|

قیمت پژو ۳۰۸ چقدر است؟

پژو ۳۰۸ جدید در راه بازار؛ قیمت حدود 1.5 میلیارد!

اگر واردات آزاد شود و این خودرو با تعرفه متوسط ۱۰۰ درصد وارد کشور شود قیمت آن به دو برابر این رقم یعنی حدود ۱٫۵ میلیارد تومان خواهد رسید.

لینک کوتاه کپی شد

از آذر ماه سال ۹۹ شرکت خودروسازی پژو نسل جدید خودروی محبوب ۳۰۸ را با تغییرات گسترده‌ای راهی بازار کرده است. اما قیمت آن چقدر است و اگر روزی به ایران برسد به چه قیمتی فروخته خواهد شد؟

در آذر ماه پارسال هنگام آغاز شدن فروش این خودرو، خبرگزاری‌ها نوشتند: پژو نسل جدید خودروی محبوب ۳۰۸ را با تغییرات گسترده‌ای راهی بازار کرده است که از جمله آنها می‌توان به کاهش ۱۴۰ کیلوگرمی وزن خودرو اشاره کرد که باعث کاهش مصرف سوخت آن شده است. این خودرو مجهز به یک موتور ۱.۶ لیتری است و ۱۱۵ اسب بخار نیز توان دارد. در مدل جی تی این خودرو توان خودرو تا ۲۰۲ اسب بخار نیز افزایش پیدا می‌کند.

طبق نوشته ایسنا، در مقایسه با رقیب اصلی این خودرو یعنی فولکس واگن گلف، این خودرو با قیمت پایه ۱۵ هزار پوندی، حدود ۳ هزار پوند از همتای آلمانی ارزان‌تر است و با توجه به تولید ۹۵گرم کربن دی اکسید در هر کیلومتر پیمایش مسیر، مالکان خودرو میتوانند از معافیت عوارض جاده‌ای در سطح اتحادیه اروپا استفاده کنند.

به صورت کلی و بر حسب مدل‌های مختلف، این خودرو بین ۲۰ هزار ۹۰۰ پوند تا ۳۰ هزار و ۴۸۰ پوند قیمت دارد. ( به جز مدل پایه که ۱۵ هزار پوند قیمت دارد).

با احتساب هر پوند حداقل ۳۵ هزار تومان و قیمت حداقلی حدود ۲۱ هزار پوندی پژو ۳۰۸ می‌توان تخمین زد اگر واردات خودرو به ایران آزاد شود و هیچ تعرفه گمرکی هم برای این خودرو لحاظ نشود قیمت آن حداقل بیش از ۷۳۵ میلیون تومان خواهد شد. اما اگر واردات آزاد شود و این خودرو با تعرفه متوسط ۱۰۰ درصد وارد کشور شود قیمت آن به دو برابر این رقم یعنی حدود ۱٫۵ میلیارد تومان خواهد رسید. باید دید آیا این خودرو به جاده‌های ایران می‌رسد؟

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها