|

بهترین تصمیم نکونام برای بازی با الغرافه

استقلال در نخستین بازی خود در لیگ نخبگان توانست با 3 گل حریف قطری اش الغرافه را شکست دهد.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال که سابقه خوبی در دیدارهای مقابل الغرفه دارد در بازی دیشب هم ترک عادت نکرد و این تیم قطری را با سه گل شکست داد. جواد نکونام که متوجه شده بود نمی‌تواند با آرایش دفاع چهار نفره به نتیجه ای برسد، در این بازی آرایش تیمش را به مانند فصل گذشته به دفاع سه نفره تغییر داد. دفاع سه نفره‌ای که در زمان دفاع به پنج مدافع تبدیل می‌شدند.

به گزارش «شایانیوز»  و به نقل از طرفداری؛ آبی پوشان در این مسابقه، بازی روان و تماشاگر پسندی را از خود به نمایش گذاشتند و توانستند بازیکنان الغرافه را از جریان بازی خارج کنند. ستاره استقلال در این بازی مثل بازی های در لیگ، رامین رضاییان بود که موفق شد پایه گذار گل اول و زننده گل دوم باشد. بیشتر بار حملات استقلال در این بازی به دوش او بود. زوج سازی او با محمدحسین اسلامی که دوندگی زیادی داشت و همینطور اضافه شدن یکی از هافبک ها باعث شده بود که برتری نفری برای آبی ها به وجود بیاید و دفاع متزلزل قطری ها را بار ها مورد اذیت و آزار قرار دهد.

نتیجه این کار های ترکیبی این بود که اسلامی در اکثر مواقع در نیم فضای بین مدافع کناری و وسط حریف صاحب توپ شود و اگر این بازیکن کمی در تصمیم های آخر خود دقت و وسواس بیشتری به خرج می‌داد، شاید در همان نیمه اول کار الغرافه تمام شده بود. گل سوم استقلال که توسط رضاوند به ثمر رسید، حاصل کار بازیکنان تعویضی این تیم بود. توپی که در میانه میدان بازپس گرفته شد و توسط کاکوتا به پشت باکس حریف رسید و او با یک پاس، جلالی را در یک فضای مناسب صاحب توپ کرد. جلالی هم با یک پاس کات بک، رضاوند را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این توپ وارد دروازه حریف شود.

از طرف مقابل، الغرافه در هیچ کدام از دقایق بازی حرفی برای گفتن نداشت. آنها نه در فاز دفاعی خوب کار کردند و در فاز تهاجمی هم حرفی برای گفتن نداشتند. خوسلو، مهاجم سابق رئال مادرید، در این بازی توسط هم تیمی هایش تغذیه نشد و نتوانست کار خاصی را برای تیمش انجام دهد.

بازگشت استقلال به سیستم دفاع سه نفره که در آن بازیکنانی مثل سیلوا و چشمی راحت تر هستند، توانست ضرب آهنگ و ریتم بهتری را به بازی خود دهد و تکرار این روش در مسابقات لیگ هم به نظر بیشتر می‌تواند به آنها کمک کند تا آرایش دفاع چهار نفره که مدافعان این تیم کاملا در آن سردرگم هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها