|

کوتاه‌ترین فصل فوتبال در کجاست؟

کوتاه‌ترین فصل فوتبالی در گرین‌لند و در نزدیکی قطب شمال برگزار می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

گرینلند نام یک ناجیه خودگردان از دانمارک است که در آب‌های اقیانوس منجمد شمالی واقع شده. این منطقه محل زندگی تقریبا ۵۶ هزار نفر است و از کم‌تراکم‌ترین مناطق جهان به شمار می‌رود. از سال ۱۹۷۱ تعدادی از بهترین فوتبالیست‌های گرینلند در مدار قطب شمال و در نزدیک کوه‌های یخ جمع می‌شوند و در رقابت‌ها گرونلندزبانکن که کوتاه‌ترین فصل فوتبالی جهان است شرکت می‌کنند.

 

کوتاه‌ترین فصل فوتبال در کدام قسمت از کره زمین برگزار می‌شود؟

 

کوتاه‌ترین فصل فوتبال در کدام قسمت از کره زمین برگزار می‌شود؟

 

 

این مسابقات تنها یک هفته زمان می‌برد و در یکی از مناطق در نزدیکی آتش فشان که در نزدیکی آن، کوه‌های یخ قابل مشاهده است برگزار می‌شود. تقریبا ۱۰ درصد از جمعیت این منطقه در این مسابقات شرکت می‌کنند (بیش از ۵ هزار نفر) اما به دلیل استفاده از چمن مصنوعی در برخی بازی‌ها و زمین‌های خاکی در دیگر بازی‌ها، بازیکنانی که در این مسابقات شرکت می‌کنند در معرض آسیب هستند. در گرین‌لند زمین چمن وجود دارد اما بیشتر اوقات سال پوشیده از برف است. با این وجود مردم این منطقه نگذاشتند کمبود امکانات از لذت بردن آن‌ها از فوتبال جلوگیری کند.

 

کوتاه‌ترین فصل فوتبال در کدام قسمت از کره زمین برگزار می‌شود؟

 

نکته جالب اینجاست فدراسیون فوتبال دانمارک هم از حق مردم این منطقه دفاع می‌کنند. مولر، رئیس فدراسیون فوتبال دانمارک گفته: ما با مسئولین مسابقات گرین‌لند توافق کرده‌ایم تا فوتبال در این منطقه رشد کند. در حال حاضر برنامه داشتیم تا ۶ زمین فوتبال کامل ساخته شود اما تا همین امروز ۱۱ یا ۱۲  زمین خوب در این منطقه وجود دارد که موفقیتی بزرگ است. آینده فوتبال گرین‌لند روشن خواهد بود.

منبع:فوتبالی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها