مسائل دیگری است تا فوتبال. چطور می‌شود با چند تعویض و حضور برخی بازیکن بی ادعا و جوان شرایط استقلال عوض می‌شود. من نمی‌خواهم زیاد در مورد بازیکنان حرف بزنم و روحیه آنها را خراب کنم، اما باز هم می‌گویند اگر  جای فکری بودم، چند بازیکن این تیم را بیرون می‌کردم. من استقلالی هستم و وظیفه‌ام حمایت از سرمربی و بازیکنانی است که جانشان را برای این تیم می‌دهند، اما نه این که یک عده هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام بدهند.

زمانی که قلعه نویی در استقلال حضور داشت برایش فرقی نمی‌کرد، کدام بازیکن نام بزرگ‌تری دارد. مردم پشت قلعه نویی بودند و او هم بهترین تصمیمات را می‌گرفت. از مجیدی گرفته تا جواد نکونام با 110 بازی ملی همه تابع سرمربی تیم بودند، اما هوادار پشت محمود فکری نیست و بازیکن را بیشتر از سرمربی دوست دارد. یادتان باشد هواداری که بازیکن تیم را بیشتر از سرمربی تیم دوست داشته باشد باید فاتحه تیم را بخواند، چون آن بازیکن هر کاری که دلش بخواهد انجام می‌دهد و در مورد هر چیزی که به او مربوط نیست نظر می‌دهد.

وی تصریح کرد: هفته گذشته وقتی آن مصاحبه را کردم، به صفحه من حمله کردند و گفتند تو به استیل آذین رفتی، اما به یک عده از آنها می‌گویم شما اصلاً یادتان نمی‌آید سیاوش اکبرپور کیست. بروید ببینید در مهم‌ترین سال‌های قهرمانی استقلال دقایق حضورم در زمین چه بود. چند گل زدم و چند پاس گل دادم. هواداران استقلال الان فقط مهدی قائدی را به یاد می‌آورند که اتفاقا از نظر من او بهترین فوتبالیست ایران است. چون نه زیاد در دنیای مجازی است و نه حاشیه زیادی دارد، اما یادشان نمی‌آید من فقط در یک فصل در استقلال 15 گل زدم و 10 پاس گل دادم. در همان سال رضا عنایتی با 22 گل آقای گل شد. کاری که ما دو نفر در آن سال کردیم، شعبده‌بازی بود اما یک مشت بچه که توهین می‌کنند نمی‌دانند ما که بودیم و چگونه در این تیم بازی کردیم. اگر آن زمان اینستاگرام بود حداقل 3 میلیون فالوور داشتم.

اکبرپور خاطرنشان کرد: هوادار به جای آنکه طرفدار یک بازیکن باشد باید به فکر تیم استقلال باشد. بازیکن در موارد سیاسی و این گونه مسائل حرف بزند. اگر کسی می‌خواهد این کارها را انجام بدهد، شغلش را عوض کند. یک سری از پیشکسوتان استقلال از توهین شنیدن هراس دارند اما من به آنها می‌گویم؛ آنهایی که فحش می‌دهند اصلاً شما را یادشان نمی‌آید. یک عده از پیشکسوتان فقط به به و چهچه می‌کنند اما من نمی‌توانم از این کارها انجام دهم. تأکید می‌کنم بزرگ‌ترین مشکل استقلال اینستاگرام، فضای مجازی و فن‌پیج‌های طرفدار بازیکن است.

وی ادامه داد:طرف با یک خط موبایل 5 صفحه درست می‌کند و فحش می‌دهد. من همه اینها را می‌دانم و آنهایی که این کارها را انجام می‌دهند بدانند تیرشان به سنگ می‌خورد. این آدم‌های به اصطلاح هوادار که دشمن استقلال هستند بروند ببینند یک قرارداد 2 میلیاردی در ماه چه حقوقی برای بازیکن می‌شود. یعنی یک بازیکن فوتبال در یک سال  حدودا ماهی 200 میلیون تومان حقوق می‌گیرد، کدام کارگر چنین درآمدی دارد؟ اگر یک بازیکن در یک سال 8 میلیارد بگیرد، حقوق ماهیانه‌اش حدود 500 میلیون تومان است. یک حساب و کتاب ساده انجام بدهید همه این چیزها را می‌فهمید. بازیکن استقلال به اندازه پولی که می‌گیرد باید تلاش کند نه این که مدام به فکر فضای مجازی و فن‌پیج‌بازی باشد. آقایان فن‌پیج بازیکن دست از سر استقلال بردارید.

بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: برخی بازیکنان درون تیم در فضای مجازی هزینه می‌کنند تا از آنها خوب بنویسند یا دیگران را تخریب کنند. این پول‌ها حلال نیست. آقای بازیکن که از این پول‌ها هزینه می‌کنی، برو ببین شاهرخ بیانی و ورمزیار چگونه بازیکن بزرگی شدند. خودتان را با این نفرات قیاس نکنید. بروید یک بار ببینید عکس تیمی سالی که استقلال قهرمان آسیا شد چگونه است. هر نفر لباس یک تیم را به تن داشت. یکی لباس بانک ملی به تنش بود و یکی لباس بانک تجارت، آنها عشق داشتند. من خودم را نمی‌توانم با هیچ کدام از آن نفرات قیاس کنم. قرارداد آنها به اندازه پول یک موتورسیکلت بود و قهرمانی آسیا آوردند.

وی تأکید کرد: بازیکن فعلی استقلال به دنبال فالوور است و نه گلزنی و موفقیت تیم. مهدی قائدی را از صمیم قلب دوست دارم چون وقتی که متوجه شد به حاشیه می‌رود همه چیز را کنار گذاشت. خوشبختانه نه جیره‌خور هستم و نه احتیاجی به پول این و آن دارم ولی این بازیکنان بدانند حواس ما به همه چیز هست.یکسری از بازیکنان در بازی با سپاهان علنا در زمین راه می‌رفتند. آنها فکر می‌کنند ما این مسائل را نمی‌فهمیم؟ آقایی که به فکر خالی کردن زیر پای سرمربی هستی ما از این مسائل زیاد  دیده ایم ولی هرگز شرفمان را به این کارها نفروختیم.

بازی با سپاهان یکی از مشکوک ترین بازی های یکی دو دهه فوتبال ایران بود. برخی چیزها کاملا مشخص است. بهتر است دست بکشید و از این کارها نکنید وگرنه این بار اسم همه شما را به هواداران می‌گویم. بازی به این تابلویی و به قول بچه‌ها بودار کردید ولی کسی که در زمین فوتبال بازی کرده باشد این مسائل را خوب می‌فهمد.

اکبرپور در پاسخ به این سوال که آیا واقعا عملکرد بازیکنانم مشکوک بود یا خیر گفت: منِ سیاوش اکبرپور در زمین فوتبال بازی کرده و عرض و طول آن را حفظ هستم.من مربیگری کرده‌ام و خیلی راحت می‌فهمم یک عده توی کار تیم می‌گذارند.کاری دارد؟ بروید بازی را دوباره ببینید. مگر همین هواداران نمی‌گویند این بازیکنان همان بازیکنان زمان استراماچونی هستند. اصلا کادر فنی مقصر، پس خلاقیت بازیکن چه می‌شود؟چرا در این بازی خلاقیت نشان ندادید؟ چرا به این تابلویی روی گل‌ها مقصر بودید؟ استقلال تیمی است که اینگونه گل بخورد؟ یک عده باید خجالت بکشند. من الان این حرف‌ها را سر بسته گفتم ولی به خدا قسم حرف‌هایی می‌زنم که برخی از این بازیکنان سرشان را در این فوتبال بالا نکنند.برای منِ اکبرپور زشت است کسی که کنارم نشسته و بازی را تماشا می‌کند بگوید این بازیکنان یک مدلی هستند!

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها