|

چگونه بازیکن استقلال قیمتش 9 برابر شد؟!

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از افزایش 9 برابری قیمت یک بازیکن استقلال خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

بحث پرونده شکایت آندره‌آ استراماچونی از استقلال و عدم پرداخت مطالبات وی همچنان یکی از موضوعات و مشکلات جدی این باشگاه محسوب می‌شود که در صورت عدم پرداخت آن، جرایم سنگینی در انتظار آبی‌ها خواهد بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرنگاران جوان؛ حسین قربان‌زاده در گفت‌وگوی حضوری با برنامه فوتبال برتر پیرامون عدم توجه مدیران باشگاه استقلال به عدم پرداخت مطالبات استراماچونی عنوان کرد: هر کسی (مدیرعاملی) می‌آید، می‌گوید من این پول را برای پرداخت طلب استراماچونی می‌خواهم، اما کماکان این پول می‌رود و صرف کار دیگری می‌شود و طلب استراماچونی می‌ماند.

او ادامه داد: اگر پول استراماچونی تا دهم فروردین‌ماه پرداخت نشود، کسر امتیاز، جریمه مالی، بسته شدن سه پنجره نقل و انتقالاتی و حتی به سقوط کشیده خواهد شد!

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی یادآور شد: چک در باشگاه استقلال دست چه کسی است؟ مدیرعامل. دو عضو در هیئت مدیره (اقتصادی) در باشگاه‌ها هستند. علاوه بر آن، ما می‌توانستیم بگوییم ۵ عضو هیئت مدیره و مدیرعامل تغییر کند و در آنجا بنشینیم، ولی اینطور نشد.

قربان‌زاده تصریح کرد: ۴۰۰ شرکت در لیست واگذاری ما قرار دارد که هیئت مدیره هیچ‌کدام از این شرکت‌ها را ما انتخاب نمی‌کنیم.

طی ماه‌های اخیر بحث افزایش مبلغ قرارداد بازیکنان استقلال قبل از شروع فصل جاری لیگ برتر تبدیل به یک موضوع مهم و جنجالی شده و علی فتح‌الله‌زاده و مصطفی آجورلو، مدیران عامل فعلی و سابق این باشگاه پیرامون چنین موضوعی بارها به‌صورت غیرمستقیم با یکدیگر بحث کردند.

او گفت:

خیلی راحت می‌توانستند در این قضیه مدیران را بازخواست کنند. همه قصه شرکت دولتی یعنی همین. یعنی «خرج که از کیسه مهمان بُوَد، حاتم طایی شدن آسان بُوَد». از کیسه خودشان که نیست.

او با بیان اینکه در باشگاه تعهد می‌دهند و می‌روند، ابراز کرد: آقای حامدی‌فر روی سر ما جا دارد، اما مبلغ قرارداد ایشان در استقلال نسبت به فصل گذشته در صنعت نفت آبادان ۹ برابر شده است.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با تاکید بر اینکه چنین اتفاقی برای دیگر بازیکنان استقلال هم افتاده است، اظهار کرد: سبحان خاقانی، محمدحسین زواری، دروازه‌بانان دوم و سوم و ... قراردادهای‌شان دو، سه برابر افزایش پیدا نکرده، بلکه مبلغ قراردادشان ۹ برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

قربان‌زاده با عصبانیت نسبت به این اتفاق ابراز کرد: تو عضو هیئت مدیره(در آن مقطع) چه کار می‌کردی؟ اولین کار شما این بود که بازیکنان را فهرست کنید و بگویید این اعداد با رقم قراردادهای سال قبل هم‌خوانی ندارد و معنی ندارد مبلغ را ۹ برابر افزایش بدهیم و به استقلال بیاوریم.

او یادآور شد: حالا محبی، قایدی و دو نفر دیگر اینطور باشند، اما آیا همه بازیکنان استقلال در این سطح بودند؟ آقایان بخش عمده‌ای از مبلغ را صرف بازیکن کردند.

قربان‌زاده در واکنش به اینکه طرح توجیهی چه چیزی بود، ابراز کرد: نکته این است که عدم تطابق را در قراردادهای استقلال شاهد بودیم. ما به این دلایل بیانیه دادیم که چنین مسئله‌ای در استقلال اتفاق افتاده است. شما قرار بود یک معلم بیاورید که به جای ایجاد زد و خورد، درس بدهد؛ حالا معلوم شد ما باید سیمان، گچ و ... بیاورم و مدرسه را از نو بسازم و معلم هم خودم بیاورم!

حسین قربان‌زاده اشاره به دلیل اصلی مشکلات مالی همیشه در استقلال ابراز کرد: آقایان آجورلو و فتح‌الله‌زاده درگیر یک معضل هستند. شما ۲ تومان خرج می‌کنید، اما یک تومان درآمد دارید و همیشه یک تومان می‌لنگید. چرا اینطور است؟ به این دلیل بوده که صدا و سیما حق پخشی که در منطق خودش است، باید پرداخت کند.

او ادامه داد: با آقایان جبلی، محمدی و مجلس صحبت کردم و یک اتفاق خوبی در زمینه پرداخت حق پخش به باشگاه‌ها حال رخ دادن است و ما در کمیسیون تلفیق این مسئله را پیگیری کردیم.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: من این تعهد را می‌دهم تا زمانی که باشم و تا پایان سال آینده که به اجرای بودجه سال ۱۴۰۲ می‌رسیم، یک تحولی در درآمد ایجاد می‌کنیم که از درآمد صدا و سیما کاهش ندهد، ثانیا طبق یک منطق به درآمد باشگاه بیافزاید.

قربان‌زاده تاکید کرد: این اتفاق باید در بودجه امسال بیفتد، چون آن شخص که ۵۱ درصد از سهام را خریداری می‌کند، بداند که باید یک درآمد پایدار داشته باشد، نه اینکه مثل ایران‌خودرو بگوییم حتما با این قیمت بفروشید و زیان‌انباشته داشته باشید و بعد بگوییم می‌خواهیم واگذار کنیم. آن‌ها (خریدار) نمی‌گویند مگر ما دیوانه هستیم؟ خریدار نمی‌گوید من یک شرکت را بخرم و اگر قیمت پایین بگذارید، ضرر می‌کنم؟

وی اضافه کرد: حتما باید در این کشور حق پخش به رسمیت شناخته شود که این حق پخش برای تیم‌های هوادار، نساجی، مس، آلومینیوم، نفت و دیگر باشگاه‌ها است. این کار یک تحول است که بخشی از این تحول حق مدیرعامل سابق خواهد بود.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: آقایان فتح‌الله‌زاده، آجورلو، درویش و ... مدیرعامل هستند و بالاخره می‌گویند چطور این باشگاه را اداره کنیم؟ باشگاهی که درآمد آن کمتر از هزینه‌اش است و یک سوء مدیریت هم اضافه می‌شود و یک پله هم به هزینه اضافه می‌کنید، باید چه کاری انجام دهد؟

قربان‌زاده با اشاره به اهمیت توجه به هزینه کرد در بحث قرارداد بازیکنان گفت: اگر برای مخارج تیم به فکر جیب خودت باشی، می‌گویید چه اتفاقی افتاده مبلغ قرارداد سبحان خاقانی، حامدی‌فر، زواری و ... برابر افزایش داشته است؟ می‌گویید باید بنشینیم با هم صحبت کنیم. البته این اتفاق با هیچ ناظر و برخوردی حل نمی‌شود و فقط در صورت واگذاری مدیریت به بخش خصوصی رخ می‌دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها