|

پیشکسوت پرسپولیس: خود ما توقع قهرمانی نداشتیم!

پنجعلی: اگر پرسپولیس قهرمان نشد مهم نیست، من همان پیشکسوتم و طرفدار هم همان طرفدار.

لینک کوتاه کپی شد

محمد پنجعلی کاپیتان اسبق پرسپولیس، درباره اوضاع و احوال این روزهای پرسپولیس پس از قهرمانی استقلال و از دست رفتن ششمین عنوان قهرمانی متوالی برای شاگردان یحیی گل محمدی، مصاحبه ای انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

تا چه اندازه با هجمه وارد شده طی روزهای اخیر به پرسپولیس موافقید؟

فکر می‌کنم با این شرایط چیزی جز ضرر برای پرسپولیس بر جای نمی‌ماند. چیزی که بیشتر از همه ضرر می‌کند خود پرسپولیس است. به خصوص که این مسائل در فضای مجازی واقعاً آزاردهنده است. هر کسی هر چیزی دلش می‌خواهد می‌نویسد و به تیم و بچه‌های پرسپولیس بی احترامی می‌کند. یادمان باشد که پرسپولیس تیم دوم جدول است. اگر با این همه مشکلات تا اینجا خوب کار نکرده بود خود ما اینقدر از پرسپولیس توقع قهرمانی نداشتیم. بچه‌های تیم خیلی زحمت کشیدند.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

درست است که پرسپولیس قهرمانی را از دست داد ولی یادمان باشد چه مهره‌هایی در ابتدای فصل از پرسپولیس جدا شدند. ضمن اینکه قرار نیست یک تیم هر سال قهرمان شود. قطعاً خود من هم دوست داشتم پرسپولیس ششمین قهرمانی متوالی اش را به دست بیاورد چون واقعا لذت بخش می‌شد اما وقتی یکسری مهره‌ها می‌روند و مهره‌های تازه وارد هم اثرگذاری لازم را ندارند همین می‌شود. بحث داوری هم در دو سه بازی واقعاً تاثیر مستقیم روی نتایج داشت و یا در یکی دو بازی هم تیم خوب کار نکرد. بالاخره همین می‌شود.

نظر شما درباره عملکرد کلی پرسپولیس چیست؟

با وجود این همه مشکلات مدیریتی و تغییر و تحولات در کادر بازیکنان به زعم همه کارشناسان پرسپولیس زیباترین فوتبال این فصل را بازی میکرد، ولی بار روانی روی تیم خیلی زیاد بود. به خاطر همین بچه‌ها گاهی در دو قدمی‌دروازه توپ را بیرون می‌زدند. در حالیکه اگر یک نفر را از توی خیابان می‌آوردید و همان توپ را به او می‌دادید راحت گل می‌کرد. اینها به خاطر فشار روانی روی تیم بود.

قبول دارید حمله شدید این روزها به پرسپولیس ناشی از قهرمانی رقیب سنتی این تیم است؟

۱۰۰ درصد! طرفداران آن شب احساسی شدند. بالاخره حق دارند. طرفدار دوست ندارد تیم رقیبش قهرمان شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزنو؛ شاید اگر یک تیم دیگر جای استقلال بود شدت ناراحتی‌ها تا این اندازه نبود اما یادمان باشد که ما همان پیشکسوتانیم، طرفداران همان طرفدارانند و این پرسپولیس همان پرسپولیس. ما یک عمر از این تیم حمایت کردیم و با اسم پرسپولیس برای خودمان هویت ساختیم. پس لازم است که همچنان از پرسپولیس حمایت کنیم. قطعا روزهای خوب دوباره از راه می‌رسند. پنج فصل متوالی ما قهرمان شدیم یک سال هم یک تیم دیگر. من مطمئنم این تیم فصل آینده با یارگیری درست، نتایج دلخواه طرفدارانش را کسب می‌کند.

بازی با تراکتور در تبریز را چطور پیش بینی می‌کنید؟

همه بازی‌ها برای پرسپولیس سخت است. هر تیمی‌روبروی پرسپولیس می‌ایستد انگیزه دارد. هر تیمی‌جلوی پرسپولیس به میدان می‌رود تا دو هفته قبل و بعدش درباره بازیکنان آن تیم حرف می‌زنند. این‌ها همه به جوانان فوتبالیست تیم روبروی پرسپولیس انگیزه می‌دهد. فوتبالشان را ۳۰ میلیون نفر به صورت مستقیم می‌بینند. دیگر از این انگیزه بیشتر چه چیزی لازم است! البته باید گفت تیم تراکتور هم حریف قابل احترامی است و نباید آن را دست کم گرفت. اما پرسپولیس باید برود و شانس خودش برای نایب قهرمانی را تقویت کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها