|

گسترش محدودیت استخراج ارز دیجیتال در چین

چین همچنان گلوی ماینرها را می‌فشارد

ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در چین به جنوب غربی استان سیچوان گسترش یافته است.

لینک کوتاه کپی شد

استخراج ارزهای دیجیتال یک تجارت بزرگ در چین به‌حساب می‌آید که بیش از نیمی از تولید جهانی بیت‌کوین را تشکیل می‌دهد. اما شورای دولتی کابینه چین ‌ماه گذشته متعهد شد که به‌عنوان بخشی از اقدامات کنترل ریسک‌های مالی، استخراج و تجارت بیت‌کوین را کاهش دهد.

سایر مناطق مشهور استخراج رمزارز مانند مغولستان داخلی، به‌دلیل استفاده از برق تولیدشده از انرژی‌های بسیار آلوده‌کننده مانند زغال سنگ برای استخراج بیت‌کوین، مورد انتقاد شدید بوده‌اند. حرکت روز جمعه در سیچوان، جایی که ماینرها بیشتر از نیروگاه برق استفاده می‌کنند تا تجهیزات رایانه‌ای مخصوص و طراحی‌شده برای معاملات و استخراج بیت‌کوین در حال کار باشند، نشان می‌دهد که این محدودیت‌ها گسترده‌تر شده است.

کمیسیون توسعه و اصلاحات استانی سیچوان و دفتر انرژی این استان با صدور اطلاعیه مشترکی در روز جمعه خواستار تعطیلی 26پروژه مشکوک استخراج ارزهای دیجیتال تا روز یکشنبه (امروز) شده بودند. طبق اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط دانشگاه کمبریج، سیچوان دومین استان بزرگ استخراج بیت‌کوین در چین است. برخی از ماینرها، فعالیت‌های خود را در تابستان بارانی به آنجا منتقل می‌کنند تا از منابع غنی برقابی آن استفاده کنند. در این اطلاعیه به شرکت‌های برق دولتی در سیچوان دستور داده شده است تا بازرسی‌هایی را انجام دهند و اصلاحات مدنظر را پیاده کنند و نتایج آن را تا جمعه آینده گزارش دهند. آنها قرار است فورا تأمین برق پروژه‌های مربوط به ارزهای دیجیتال را که شناسایی کرده‌اند، متوقف کنند.

مقامات از دولت‌های محلی در سیچوان خواسته‌اند که شروع به گشتن و یافتن پروژه‌های ماینینگ و تعطیل‌کردن آنها کنند. ضمن اینکه طبق این دستور، استارت پروژه‌های جدید نیز ممنوع خواهد بود. به‌نظر می‌رسد اخطار روز جمعه نشان می‌دهد که نارضایتی پکن از استخراج ارزهای دیجیتال فراتر از مواردی است که در آن از برق تولیدشده در اثر سوختن زغال‌سنگ استفاده می‌شود و در اصل موضوع برق مصرفی چندان اهمیتی ندارد. این موضوع می‌تواند یکی از دلایل افت شدید ارزش رمزارزها در روزهای جاری به ‌حساب ‌آید.

منبع: همشهری آنلاین

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها