|

سردار گلزن‌ترین خارجی تاریخ روسیه

سردار آزمون

آزمون، حالا گلزن‌ترین خارجی لیگ روسیه محسوب می‌شود. حتی هالک، سیدو دومبیا و واگنر لاو هم نتوانسته بودند بیشتر از او در این کشور گل بزنند.

لینک کوتاه کپی شد

سردار آزمون با گلزنی به اسپارتاک مسکو در بازی دیشب، توانست با 85 گل، تبدیل به بهترین گلزن خارجی لیگ روسیه شود. سردار که از سن کم به فوتبال روسیه ترانسفر شد و احتمالا آخرین فصل حضورش در این کشور را پشت سر می‌گذارد، به رکوردی رسید که پیش از این در اختیار واگنر لاو بود.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، لیگ روسیه، از سال 1992 و پس از فروپاشی شوروی آغاز شد و تا امروز، بازیکنان خارجی بزرگی در آن بازی کرده‌اند. واگنر لاو، هالک، سیدو دومبیا و ولیتون، بخشی از مشهورترین خارجی‌هایی هستند که دوران اوج‌شان را در روسیه گذراندند. پیش از این واگنر لاو با زدن 85 گل، به تنهایی گلزن‌ترین خارجی لیگ روسیه بود. سردار با دو گلی که دیشب به اسپارتاک زد حالا، شریک او در این رکورد است و با زدن یک گل دیگر، به تنهایی بهترین گلزن خارجی فوتبال روسیه می‌شود.

حضور آزمون در بین 10 گلزن برتر تاریخ

آزمون علاوه بر این رکورد، می‌تواند روسیه را با قرار گرفتن بین 10 گلزن برتر تاریخ لیگ این کشور ترک کند. اولگ ورتنیکوف، مهاجم سال‌های دور روتور ولگوگراد سال‌های زیادی با 140 گل بهترین گلزن لیگ روسیه محسوب می‌شد. این فصل، آرتم دزوبا زوج آزمون در خط حمله زنیت، توانست از رکورد او عبور کند و این عنوان را به دست آورد. رده دهم این فهرست، به فیودور اسمولوف با 88 گل زده تعلق دارد. اسمولوف همین حالا در لیگ روسیه و باشگاه لوکوموتیو مسکو بازی می‌کند. با این حال تعداد گل‌های او در هر فصل، به مراتب از آزمون پایین‌تر است و سردار با جبران فاصله 4 گله می‌تواند او را پشت سر بگذارد. ایگور سمشوف، نفر نهم این فهرست هم 98 گل زده و سردار برای رسیدن به این عدد، باید این فصل را با 21 گل زده تمام کند که کار بسیار دشواری به حساب می‌آید. رسیدن سردار به رده یازدهم، قطعی به نظر می‌رسد اما او برای رد شدن از اسمولوف و سمشوف، کار سختی خواهد داشت.

ماندن و رکورد شکستن

سردار آزمون این فصل تلاش زیادی برای جدایی از زنیت انجام داد اما رقم بالا درخواستی باشگاه، باعث شد سال آخر قراردادش را هم در روسیه باقی بماند. موضوعی که یک سال، حضور او در لیگ‌های معتبرتر اروپا را عقب انداخت اما باعث شد فرصت رسیدن به یک رکورد بزرگ را داشته باشد. حالا آزمون علاوه بر فوتبال ایران، در روسیه هم یک نام فراموش نشدنی به حساب می‌آید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها