|

جاماندگان فهرست تیم ملی؛ کسانی که مورد غضب قلعه نویی قرار گرفتند

فهرست تیم ملی فوتبال ایران نسبت به اردوی قبلی، 9 تفاوت دارد که در نوع خود جالب‌توجه است.

لینک کوتاه کپی شد

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از اتمام دیدارهای هفته هفتم لیگ برتر، لیست بازیکنان مورد نظرش را برای حضور در اردوی ملی را معرفی کرد؛ آن‌هم در شرایطی‌که براساس برنامه‌ریزی انجام شده باید ملی‌پوشان در فیفادی ماه اکتبر در تورنمنت دوستانه اردن حضور پیدا کنند و در نخستین گام از این رقابت‌ها، روز جمعه 21 مهرماه باید به مصاف تیم ملی اردن بروند. تیم‌های قطر و عراق دیگر حاضرین در این تورنمنت هستند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، قلعه‌نویی که از زمان پذیرش دوباره هدایت تیم ملی سعی داشته تا به بازیکنان مختلف فرصت حضور در اردوی ملی را بدهد، برای اردوی جدید هم تصمیم به تغییر و تحولات در فهرست تیمش گرفت؛ به‌ طوری‌که مقایسه لیست جدید تیم ملی با لیست قبلی که برای حضور تیم ملی ایران در 2 بازی دوستانه مقابل تیم‌های ملی بلغارستان و آنگولا ارائه شده بود، نشان می‌دهد که 9 تفاوت در لیست تیم ایجاد شده که البته به‌واسطه مصدومیت‌های به‌وجود آمده، غیبت 4 بازیکن موجه به نظر می‌رسد.

بی‌انضباطی علیه حضور اسدی در تیم ملی؟

رضا اسدی در لیگ بیست‌وسوم عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته و توانسته در هر 5 مسابقه سپاهان در فصل جدید لیگ برتر گلزنی کند. با وجود این روند درخشان، امیر قلعه‌نویی که در اردوهای قبلی به او اعتماد کرد و اجازه داد تا اولین بازی ملی‌اش را انجام بدهد، برای تورنمنت پیش‌رو روی نام اسدی خط قرمز کشیده و به این ستاره باتجربه و گلزن اجازه حضور در اردوی ملی را نداده است. گفته می‌شود که عدم بازگشت به اردوی ملی بعد از حضور در دیدار دوستانه مقابل زنیت در فیفادی گذشته، علت اصلی دلخوری قلعه‌نویی از اسدی است و همین مسئله باعث شده تا این ستاره آماده به اردوی جدید تیم ملی ایران دعوت نشود!

4 تغییر اجباری به دلیل مصدومیت

سرمربی تیم ملی ایران در فهرست اعلام شده خود نام 8 بازیکن را اعلام کرد که تمایل به دعوت آن‌ها داشته اما مصدومیت مانع شده است. هر چند که بعد از اعلام خبر مصدومیت صادق محرمی، شمار اعضای این فهرست 9 نفر شد. از میان این 8 بازیکن، 4 نفر در اردوی قبلی حضور داشتند؛ علی کریمی، میلاد سرلک، وحید امیری و مهدی ترابی. این بازیکنان که جزو چهره‌های مورد علاقه امیر قلعه‌نویی محسوب می‌شوند، به دلیل مصدومیت حضور در اردوی جدید تیم ملی را از دست دادند و به نظر می‌رسد برای اردوی بعدی که قرار است تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 به میدان برود، آن‌ها به فهرست تیم باز می‌گردند.

قلعه‌نویی و 4 بازیکنی که نسپندید

محمدرضا اخباری، محمدحسین مرادمند، علیرضا علیزاده و شهریار مغانلو دیگر بازیکنان دعوت‌ نشده به اردوی تیم ملی در قیاس با اردوی قبلی هستند. هر چند که اخباری و مغانلو هم از آمادگی 100 درصدی به دور هستند و در حال گذراندن دوره مصدومیت خود هستند اما عدم اشاره نام این بازیکنان نشان می‌دهد که قلعه‌نویی تمایلی هم به دعوت از آن‌ها برای اردوی جدید تیم ملی نداشته است. همچنین محمدحسین مرادمند و علیرضا علیزاده با وجود آمادگی مطلوب، عملکرد فنی‌شان موردتوجه کادرفنی تیم ملی قرار نگرفته تا بعد از کسب تجربه حضور در ترکیب تیم ملی در دوره سرمربیگری قلعه‌نویی، حالا آن‌ها دور از تیم ملی کار خود را پیش ببرند و امیدوار باشند که بتوانند برای اردوهای بعدی مجدداً نظر کادرفنی را به خود جلب نمایند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی