|

ایران - سوریه؛ این بازی را با یک برد پرگل ببرید!

در نخستین بازی از دور برگشت انتخابی جام جهانی در آسیا، از گروه A این رقابت ها تیم ملی کشورمان به مصاف سوریه خواهد رفت.

لینک کوتاه کپی شد

سیزدهمین بازی تیم ملی تحت هدایت اسکوچیچ امشب در حالی برگزار می‌شود که جهانبخش محروم است و سرمربی هم از روی سکوها تیم ۱۳ امتیازی ایران را مقابل سوریه هدایت می‌کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از همشهری آنلاین؛ تیم ملی فوتبال ایران در ششمین بازی از مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در گروه A آسیا، عصر امروز به مصاف سوریه می‌رود. دور رفت این مسابقات ۵ روز قبل به پایان رسید و ایران با کسب ۱۳ امتیاز از ۵ مسابقه در صدر گروهش قرار گرفت. امروز دور برگشت این مسابقات آغاز می‌شود و تیم ملی ایران که در نخستین بازی دور رفت سوریه را شکست داده بود امشب هم در نخستین بازی دور برگشت به میهمانی این تیم می‌رود. این میهمانی البته به‌دلیل محرومیت سوریه از بازی‌های خانگی در شهر امان پایتخت اردن انجام می‌شود.

سوریه، بدون خربین و عثمان

سوریه قعرنشین گروه A آسیا در مقدماتی جام‌جهانی است. در گروهی که ایران ۱۳ امتیاز از ۱۵ امتیاز ممکن را به‌دست آورده، سوری‌ها فقط ۲ امتیاز دشت کرده‌اند که حاصل ۲ تساوی با عراق و امارات است. ۲ نتیجه مشابه یک-یک مقابل این دو حریف که دومی همین ۵ روز قبل به‌دست آمد، سوریه را صاحب ۲ امتیاز کرده و این تیم با ۳ شکست مقابل ایران، کره‌جنوبی و لبنان در قعر جدول گروه A قرار گرفته است. برای تیمی که در دوره قبلی سوم گروهش شد و تا بازی پلی‌آف هم پیش رفت، نتایج این دوره اصلا قابل‌قبول و راضی‌کننده نیست. سوریه در مرحله قبلی هم نتایج قابل‌قبولی گرفته بود و با ۷ برد از ۸ بازی بالاتر از چین قرار گرفت و به‌عنوان تیم اول به این مرحله رسید. اما ضعف دفاعی و مصدومیت‌های متوالی ستاره‌های اصلی، سوریه را در آخرین مرحله از رویاهایش دور و دورتر کرد. نزار محروس، سرمربی سوریه که به‌دلیل این نتایج ضعیف در خطر برکناری است امروز هم تعداد زیادی از شاگردانش را در اختیار ندارد. عمر خربین و ایاز عثمان ۲ بازیکن مهم سوریه هستند که در بازی با عراق دچار مصدومیت شدند و نمی‌توانند سوریه را در بازی با ایران همراهی کنند. محمد حلاق و سعد احمد نیز از قبل مصدوم بودند. اسرا حمویه به‌دلیل محرومیت در این بازی غایب خواهد بود و محمدعثمان هم بعد از اینکه مقابل عراق به بازی گرفته نشد، اردوی سوریه را به حالت قهر ترک کرد! ماردیک مردکیان و علاء الدالی ۲ بازیکن عضو باشگاه الکویت نیز به‌دلیل شرایط کرونایی مجوز حضور در این اردو را پیدا نکرده‌اند.

ایران، بدون کاپیتان و سرمربی

اما تیم ملی ایران هم غایبانی در این بازی دارد. مهدی طارمی که به‌دلیل اختلاف با سرمربی به اردوی تیم ملی دعوت نشده بود در این بازی هم مانند مصاف با لبنان غایب خواهد بود. علیرضا جهانبخش هم کارت زرد دومش را در بازی با لبنان دریافت کرد و بازی امروز را از دست داد. در همان مسابقه دراگان اسکوچیچ از روی نیمکت اخراج شد و به این ترتیب سرمربی تیم ملی ایران نیز در بازی با سوریه از نشستن روی نیمکت محروم است. اگر احسان حاج‌صفی یا کریم انصاری‌فر که در بازی‌های اخیر نیمکت‌نشین بوده‌اند به ترکیب اصلی برنگردند، احتمالا بازوبند کاپیتانی تیم ملی بر بازوی وحید امیری بسته خواهد شد. امید نورافکن بعد از محرومیت از بازی با لبنان، این بار می‌تواند به ترکیب برگردد. در غیاب او وحید امیری و میلاد محمدی در بازی با لبنان مدافعان چپ ایران بودند. شایعاتی هم درباره ورود امیر عابدزاده به ترکیب اصلی ایران به گوش می‌رسد و ممکن است بعد از نمایش متزلزل بیرانوند در لبنان، او بعد از مدت‌ها جایش را در دروازه ایران به رقبا بسپارد.

صدرنشینِ صدرنشین‌ها

در جدول رده‌بندی، فاصله ایران با تیم سوم گروه A هم‌اکنون ۸ امتیاز است. ایران با بردن سوریه می‌تواند ۱۶ امتیازی شود و تیم سوم هم در پایان بازی‌های امشب حداقل ۶ امتیاز خواهد داشت. به این ترتیب صعود تیم ملی امشب قطعی نمی‌شود و برای این اتفاق باید تا بهمن‌ماه صبر کرد. اما رساندن اختلاف به ۱۰ امتیاز آن هم در فاصله ۴ بازی تا پایان رقابت‌ها، خیال ملی‌پوشان را راحت می‌کند که تنها با یک پیروزی در ۴ بازی باقیمانده می‌توانند صعودشان را به قطر مسجل کنند. ایران هم‌اکنون بهترین نتایج را در بین ۱۲ تیم حاضر در ۲ گروه کسب کرده و با تفاضل گل بهتر نسبت به عربستان، بالاتر از صدرنشین گروه B قرار دارد. حفظ این مقام هم می‌تواند یکی از انگیزه‌های تیم ملی برای برتری مقابل سوریه باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها