|

دعوای کونته و توخل اولیش نیست؛ درگیری های ماندگار در لب خط!

در بازی روز گذشته چلسی و تاتنهام، سرمربیان دو تیم درگیری عجیبی با یکدیگر داشتند.

لینک کوتاه کپی شد

آن‌ها تیمشان را برای نتیجه گرفتن و پیروزی در مسابقات آماده کرده‌اند و به هیچ چیزی کم‌تر از این راضی نیستند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ هر اتفاقی که مانع از رسیدن به این هدف شود، سرمربیان مصمم تیم‌های فوتبال دنیا را عصبانی می‌کند و گاهی این عصبانیت، نبرد درون زمین را به تشنج روی نیمکت‌ها و درگیری مربیان می‌کشاند. توخل و کونته اولین نسخه از کشمکش میان مربیان نیستند و آخرینشان هم نخواهند بود.

فرگوسن و مانچینی

منچسترسیتی سال 2012 پس از 44 سال می‌توانست در آستانه قهرمانی لیگ انگلیس قرار بگیرد. فرگوسن ولبک جوان را به زمین فرستاده بود تا تیمش را برای به ثمر رساندن گل و پیروزی هدایت کند اما نایجل دی‌یونگ، هافبک منچسترسیتی با تکلی خشن روی پای ولبک موجب عصبانیت مرد اسکاتلندی شد. در واقع فرگوسن اعتقاد داشت دی‌یونگ مهاجم جوان تیمش را تحت فشار قرار داده و روبرتو مانچینی این کار را در مورد داور به انجام رسانده است. پس از این تکل خشن، فرگی و مانچینی با یکدیگر وارد درگیری لفظی شدیدی شدند که می‌توانست موجب اخراج هر کدام از آن‌ها باشد. با این حال ماجرا در وقت بازی ختم به خیر شد اما سرمربی منچستریونایتد در کنفرانس مطبوعاتی به همتایش تاخت و اذعان کرد مانچینی همواره لب خط بوده و پس از این مسابقه اعتراضاتش به داوری هم تمام خواهد شد.

مورینیو و ونگر

منازعات کلامی میان سرمربیان چلسی و آرسنال به اوج خودش رسیده بود. بازیکنان چلسی و آرسنال مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند اما تقابل حقیقی جایی بیرون از زمین و روی نیمکت‌ها جریان داشت. آرسن ونگر که در انگلیس به عنوان یک جنتلمن شناخته می‌شد در مواجهه با مورینیو بالاخره از کوره در رفت و خطای کیهیل روی الکسیس سانچس او را به بگو مگو با مرد پرتغالی نیمکت حریف کشاند. در سوی مقابل از مورینیو انتظار خویشتنداری نداشتیم و همین گونه هم شد. منازعات کلامی بیرون از مسابقه در جریان بازی بیش‌تر شد و کار را به جایی رساند که سرمربی چلسی در حالی که خودش را برای پیش نیامدن درگیری فیزیکی کنترل می‌کرد به سر حد عصبانیت رسید و مرد کهنه‌کار نیمکت آرسنال را با کشیدن کراواتش مورد حمله قرار داد. این دعوا میان این 2 سرمربی بارها بعد از مسابقه در اظهار نظرهای آن‌های ادامه داشت و کدورت مورینیو و ونگر هرگز به صورت کامل برطرف نشد.

عصبانیت شدید آقای خاص

درگیری با ونگر آخرین مورد از درگیری‌های مورینیو نبود و سوابق عصبانیت او روی نیمکت باز هم ماجراهای دیگری را رقم زده است. او روی نیمکت منچستریونایتد تحت فشار بود و کار در این باشگاه هر روز برایش سخت‌تر می‌شد. در همین روزها مورینیو و منچستر باید مقابل چلسی و  ساری قرار می‌گرفتند و این بازی حساس تا آخرین دقایق به سود قرمزهای منچستری در جریان بود. در واپسین دقایق بازی راس بارکلی تیم مورینیو را متوقف کرد تا زمینه عصبانیت را برای او کاملا مهیا کند. این زمینه عصبانیت با خوشحالی عجیب و زیاد یانی، دستیار ساری پیش روی نیمکت یونایتد همراه شد که مطابق انتظار مرد پرتغالی نیمکت قرمزها چنین برخوردی را بی‌جواب نگذاشت و کادر فنی 2 تیم به یکدیگر حمله کردند. تا دقایقی این درگیری‌ها ادامه داشت اما ساری پس از بازی دستیارش را مجبور به عذرخواهی از مورینیو کار تا غائله خاتمه پیدا کند.

آرتتا و کلوپ

میکل آرتتا روی نیمکت آرسنال پیش از مسابقه با لیورپول با انتقادات زیادی مواجه شده بود که کار را در باشگاه برایش دشوار می‌کرد. در سوی مقابل لیورپولی‌ها هم با آمادگی کامل برای شکست آرسنال به آنفیلد آمده بودند. دقیقه 31 بازی خطا روی تومیاسو، مدافع آرسنال، میکل آرتتا را که تحت فشار هم بود به اوج عصبانیت رساند تا او نشان دهد چندان هم که در کنفرانس‌های مطبوعاتی به نظر می‌رسد، آرام و خونسرد نیست. 2 سرمربی با فریادهای پیاپی به یکدیگر حمله‌ور شدند و وساطت دستیاران آن‌ها باعث شد از یکدیگر دور شوند و دعوا ختم به خیر شود. البته این درگیری به ضرر آرسنال تمام شد و لیورپول بازی را با 4 گل به سود خودش به اتمام رساند.

لمپارد و کلوپ

مرد جوان نیمکت آبی‌های لندن از اولین روزهای کارش در عرصه سرمربی‌گری نشان داده بود که دست کمی از استاد سابقش مورینیو ندارد و در وقت مقتضی می‌تواند تا سر حد درگیری و دعوا هم خشمگین شود. بازی تیم‌های لیورپول و چلسی در اوج حساسیت خودش در جریان بود که فرانک لمپارد، سرمربی چلسی خطاب به دستیار یورگن کلوپ گفت این را چطور خطا گرفت؟ اصلا خطا نبود. کلوپ برای آرام کردن فضا از همتای بی‌قرارش در چلسی خواست آرام باشد و با دستیارش حرف نزند. اما فرانک لمپارد آرام‌ شدنی نبود و درگیری لفظی ادامه پیدا کرد. دستیاران کلوپ هم آتش بیار این معرکه شدند تا در نهایت با توجه به خالی بودن ورزشگاه تمام توهین‌ها به وضوح شنیده شود که لمپارد به دستیار کلوپ گفته بود؛ خفه شو! وقتی هم که کلوپ سعی در آرام کردن 2 طرف داشت، مرد جوان نیمکت چلسی او را هم از توهین بی‌نصیب نگذاشت. البته لمپارد در پایان مسابقه با کلوپ دست داد و کشمکش تمام شد.

کونته و توخل

یکی از بارزترین ویژگی‌های شخصیت آنتونیو کونته، حرارت و شور و فریادهای او کنار زمین و رو به هواداران است. او در انگلیس از نزدیکی به سکوها بیشترین لذت و بهره را می‌برد و در تهییج آن‌ها کمتر از لیدرهای طرفداران عمل نمی‌کند. کونته که در صدد یک طلسم‌شکنی مقابل چلسی و توخل بود با گل اول تیمش و رسیدن به تساوی در دیدار شب گذشته میان تاتنهام و چلسی، فوران احساساتش را تجربه می‌کرد و فریادهای معروفش آنقدر بلند بودند که به نیمکت تیم حریف هم رسیدند. توخل هم همان طور که در پایان مسابقه اذعان کرده بود، چندان هم خویشتن‌دار نبود و به شادی سرمربی حریف با فریاد متقابل پاسخ داد که این موضوع جو نیمکت‌های 2 تیم را دچار تشنج و درگیری کرد. اولین فرصت برای پاسخ به خوشحالی کونته، لحظه گل دوم چلسی بود که سرمربی آلمانی آبی‌ها از این فرصت نهایت بهره را برد و با استارت سریعی از نیمکت خودی تا چندین متر دورتر از نیمکت حریف و پیش چشمان آنتونیو کونته رژه قهرمانانه‌ای را با فریاد بلندتر ارائه کرد. بازی با تساوی به اتمام رسید اما مربیان 2 تیم همچنان درگیر بودند. آنها در پایان مسابقه به یکدیگر دست دادند و توخل با کشیدن دست کونته و اشاره به چشم‌هایش باعث شد درگیری یک بار دیگر و این بار در بالاترین حد خودش به جریان بیفتد. با وساطت سایر اعضای تیم‌ها منازعه تمام شد اما توخل در کنفرانس مطبوعاتی عنوان کرد آنتونیو کونته در موقع دست دادن حتی به صورت او نگاه هم نکرده و انتظار داشته در موقع دست دادن چشم در چشم شوند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها