|

چند امتیاز از باشگاه استقلال کسر می شود؟

بعد از تخلفات سپاهان و پرسپولیس، حالا پرونده استقلال بعد از شکایت چند تیم به کمیته انضباطی رفته و به زودی رای این پرونده صادر میشود.

لینک کوتاه کپی شد

باشگاه سپاهان به دلیل ۴ مورد تخلف با کسر ۴ امتیاز و پرسپولیس به دلیل یک تخلف در ماجرای مالیات گولسیانی با کسر یک امتیاز جریمه شدند. به استقلال ۵ مورد اتهام وارد شده و گفته می‌شود بین یک تا ۵ امتیاز از این باشگاه که صدرنشین فعلی لیگ برتر است، کم خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از این تیتر؛ اما موضوعاتی که باعث شده تا کارگروه نظارت بر قوانین نقل و انتقالاتی به استقلال اتهام وارد کنند، چیست. ماجرای قرارداد بلانکو مهاجم آرژانتینی استقلال و رد شدن از سقف بودجه، پرداختی به چند بازیکن خارج از عرف و خارج از قرارداد امضا شده مثل مهدی هاشمی‌نسب و سعید مهری، موضوع برعهده گرفتن مالیات آرتور کوین یامگا، بستن چند قرارداد داخلی با اعضای تیم و عدم ارائه به سازمان لیگ و همچنین ماجرای رضایتنامه محمدرضا خالدآبادی به مبلغ ۹ میلیارد تومان و نیاوردن این مبلغ در سقف بودجه این فصل باشگاه استقلال مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت و قرار است نظر نهایی در این خصوص به زودی اعلام شود.

شنیده‌ها از منابع موثق حاکی از آن است که کسر امتیاز از استقلال هم مثل سپاهان و پرسپولیس به زودی انجام خواهد شد ولی بعید است به ازای همه موارد اعلام شده، یک امتیاز از صدرنشین فعلی لیگ کم شود. در واقع کسر امتیاز از استقلال قطعی است ولی ۵ امتیاز از این باشگاه کم نخواهد شد. حال باید دید در نهایت برای پرونده استقلال چه اتفاقی رخ خواهد داد و چند امتیاز از این باشگاه کم خواهد شد.

خبر تکمیلى ایرنا:

گزارش تخلفات ادعایی باشگاه استقلال و نقض قانون سقف بودجه، از داخل باشگاه به نهادهای نظارتی ارسال شده است اما باتوجه به عدم اشراف حقوقی فرد مذکور به قراردادها، خطر کسر امتیاز آبی‌ها را تهدید نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا،‌ کارگروه نظارت بر قراردادهای سازمان لیگ با ارسال نامه‌ای به باشگاه استقلال خواستار ارائه مدارک لازم جهت راستی‌آزمایی درباره ابهام چهارگانه درباره مالیات کوین یامگا و گوستاوو بلانکو، پرداخت پول به مهدی هاشمی‌نسب و مبلغ رضایت‌نامه خالدی‌فر شده است.

این مساله نگرانی هواداران استقلال را به همراه داشته است و آن‌ها بیم آن را دارند در روزهایی که تیم‌شان در صدر جدول قرار دارد، استقلال نیز همچون تیم‌های پرسپولیس و سپاهان با کسر امتیاز و جریمه روبه‌رو شود‍!

اما اصل ماجرا چیست و چگونه پای استقلال به این داستان باز شد؟

این ماجرات وقتی شکل عجیب‌تری به خود می‌گیرد که اتفاقات چند ماهه اخیر را در ذهن مرور کنیم. در تمام روزهایی که کادر فنی و هواداران استقلال بابت عدم جذب مهره‌های سرشناس از علی خطیر، مدیرعامل این باشگاه انتقاد می‌کردند، او در مصاحبه‌هایش اعلام می‌کرد که استقلال تنها باشگاهی است که سقف را رعایت کرده و قانون را دور نزده‌ است.

سپس این پرسش بزرگ مطرح شد که چطور باشگاهی که برای ثبت قراداد و بازی کردن بلانکو از هفت‌خان رستم گذشت، در خطر کسر امتیاز قرار دارد؟ به طور حتم اگر آبی‌ها می‌خواستند مخاطرات این تخلف را بپذیرند و به اصطلاح پیه این خطر و «مجازات» را به تن بمالند، هیچ وقت وارد چالش اختلاف مدیرعامل و سرمربی نمی‌شدند!

پیگیری‌های خبرنگار ورزشی ایرنا پرده از راز بزرگی بر داشته است؛ رازی که نشان می‌دهد تمام سناریو مطرح شده را فردی در ساختمان علامه جنوبی طراحی کرده بود و باشگاه استقلال به‌زودی گزارشی مفصل از تمامی اتفاقات در اختیار حراست وزارت ورزش و جوانان، حراست وزارت اقتصاد، حراست سازمان خصوصی‌سازی و نهادهای امنیتی قرار خواهد داد.

هیچ گزارشی از سوی سازمان لیگ به کارگروه نظارت بر قراردادها در سازمان لیگ علیه باشگاه استقلال ارسال نشده بود و سازمان لیگ بر این باور بود که استقلال از منظم‌ترین تیم‌ها در اجرای دستورالعمل سقف قراردادها است!

این اطمینان خاطر تا همین چند هفته وجود داشت تا اینکه در بدنه باشگاه استقلال تغییراتی رخ داد. این تغییرات آتش اختلافاتی را شعله‌ور کرد که باعث شد یکی از مدیران برکنارشده استقلال گزارشی با مضمون تخلف جهت کسر امتیاز از آبی‌ها به یکی از نهادهای نظارتی ارسال کند!

نهادهای نظارتی طبق وظیفه قانونی خود گزارش دریافتی را به کارگروه نظارت بر قراردادهای سازمان لیگ ارجاع دادند. زمانی که مدیران باشگاه استقلال پیگیر ماجرا می‌شوند با یک واقعیت تلخ و غیر قابل باور روبه‌رو شده و این جمله را از زبان یک مقام مسئول فوتبالی می‌شنوند «بنا بر اطلاعات رسیده گزارش تخلفات از داخل باشگاه استقلال ارسال شده است!»

چند روز بعد کارگروه نظارت بر قراردادهای سازمان لیگ با ارسال نامه‌ای به باشگاه استقلال خواستار ارائه مدارک لازم برای راستی‌آزمایی درباره ابهامات درباره مالیات یامگا و بلانکو، پرداخت پول به هاشمی‌نسب و مبلغ رضایت‌نامه خالدی‌فر می‌شود.

این نامه هویت فرد برکنارشده را افشا کرد و مدیریت باشگاه به این موضوع پی می‌برند آقای ایکس که دیگر در برخی از امور باشگاه نقشی ندارد، گزارشات را به نهاد نظارتی ارسال کرده است اما به دلیل فقدان اطلاعات فنی و حقوقی کافی در فوتبال، اسناد ناقص را گزارش داده است!

به عنوان مثال:

-او از تعبیر حقوقی واژه «خالص» در یکی از بندهای قرارداد یامگا بی‌اطلاع بوده است. در واقع بع تعبیر این فرد کلمه خالص به آن معنا است که باشگاه استقلال مالیات یامگا را پرداخت کرده و پول کامل و خالص را به حساب این بازیکن واریز می‌کند در صورتیکه این تعبیر اشتباه است و بازیکنان داخلی نیز مبلغ خود را به صورت خالص دریافت می‌کنند.

-او همچنین در ماجرای پرداخت پول رضایت‌نامه محمدرضا خالدآبادی نیز دچار اشتباه شده و فقط این تصور را داشته که مبلغ رضایت‌نامه باعث می‌شود سقف قرارداد استقلال پر شود؛ این در حالی است که او از تفاهم‌نامه‌ بین استقلال و هوادار مبنی بر تقسیط مبلغ رضایت‌نامه در پنج سال بی‌خبر بوده است.

-در پرونده هاشمی‌نسب نیز او فقط می‌دانسته پول برای مربی استقلال واریز شده است اما هاشمی‌نسب با باشگاه استقلال نه قراردادی دارد و نه کارت بازی او صادر شده است و در نتیجه این پرونده مشمول قانون سقف قرارداد نخواهد شد، فعلا قرارداد او به عنوان مشاور و به عنوان یکی از کارمندان باشگاه است که ربطی به سقف قراردادها ندارد . در صورت کاهش قراردادها بعدا به عنوان مربی به تیم اضافه خواهد شد

-درباره بلانکو از آنجا که به اصل قرارداد دسترسی نداشته، دچار اشتباه فاحش شده است.

باشگاه استقلال امروز نامه‌ای را به سازمان لیگ ارسال کرد و توضیحاتی را دراین‌باره ارائه داد و قرار است شنبه هفته آتی به طور مفصل به تمامی ابهامات پاسخ دهد اما پیگیری‌های ایرنا حاکی از آن است که پرونده تخلفات ادعایی استقلال، بدون کسر امتیاز برای آبی‌ها بسته‌ خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی