|

ترکیب رسمی پرسپولیس برابر استقلال امروز 13 آذر، دربی 97، هفته هشتم لیگ برتر ایران

تیم پرسپولیس با این ترکیب در هفته هشتم به دیدار استقلال می رود.

لینک کوتاه کپی شد

یحیی گل محمدی در تقابلی دوباره با فرهاد مجیدی به دنبال این است تا تیمش را به نتیجه‌ای قابل توجه نزدیک کند. با توجه به تساوی سریالی آبی‌ها طی 4 هفته اخیر لیگ برتر، سرمربی سرخ‌ها به خوبی از این نکته آگاه است که حریف با انگیزه بالای برد در این دربی حاضر خواهد شد. جایی که او به دنبال سود بردن از فرصت‌های طلایی تیمش برای دستیابی به نتیجه خواهد بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ با توجه به غیبت سیدجلال حسینی و احسان پهلوان که طی دو هفته اخیر نیز در ترکیب این تیم حاضر نبوده‌اند، باید دید نفرات جایگزین چه عملکردی برابر حریف در این دربی به جا خواهند گذاشت.

حامد لک؛ 

دروازه بان پرسپولیس از دربی پیش‌رو به عنوان یک اتفاق ویژه می‌تواند سود ببرد. بسته ماندن دروازه‌اش در این بازی و ثبت کلین شیت در سومین بازی از فصل اخیر، یک بازگشت بزرگ برای لک محسوب خواهد شد. لک طی دو بازی اخیر توانسته عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد و در چند مرحله نیز دروازه سرخ‌ها را با واکنش‌های خود نجات بدهد. گلر سرخ‌ها اکنون در چهارمین دربی خود امیدوار است برابر خط هجومی حریف نمایش موفقی به سرانجام برساند. 

قلب دفاعی با زوج قدیمی پدیده

زوج دفاعی چند بازی اخیر پرسپولیس بعد از مصدومیت سیدجلال حسینی به دو بازیکنی سپرده شده است که در پدیده مشهد به بالاترین شناخت از یکدیگر رسیده‌اند. فرشاد فرجی که کمی زودتر از علی نعمتی به پرسپولیس آمده بود، اکنون در کنار هم‌تیمی سابق خود در پدیده مشهد، قلب دفاعی سرخ‌های تهرانی را شکل داده اند و با آمار دو کلین شیت طی دو بازی اخیر،  وارد دربی خواهند شد. این بزرگترین آزمون قلب دفاعی پرسپولیس برای فصل پیش رو خواهد بود و باید دید قادر خواهند بود با دریافت نمره قبولی از آن خارج شوند یا خیر.

آقایی و شیری در نقش سپر دفاعی

دو مدافع کناری پرسپولیس در این بازی به دنبال این هستند تا بیشترین حمایت را از دو مدافع میانی خود داشته باشند و کمترین ریسک برای نفوذ به یک سوم حریف را دنبال کنند. مهدی شیری و سعید آقایی در این بازی در سمت راست و چپ دفاعی پرسپولیس حاضر خواهند بود. شیری احتمالا در این بازی ضمن تقابل ویژه با مهاجم آّبی‌ها، نبرد بزرگی نیز با مثلث سمت چپ استقلال پیش رو خواهد داشت و باید دید احتمالا برابر مرادمند، حسین زاده و همچنین مهدی پور چه عملکردی خواهد داشت. این موضوع برای سعید آقایی نیز در سمت مقابل وجود خواهد داشت. جایی که او نیز احتمالا دانشگر، آقاسی و همچنین نیک نفس را روبروی خود خواهد دید.

اسدی نیست؛ کمال و سرلک علیه آبی‌ها

یحیی گل محمدی بار دیگر رضا اسدی را نیمکت نشین کرده و به او فرصت بازی فیکس در ترکیب سرخ‌ها را نداده است تا در پست میانی میلاد سرلک و کمال کامیابی نیا حاضر شوند. کامیابی نیا در بازگشت دوباره به ترکیب این تیم طی دو بازی اخیر توانسته شرایط خوبی را دنبال کند و سرلک نیز نسبت به روزهای ابتدایی فصل از آمادگی بهتری برخوردار است تا آنها امیدوار باشند خط میانی این تیم را برابر حریف با قدرت جنگندگی و فیزیکی و توپگیری از آن خود کنند.

ترابی و امیری؛ در نقش گلساز یا گلزن؟

دو هافبک دیگر پرسپولیس در این بازی مهدی ترابی و وحید امیری خواهند بود. البته باید انتظار این را داشت که امید عالیشاه در خط حمله بارها با جابجایی‌های خود و تغییر پست با این دو بازیکن به دنبال ایجاد شرایط تاکتیکی و فردی برای ایجاد موقعیت برابر آّبی‌ها باشند. ترابی که طی هفته های اخیر بار دیگر به روزهای آمادگی خود نزدیک و نزدیک‌تر شده، می‌تواند مهره تعیین کننده و تاثیرگذار یحیی گل محمدی در این دربی لقب گیرد و البته نباید از آمادگی وحید امیری نیز به سادگی گذشت. هافبک ملی‌پوش پرسپولیس نیز این روزها به اوج آمادگی خود رسیده و مهره‌ای خطرناک برابر تیم فرهاد مجیدی محسوب می‌شود.

خط حمله؛ آشنایی کامل به دروازه استقلال

دو مهاجم پرسپولیس در این بازی امید عالیشاه و عیسی آل کثیر خواهند بود. دو بازیکنی که طعم گلزنی به استقلال را پیش از این در دربی چشیده‌اند و برای تکرار آن بی‌تابی می‌کنند. با این حال باید انتظار این را داشت که مهدی عبدی نیز در جریان بازی به این ترکیب اضافه شود. دیگر مهاجم پرسپولیس که تجربه گلزنی مقابل استقلال را دارد و از این حیث یحیی گل محمدی مهاجمان قابل اعتنایی در ترکیب خود دارد.

ترکیب پرسپولیس

حامد لک

فرشاد فرجی

علی نعمتی

مهدی شیری

سعید آقایی

میلاد سرلک

کمال کامیابی نیا

مهدی ترابی

وحید امیری

عیسی آل کثیر

امید عالیشاه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها