|

ادعای ​​​​​وکیل گل‌ گهر: در استیناف به دفاعیات ما توجه شد!

وکیل باشگاه گل‌گهر با ارائه توضیحاتی در خصوص جلسه استماع کمیته استیناف، روند این جلسه را به نفع باشگاه سیرجانی دانست.

لینک کوتاه کپی شد

ایمان حسین پور شرفشاد در مورد روند جلسه کمیته استیناف با حضور نمایندگان 4 باشگاه لیگ برتری پیرامون پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر به فارس گفت:

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ از نظر من جلسه فوق العاده بود. دفاعیات فوق العاده قاطع بود. هم به دفاعیات قبلی که در کمیته انضباطی توجه نشده بود و هم به مطالب جدیدی که ارائه کردیم، توجه شد.

او در خصوص دفاعیات ارائه شده باشگاه گل گهر تصریح کرد:

آرای CAS، مقالات بین‌المللی در خصوص اینکه آیا در موارد مشابه ما بازی 3 بر صفر نشده بود را ارائه کردیم. در مقالات دقیقا همان یکپارچگی و صیانت از جدول مسابقات که بارها بر آن تاکید کردیم وجود داشت. شاید کمیِ اطلاع باعث شد که دوستان فکر کنند این یک بحث رسانه ای است. در صورتیکه یکی از اصول مسلم در دیوان داوری ورزش (CAS) است که به آن استناد کردیم. مقاله و رای ارائه کردیم که رای چنینی موضوعی نباید 3 بر صفر شود.

وکیل باشگاه گل گهر گفت:

اعضای کمیته استیناف به دفاعیات همه باشگاه‌ها توجه کردند. فکر می‌کنم کلیت روند جلسه دقیقا به نفع باشگاه گل گهربود چون به دفاعیات بهتر توجه شد. پاسخ خاصی از سمت سه باشگاه دیگر مطرح نشد اما دوستان جو رسانه‌ای را به دست گرفته‌اند و این فضا را ایجاد می کنند که هیچ مطلبی بیان نشده و رای باید تایید شود. در صورتیکه اینطور نیست. از نظر من رای قابلیت نقض را دارد. کمیته استیناف هم دقیق بررسی می‌کند. چه رای علیه گل گهر باشد و چه به نفع این باشگاه، استیناف با بررسی کامل رای را صادر می کند. امیدوارم اتفاقی باشد که به نفع فوتبال کشور و اجرای قوانین و مقرات داخلی و بین المللی باشد.

او در مورد اینکه پس از جلسه، باشگاه‌های پیکان و استقلال اعلام کردند گل گهر حرف جدیدی نزد و رای بر نمی‌گردد گفت:

دو نکته وجود دارد. اول اینکه موضوع عوض نشده که ما بخواهیم مطلب جدیدی بگوییم. ما توانستیم ادله ای که قبلا ارائه کردیم و به آن‌ها بی توجهی شده بود را مستند تر کنیم. به آرای CAS و مقالات حقوق بین الملل ورزشی استناد و ادله را خودمان را تقویت کردیم.

حسین‌ پور افزود:

از طرفی یک سری استدلال‌های قبلی ما همچنان پا برجاست که در کمیته انضباطی به آن‌ها توجه نشده، اعتراض کردیم که در استیناف به آن‌ها توجه شود. خداراشکر در جلسه اجازه دادند هم ما و هم سه باشگاه‌ دیگر کامل صحبت هایمان را مطرح کنیم. موضوع تا حدی زیادی روشن تر شد. فکر نمی‌کنم فضای رسانه‌ای که ایجاد کردند روی کمیته استیناف تاثیر گذار باشد. سعی کردم در این مدت مصاحبه نکنم اما دیدم سایت‌ها هر روز به نقل از عزیزان اعلام می‌کنند که رای تایید می‌شود. به هیچ وجه فکر نمی‌کنم چنین فضایی وجود داشته باشد. دفاعیات باشگاه گل گهر فوق‌العاده قوی بود.

وکیل باشگاه گل گهر در خصوص اینکه سوای موضوعات نتیجه و جرایم مالی، فکر می‌کند آیا باگناما در صورت شکسته شدن رای به کارش در فوتبال ایران ادامه بدهد، گفت:

بحث ما دفاع از باگناما نیست. فکر نمی‌کنم او فعلا بتواند بازی کند تا موضوعات دقیق تر مشخص شوند. بحث ما روی نتایج و امتیازات است. بحث ما این است که نتیجه 3 بر صفر درست نیست. در بند 8 ماده 38 مقررات نقل و انتقالات صراحتا بیان شده که که اگر بازیکن خارجی فاقد شرایط باشد، غیر مجاز نیست اما از تاریخی که قطعیت پیدا کرد فاقد شرایط است و از آن به بعد حق حضور در مسابقات را ندارد.

او تصریح کرد:

اریک باگناما نمی‌تواند در مسابقات شرکت کند اما این بازیکن غیر مجاز نیست پس نتایج نباید 3برصفر شوند. اصل دفاع ما بر این اساس بود. در دفاعیاتمان 16مورد بیان کردیم. حتی در صورت پذیرش یک مورد، رای باید نقض شود. یعنی لازم نیست هر 16 مورد پذیرفته شود. باید همه این 16 مورد علیه ما شود تا نتیجه 3برصفر شود.

او در مورد زمان اعلام رای نهایی گفت:

این بحث در استیناف مطرح شد که دقت را فدای سرعت نمی‌کنیم و قطعا رای مناسبی را صادر می‌کنیم. اما بعید می‌دانم خیلی هم طول بکشد. ما منتظریم هر لحظه رای را ابلاغ کنند و مضمون آن را بدانیم. بازه زمانی به ما اعلام نشده است. رسیدگی خیلی عالی بود. اینکه در رسانه‌ها عنوان شده باشگاه گل گهر دفاع خاصی نداشت اصلا درست نیست. دفاع فوق العاده قاطع بود. تصورم بر این است که اعضای کمیته استیناف هم متوجه این موضوع شده اند. امیدواریم این رای نقض شود.

وکیل گل گهر در مورد اینکه آیا ممکن است در صورت تایید رای کمیته انضباطی، به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) مراجعه کنند، گفت:

تصمیم گیری در این مورد بر عهده هیات مدیره باشگاه است اما طبق صحبت هایی که مطرح شده اگر نتوانیم در ارکان قضایی فدراسیون فوتبال به نتیجه خاصی برسیم بدون شک باید به CAS مراجعه کنیم. چون این انتقال یک انتقال بین المللی و مطابق مقررات بود. از طریق سیستم TMS انجام و برای بازیکن ITC صادر شد. از نظر فیفا این انتقال صحیح و درست بوده و تصورمان این است که رای نقض می شود. امیدواریم این اتفاق داخل کشور بیفتد که نیاز به مراجعه به CAS نباشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها