|

استقلال امروز صدرنشین می شود؟!

هفته 19 لیگ برتر امروز با برگزاری چند دیدار مهم آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

لیگ بیست و دوم به پله نوزدهم رسید. امروز در مهم ترین بازی ها استقلال به مصاف نفت مسجد سلیمانی خواهد رفت که به تازگی با غلامرضا عنایتی در حال همکاریست و این بازی تقابل تمام استقلالی خواهد بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو؛  در یکی از مهم ترین بازی های دیگر امروز فولاد در خوزستان میزبان سپاهان صدر جدولی خواهد بود. باید دید نکونام باز هم می تواند از یکی دیگر از صدرنشینان امتیاز بگیرد یا سپاهان با غایبان مهمش بی خیال صدر نمی‌شود. با هم پیش بازی این 4 بازی را می خوانیم؛

استقلال - نفت مسجد سلیمان

ساعت: 15:30

ورزشگاه آزادی

دو هفته پیش بود که فاصله امتیازی استقلال با پرسپولیس که در صدر جدول قرار داشت به عدد 8 رسیده بود. آن روزها امید اندکی برای کاستن از اختلاف امتیازی وجود داشت و شاید خیلی‌ها نسبت به استقلال قطع امید کرده بودند. دو باخت در لیگ برتر مقابل تراکتور و سپاهان یأس بسیاری را میان آبی‌ها به وجود آورده بود اما پس از دو بازی و با عبور از هفته هجدهم لیگ برتر فاصله امتیازی استقلال با صدر جدول به عدد 3 رسید و پرسپولیس هم صدر جدول را از کف داد تا آبی‌ها این واقعیت بزرگ را درک کنند که هرگز نباید ناامید شوند و در این لیگ اتفاقات ریز و درشت بسیاری رخ خواهد داد و جایگاه تیم‌ها بارها جابه‌جا خواهد شد.

بدون شک اگر استقلال موفق شود در بازی‌های نیمه‌سخت خود مقابل تیم‌های نه‌چندان مدعی و با عیارفنی پایین‌تر به برتری برسد این فاصله امتیازی کاهش خواهد یافت و آنگاه فرصت بزرگی در تقابل با تیم‌های مدعی به وجود خواهد آمد تا استقلال جبران مافات کرده و حتی امتیازات خود را چنان افزایش دهد که با تیم دوم جدول نیز فاصله امتیازی مناسبی ایجاد کند.

استقلال اکنون در دوره‌ای قرار دارد که حریفان چالش برانگیزی را پیش رو ندارد. بعد از بازی با تراکتور و سپاهان که منجر به شکست‌های متوالی شد استقلال با رقبایی بازی کرده که از نظر فنی جایگاه آن‌چنان باثباتی را در لیگ تجربه نمی‌کنند. استقلال ابتدا ملوان را با چهار گل مغلوب کرد و بعد از آن نیز موفق شد در کرمان به بردی پرگل دست یابد و با 3 گل از سد میزبان بگذرد و دست پر به تهران باز گردد.

امروز نیز استقلال بازی دشواری پیش رو ندارد و اگر اسیر بازی بسته و دفاعی نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه آزادی نشود و ضربه‌های نهایی با دقت نواخته شود، شانس پیروزی حتی با تعداد گل‌های قابل توجه افزایش خواهد یافت و استقلال می‌تواند سومین برد متوالی خود را مقابل مسجدسلیمان تجربه کند. استقلال حتی شانس بسیاری در دو بازی آتی خود مقابل پیکان و نساجی خواهد داشت و هیچ بعید نیست که هر دو بازی را نیز با برتری پشت سر بگذارد و از تقابل‌ با تیم‌های نه چندان مدعی لیگ برتر نهایت بهره را ببرد تا به تیم‌های بزرگ‌تر برخورد کند.

حتی ممکن است بواسطه بازی سختی که سپاهان در همین هفته با فولاد دارد و برخی چهره‌های شاخص این تیم در ترکیب زردپوشان حضور ندارند، آبی‌ها به فاصله اندکی با سپاهان برسند و در هفته‌های آتی این فاصله را هم جبران کنند و بار دیگر به صدر جدول برسند.

وقوع این اتفاق هرگز دور از ذهن نیست و استقلال ظرفیت کسب پیروزی و بازگشت به صدر جدول را دارد. بخصوص اینکه از لحاظ هماهنگی آبی‌ها وضعیت متفاوتی را نسبت به گذشته تجربه می‌کنند و در خطوط سه‌گانه هماهنگی به اوج رسیده است. از همه مهم‌تر گل‌هایی است که مهاجمان استقلال به ثمر می‌رسانند و تحولی تازه در رأس پیکان هجومی استقلال به وجود آمده است. استقلال تا پیش از بازی با ملوان و مس از نظر گلزنی با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود اما بازی با تیم‌های پایین دست جدول سبب شد دوباره آتش گلزنی استقلال روشن شود و این تیم رنگ پیروزی‌های پرگل را ببیند و دوباره به قهرمانی امیدوار شود.

پیروزی در بازی با نفت مسجدسلیمان، ریکاردو ساپینتو را هم که ناچار است این بازی را از روی سکوها تماشا کند، احیا خواهد کرد. مردی که بعد از باخت تیمش مقابل سپاهان تا آستانه برکناری پیش رفته بود و شایعات متعددی هم درباره نارضایتی مدیران استقلال از رفتار او وجود داشت.

ساپینتو اما از این فرصت طلایی برخوردار است که بر تمام حواشی و احتمالاً منفی که پیرامونش را فرا گرفته خط بطلان بکشد و جایگاه خود را بیش از هر زمان دیگری در استقلال محکم کند. بواقع ساپینتو نه فقط به کسب امتیازات بازی‌های پیش رو بلکه به بردهای پرگل نیاز دارد تا هم خودش و هم بازیکنانش احیا شوند و با انگیزه و روحیه مناسب وارد بازی‌های پرچالش‌تر آتی شوند.

 

 

فولاد - سپاهان

ساعت: 18:00

ورزشگاه فولاد آرنا

بازی فولاد خوزستان و سپاهان مهمترین بازی هفته نوزدهم لیگ برتر به حساب می‌آید. جایی که تیم صدرنشین سپاهان باید در اهواز و در حضور هواداران خوزستان مقابل فولاد به میدان برود.

فولاد خوزستان که 2 هفته قبل در خانه برد مهمی برابر تیم صدرنشین پرسپولیس به دست آورد، حالا در تلاش است تا مقابل صدرنشین جدید لیگ، یک برد خانگی دیگر کسب کند. فولادی‌ها البته در بازی هفته گذشته مقابل تراکتور تبریز در لحظات پایانی گل خوردند و متحمل شکست شدند اما همچنان سراپا انگیزه هستند تا بتوانند مقابل سپاهان به پیروزی برسند و قدرت خود را بار دیگر به نمایش بگذارند. فولادی‌ها این هفته برخلاف بازی با پرسپولیس از حمایت هواداران‌شان هم برخوردار هستند.

قرمزپوشان اهوازی که همیشه مقابل سپاهان انگیزه بالایی برای کسب برد دارند با حضور هواداران، حالا روحیه بالاتری برای بازی و کسب برد دارند. البته آنها به خوبی می‌دانند کار سختی مقابل سپاهان دارند چرا که زردپوشان اصفهانی به تازگی صدرنشین شدند و نمی‌خواهند این جایگاه را به راحتی از دست بدهند. سپاهان در هفته‌های اخیر حتی یک تساوی هم نداشت و در همه بازی‌هایش به پیروزی رسید که همین مسأله باعث شد جای پرسپولیس را در صدر بگیرد. سپاهان حالا می‌خواهد این روند را ادامه دهد تا این جایگاه مهم را حفظ کند. سپاهان البته در این بازی کار سختی خواهد داشت چرا که امید نورافکن و رامین رضاییان را در اختیار ندارد. بازیکنانی که در کنار شهریار مغانلو، تأثیرگذارترین نفرات زردپوشان به حساب می‌آیند و گل‌های زیادی ساختند. با این شرایط باید دید سیستم بازی تیم مورایس عوض می‌شود یا نه و اینکه چه بازیکنانی جای نورافکن و رضاییان را خواهند گرفت. نکته مهم در مورد بازی فولاد خوزستان و سپاهان این است که در 5 بازی اخیر این 2 تیم، فولاد 2 بار به پیروزی رسیده و سپاهان تنها یک برد داشته. بازی رفت این 2 تیم هم در اصفهان با پیروزی شاگردان نکونام به پایان رسید که حالا باید دید سپاهان آن باخت را جبران می‌کند یا اینکه شفولاد در تلاش است تا آمار مثبت خود را ادامه دهد.

اگر فولاد بتواند در این بازی به پیروزی برسد، می‌تواند لقب غول‌کش را از آن خود کند و مدعی باشد که تیم‌های صدرنشین را به راحتی شکست می‌دهد اما اگر این اتفاق نیفتد و سپاهان برنده بازی باشد، زردپوشان اصفهانی خود را به عنوان مدعی اصلی کسب قهرمانی معرفی خواهند کرد که نمی‌خواهند صدر جدول را به راحتی از دست بدهند. بازی فولاد خوزستان و سپاهان علاوه بر اینکه برای این 2 تیم از اهمیت بالایی برخوردار است، برای دیگر تیم‌های مدعی مخصوصاً پرسپولیس، خیلی مهم خواهد بود. با این شرایط و اینکه هم فولاد و هم سپاهان فقط به دنبال برد هستند و به تساوی هم فکر نمی‌کنند، بدون شک شاهد یک بازی تهاجمی و زیبا از 2 تیم خواهیم بود که باید دید کدامیک به اهداف خود می‌رسد و می‌تواند 3 امتیاز آن را به دست بیاورد و امیدوارتر کار را دنبال کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها