|

روزی که حجازی معجزه کرد و سوژه روزنامه ها شد!

ناصر حجازی سال 1351 یکی از بهترین بازی هایش را برابر کره شمالی انجام داد

لینک کوتاه کپی شد

معجزه گر بزرگ ناصر حجازی بود، مردی که در پیونگ یانگ معجزه آفرید و یک غیر ممکن را ممکن کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ این تیتر دنیای ورزش در هفته بعد از بازی ایران و کره شمالی بود، ایران در 13 اردیبهشت ماه سال 1351 تیم ملی کره شمالی را در پیونگ یانگ 0-0 متوقف کرد، در این بازی ناصر حجازی ستاره تیم ملی فوتبال کشورمان بود.

این بازی در مسابقات مقدماتی المپیک 1972 مونیخ برگزار می شد، کره شمالی تیمی مرموز بود، تیمی که شش سال قبل در جام جهانی 1966 برابر تیم ملی ایتالیا یک بر صفر برنده شده اما در هیچ رویداد دیگر فوتبالی در قاره شرکت نکرده بود، همه از این تیم بزرگ هراس داشتند، چنان چه مساوی برابر این تیم در پیونگ یانگ برای تیم ملی فوتبال کشورمان به گونه ای معجزه محسوب می شد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در این بازی برابر کره شمالی 0-0 کرد و یکی از اتفاق های خوب فوتبال ایران رقم خورد، بلافاصله بعد از این بازی تیم ملی فوتبال برای انجام بازیهای جام ملتهای 1972 آسیا به کشور تایلند رفت و در این مسابقات هم قهرمان شد.

به هر حال تصویر امروز، تصویر صفحه اول نشریه دنیای ورزش مربوط به آن اتفاق تاریخی است، ناصر حجازی نه تنها در ایران معجزه گر نامیده شد که خود کره ای ها هم در روزنامه های خودشان نوشته بودند دروازه ایران را ناصر حجازی با کمک خدایان ایرانیان حفظ کرد!

تیم ملی ایران

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی