|

زلاتان چه گفت که لوکاکو از کوره در رفت؟

روملو لوکاکو و زلاتان ایبراهیموویچ، دو همبازی سابق در تیم منچستریونایتد در جریان دربی میلان با یکدیگر درگیر شدند.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از اینتر، یکی از میلان. یکی سیاه، یکی سپید، هر دو متعلق به دو کشور سپید اروپایی. روملو لوکاکو سیاهپوست بلژیکی و ایببراهیموویچ سپید پوست سویدی میلان.

نبرد دو غول میلانی در جام حذفی با صحنه های عجیبی پیش از پایان نیمه اول دراماتیک شد. درگیری لوکاکو و زلاتان مهاجمین دو تیم با پس زمینه همبازی بودن شان در منچستر یونایتد. همان جایی که به زوجی بدل نشدند.

چهره لبالب از خشم لوکاکو را دیدیم. خونسردی همیشگی زلاتان را که می دانستیم چه قریحه ای در خشمگین کردن حریفانش دارد.

16117001079166

کمی بعد دریافتیم سلطان میلان لوکاکو را "الاغ  کوچولو" خوانده و سپس افزوده"برو به Voodoo هایت برس. به مفهوم "برو به جادو جنبل هایت برس که طعنه می زند سیاه هستی و آفریقایی و خرافاتی (این جمله را فرهاد مشیری ریٔیس ایرانی تبار اورتون در ژانویه 2018 خطاب به لوکاکو که سه سال بازیکنش بشمار می رفت بر زبان رانده بود"

اینتر را باشگاهی با سیاست های ضد نژآد پرسته اش می شناسند. از نخستین باشگاه های ایتالیایی که به بازیکنان خارجی روی آورد. در حقیقت یکی از دلایل جدایی اینتر و میلان همین رویکرد بود.

همه اینها پیروزی دو یک اینتر را زیر سایه خود قرار داد و واکنش سریع میلان را در برداشت. ایوان کازیدیس مدیر اجرایی باشگاه بلافاصله طی پیامی واکنش زلاتان را نامناسب و البته غیر نژاد پرستانه خواند و استفانو پیولی هم اعلام کرد ایبراهیممویچ عذرخواهی کرده.

https___s3-images.sportbible.com_s3_content_734e19156010b986e9c447a04a69f06c

سخن نهایی را پسر شیطان سویٔدی در توییتر زد تا ظاهرا آبی بر آتش بپاشد "...در دنیای زلاتان جایی برای نژاد پرستی وجود ندارد. ما تفاوتی باهم نداریم. ما هر دو بازیکن هستیم".

ولی همه می دانند فوتبال این عصر اروپا هنوزاز شر نژادپرستی رهایی نیافته. هنوز حادثه دیدار تیم آمده از ترکیه به زمین پاری سن ژرمن زمان چندانی سپری نشده و همه خوب می دانند زخم ها در اروپای سپید کهنه هستند .

برگرفته از صفحه حمیدرضا صدر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها