|

وضعیت مبهم مرادمند و یزدانی؛ تبعید از پادگان به نیمکت!

بعد از تمدید قرارداد، هنوز فرصت بازی به 2 ستاره کلیدی فصل گذشته آبی‌پوشان پایتخت که حضور ثابتی در جمع شاگردان فرهاد مجیدی داشتند، نرسید

لینک کوتاه کپی شد

2 ستاره فصل گذشته آبی‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌ودوم هنوز فرصت بازی به‌دست نیاورده‌اند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، شاید بدبین‌ترین هواداران استقلال هم فصل گذشته تصور نمی‌کرد که 2 مدافع کلیدی آبی‌پوشان پایتخت، هم از ترکیب تیم‌شان دور شوند و هم اینکه مدت‌ها خارج از فهرست استقلال باشند اما سرباز شدن محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی از ابتدای اسفندماه سال گذشته باعث شد تا فرهاد مجیدی 2 ستاره تیمش را از دست بدهد. هر چند که مدیران باشگاه استقلال به سرعت وارد عمل شدند و با جذب رافائل سیلوا، خط دفاعی آبی‌ها را تقویت کردند.

مرادمند و یزدانی بعد از اعزام به خدمت سربازی و پیوستن به ملوان، هیچ‌گاه در فهرست این تیم قرار نگرفتند و تلاش‌شان دریافت کارت پایان خدمت با ارائه ادله و مدارک مرتبط بود و در نهایت این اتفاق حدود یک ماه قبل رخ داد و دوران سربازی 2 مدافع استقلال زودتر از موعد مقرر با دریافت معافیت به پایان رسید تا محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی به اردوی استقلال بازگردند.

مدیران استقلال بعد از چراغ سبز کادرفنی، با محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی مذاکره کردند و این 2 مدافع قرارداد خود را تا پایان لیگ بیست‌وسوم با استقلال تمدید کردند. اما بعد از تمدید قرارداد، هنوز فرصت بازی به 2 ستاره کلیدی فصل گذشته آبی‌پوشان پایتخت که حضور ثابتی در جمع شاگردان فرهاد مجیدی داشتند، نرسیده و آن‌ها همچنان مشغول گذراندن آماده‌سازی هستند.

تغییر سیستمی علیه «یزدانی» و «مرادمند»

استقلالی‌ها لیگ بیست‌ودوم را با سیستم 3 دفاعه آغاز کردند که ریکاردو سا پینتو برای چینش سیستم مدنظرش از عارف غلامی، روزبه چشمی و رافائل سیلوا استفاده می‌کرد اما برخلاف فصل گذشته، آبی‌ها در استفاده از سیستم 3 دفاعه موفق نبودند تا سا پینتو تصمیم به تغییر استراتژی بگیرد و تیمش را از دیدار هفته سوم با سیستم 4 دفاعه به میدان فرستاد و عارف غلامی و رافائل سیلوا به عنوان زوج خط دفاعی استقلال انتخاب شدند.

سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند فصل گذشته در سیستم 3 دفاعه مدنظر فرهاد مجیدی، عضو ثابت بودند و محمد دانشگر هم در کنار آن‌ها به عنوان عضو سوم حضور داشت اما حالا دانشگر به سپاهان رفته و هنوز در لیگ بیست‌ودوم فرصت بازی به یزدانی و مرادمند نرسیده است.

فیفادی، فرصت طلایی بازگشت به ترکیب

آبی‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌ودوم 4 گل دریافت کرده‌اند که 3 گل آن‌ها در دوران اجرای سیستم 3 دفاعه بوده و تنها گل دریافتی استقلال در هفته‌های گذشته، در مصاف با نساجی مازندران بود که روی ضربه پنالتی به‌ثبت رسید. عارف غلامی مدافع آبی‌ها خطای پنالتی را مرتکب شد تا شاید با این خطا، جایگاه او در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت متزلزل شود.

محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی که حدود 6 ماه از آخرین بازی رسمی‌شان برای استقلال می‌گذرد، حالا در تعطیلات فیفادی این فرصت را دارند تا به آمادگی ایده‌آل و مطلوب برسند و بتوانند بعد از هفته هفتم با نظر ریکاردو سا پینتو برای استقلال به میدان بروند. نکته جالب‌توجه اینکه با توجه به انتخاب شماره 4 از سوی روزبه چشمی، سییاوش یزدانی مدافع بلندقامت آبی‌پوشان پایتخت در تصمیمی عجیب، شماره 7 را با توجه به علاقه‌اش به فرهاد مجیدی انتخاب کرده اما هنوز به صورت رسمی او با این شماره در ترکیب استقلال حضور پیدا نکرده است!

رویای حضور در جام جهانی بر باد رفت؟

سیاوش یزدانی در دوره مارک ویلموتس به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد اما فرصت بازی در ترکیب ثابت را به‌دست نیاورد. با روی کار آمدن دراگان اسکوچیچ، او هم در چند وهله مدافع بلندقامت استقلال را به اردوی ملی فراخواند اما با توجه به اعتماد اسکوچیچ به زوج شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان، فرصت بازی در ترکیب اصلی تیم ملی به مدافع استقلال  نمی‌رسید و سرانجام در مسابقه تیم‌های ملی ایران و امارات، یزدانی 8 دقیقه فرصت بازی در ترکیب تیم ملی ایران را به‌دست آورد.

مدافع استقلال بعد از آن مسابقه، سرباز شد و فرصت حضور در فهرست تیم ملی را از دست داد. او حالا امیدوار است با تغییر و تحولات رخ داده روی نیمکت تیم ملی، بتواند نظر کارلوس کی‌روش را جلب کند و یکی از مسافران تیم ملی در جام جهانی باشد اما دوری یزدانی از ترکیب استقلال باعث شده تا او شانس کمی برای رسیدن به پیراهن تیم ملی داشته باشد، مگر آنکه در فرصت کمتر از 75 روزه باقی‌مانده تا جام جهانی، مدافع آبی‌پوشان پایتخت نظر سا پینتو را تغییر بدهد و در استقلال به میدان برود و با جلب نظر کارلوس کی‌روش بتواند بار دیگر به اردوی ملی هم فراخوانده شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی