|

یاسین سلمانی راهی کدام تیم لیگ برتری می شود؟!

شماره 28 پرسپولیس در جمع تعدادی از همبازیانش گفته است که اگر قرار باشد از پرسپولیس جدا شود از همه تیم‌های لیگ پیشنهاد به دستش می رسد.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از خریدهای خوب پرسپولیس در تابستان 1402 یاسین سلمانی بود. بازیکنی که تلاش زیادی کرد بعد از اتمام قراردادش با سپاهان راهی فوتبال اروپا شود اما درنهایت در فوتبال ایران ماندنی شد و بعد از مذاکره طولانی با دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سرخپوش شد.

به گزارش «شایانیوز»    به نقل از همشهری آنلاین؛ یاسین از همان ابتدای ورودش به پرسپولیس توانست به ترکیب اصلی این تیم راه‌ یابد و تبدیل به بازیکن مهمی برای تیم یحیی گل‌محمدی شود. اما سفرهای طولانی او برای همراهی تیم امید در بازی‌های آسیایی باعث شد او در بازی رفت پرسپولیس با گل‌گهر در یک صحنه معمولی به‌طرز عجیبی رباط صلیبی‌اش پاره شده و تا آخر فصل خانه‌نشین شود. او در اواخر فصل گذشته شرایط بازگشت به تمرینات گروهی را پیدا کرد اما چون نامش در لیست سرخپوشان نبود نمی‌توانست این تیم را همراهی کند. با انتخاب خوان گاریدو به‌عنوان سرمربی جدید پرسپولیس و آغاز تمرینات آماده‌سازی این تیم با سرمربی اسپانیایی‌اش، یاسین در تمرینات حاضر بود و به‌نوعی یک بدنسازی خوب درکنار همبازیانش انجام داد.

با شروع بازی‌های تدارکاتی هم گاریدو از یاسین به‌عنوان وینگر چپ استفاده کرد و او تقریباً در همه بازی‌های دوستانه در ترکیب اصلی قرار داشت. تا اینکه فصل شروع شد و به‌یک‌باره دو روز قبل از بازی پرسپولیس با ذوب‌آهن (اولین بازی لیگ) سرمربی پرسپولیس تصمیم گرفت یاسین را از ترکیب خارج کند. کمتر کسی در تیم متوجه این شد که چرا گاریدو شماره 28 تیمش را از ترکیب خارج و حتی سکونشین کند. گفته می‌شود یاسین خواستار تغییر پست خود شده بود؛ چراکه دوست نداشته لب خط بازی کند و همین امر باعث شد سرمربی اسپانیایی به‌نوعی کلاً او را از تفکراتش کنار بگذارد.

تلاش برای بازگرداندن یاسین به ترکیب

مسئولان باشگاه پرسپولیس و مربیان ایرانی این تیم چون از توانایی‌های یاسین آگاهی و اعتقاد داشتند او بهترین جانشین برای مهدی ترابی است به گاریدو توصیه کردند که نظرش را در مورد یاسین تغییر داده و او را به ترکیب اصلی برگرداند. اما این توصیه‌ها نتیجه معکوس داشت و هرچه از فصل گذشت یاسین بیشتر از تفکرات گاریدو دور شد. در این بین هواداران پرسپولیس در فضای مجازی نیز از گاریدو خواستار توجه بیشتر به یاسین شدند اما بی‌نتیجه بود. درواقع این بازیکن فقط در بازی با چادرملو بود که در ترکیب اصلی سرخپوشان به میدان رفت و عملکرد نسبتاً خوبی هم از خود برجای گذاشت اما در همان مسابقه هم در اوایل نیمه دوم تعویض شد. ناگفته نماند پیش از این مسابقه هم گاریدو نام یاسین را از لیست تیمش برای دربی پایتخت خارج کرده بود.

خط خوردن دوباره بابت ناراحتی در قطر

یاسین که فکر می‌کرد گاریدو با بازی دادن به وی در مسابقه با چادرملو به‌نوعی نظرش تغییر پیدا کرده در تعطیلات نیز خوب تمرین کرد تا بتواند در بازی با السد هم در ترکیب اصلی به میدان برود که این اتفاق رخ نداد. گاریدو در آن مسابقه از سلمانی حتی به‌عنوان بازیکن تعویضی هم استفاده نکرد تا این بازیکن در پایان مسابقه حسابی شاکی شود. ناراحتی که از چشم گاریدو دور نماند و این مربی برای بازی روز گذشته با شمس آذر باز هم خط قرمزی روی نام شماره 28 تیمش کشید. این درحالی بود که سعید صادقی بعد از تقریباً یک هفته دوری از تمرینات پرسپولیس در لیست سرخپوشان برای این بازی قرار گرفته بود. مسئله‌ای که نشان می‌دهد خط خوردن یاسین دلیل فنی نداشته است. نکته جالب اینکه گاریدو در اوایل این هفته نیز باز هم در باشگاه پرسپولیس حاضر و دیداری با رضا درویش داشت. گویا در این جلسه باز هم به سرمربی اسپانیایی توصیه شده بود که توجهی بیشتری به سلمانی داشته باشد؛ چراکه او از سرمایه‌های آینده‌دار باشگاه است. توصیه‌ای که به نظر می‌آید بیشتر موقعیت یاسین را در تیمش خراب کرد تا اینکه تأثیر مثبتی داشته باشد.

گاریدو وینگر می‌خواست؟

خوان گاریدو در نقل و انتقالات تابستانی تأکید زیادی به مسئولان باشگاهش داشت که باید یک وینگر خوب جذب کنند تا همه فشارها روی اوستون اورونوف در جناح چپ نباشد. این در شرایطی بود که مسئولان باشگاه پرسپولیس چندان در این زمینه با گاریدو موافق نبودند و اعتقاد داشتند یکی از بازیکنانی که می‌تواند اندازه اورونوف در ترکیب تیم مؤثر باشد یاسین سلمانی است. مسئله‌ای که گاریدو چندان با آن موافق نبوده و نیست و شاید به خاطر اینکه بخواهد به مسئولان باشگاهش ثابت کند یاسین به کار تیمش نمی‌آید او را بازی نمی‌دهد.

 

آینده مبهم یاسین در پرسپولیس

شماره 28 پرسپولیس در جمع تعدادی از همبازیانش گفته است که اگر قرار باشد از پرسپولیس جدا شود از همه تیم‌های لیگ پیشنهاد به دستش خواهد رسید. او با توجه به رفتارهایی که از گاریدو دیده حالا تصمیمش را گرفته و می‌خواهد از جمع سرخپوشان جدا شود. یاسین و مشاورانش اعتقاد دارند که امیر قلعه‌نویی خیلی به فوتبال وی اعتقاد دارد و منتظر است تا او به ترکیب اصلی پرسپولیس برگردد که با بودن گاریدو این امر ممکن نخواهد بود. از طرفی گفته می‌شود سرمربی اسپانیایی بدش نمی‌آید یاسین رفتنی شود تا بتواند مسئولان باشگاهش را متقاعد کند که یک وینگر در نیم‌فصل جذب کنند. تا پایان فصل پرسپولیس 8 بازی در لیگ و دو بازی در لیگ نخبگان پیش رو دارد. در این 10 بازی ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد و فقط درصورتی‌که گاریدو نظرش را درمورد یاسین تغییر دهد، او در پرسپولیس ماندنی خواهد شد در غیر این صورت او برای بازگشت به تیم ملی تیمش را تغییر خواهد داد. از قرارداد سلمانی با پرسپولیس فقط چند ماه دیگر باقی‌مانده و اگر پرسپولیس تصمیم داشته باشد او را نیم‌فصل به باشگاهی قرض دهد باید برای تمدید قرارداد با وی به توافق برسد. هرچند با حضور گاریدو در پرسپولیس و جا نداشتن یاسین در نفرات تاکتیکی این مربی بسیار بعید است او راضی به تمدید قرارداد شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها