|

زنجیره شارد در اتریوم 2 چه نقشی دارد؟

کسانی که به دنبال خرید اتریوم هستند و دائما قیمت ETH را برای بهینه‌تر شدن شرایط خرید دنبال می‌کنند این مقاله را حتماً بخوانند

لینک کوتاه کپی شد

اتریوم 2 با همه سروصداها و دیر و زود شدن‌ها آمد و اکنون پلتفرم این رمز ارز شرایط متفاوتی نسبت به گذشته دارد و قرار است اتفاقات جدیدی نیز در آن بیفتد. یکی از این اتفاقات نیز زنجیره شارد است که شرایط ویژه‌ای را در بلاک چین ETH رقم زده و می‌تواند تبدیل به یک ابزار عالی برای مقیاس‌پذیری بالاتر و سرعت بالای شبکه شده و حتی در کاهش کارمزدها نیز تاثیر داشته باشد. برای کسانی که به دنبال خرید اتریوم هستند و دائما قیمت ETH را برای بهینه‌تر شدن شرایط خرید دنبال می‌کنند، درک ویژگی‌های پروژه جدید آن امری کاملاً ضروری است. بنابراین حتما باید این مقاله را با ما همراه باشید. زیرا قرار است یکی از فناوری‌های به روز به کار گرفته شده در این پروژه را با هم مرور کنیم. همچنین اگر خرید اتریوم بعد از مرج آن برای شما جذاب است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «آیا خرید اتریوم بعد از مرج اتریوم توصیه می‌شود؟» را نیز مطالعه کنید.

تایید تراکنش‌ها در شبکه قبلی اتریوم

قبل از اینکه شرایط پروژه جدید اتریوم را با شما در میان بگذاریم که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی شرایط سرمایه گذاری و خرید ETH و حتی قیمت اتریوم در آینده‌ای نه چندان دور داشته باشد، لازم است تا شرایط پروژه قبلی این رمز ارز را از نظر تایید تراکنش‌ها مرور کنیم. البته این بررسی به این دلیل است که زنجیره شارد ارتباط بسیار زیادی با نحوه تایید تراکنش‌های شبکه دارد.

در پروژه قبلی تمام تراکنش‌ها به ترتیب مورد تایید قرار می‌گرفت و تمام نودهای شبکه در تایید آن دخالت داشتند. به عنوان مثال اگر شما یک تراکنش در ساعت 13 امروز در شبکه اتریوم انجام می‌دادید، این تراکنش حتما باید توسط تمام نودها تایید می‌شد و تا زمانی که تراکنش‌های ردیف شده در لیست تایید قبل از تراکنش شما به سرانجام نمی‌رسیدند، خبری از تایید تراکنش شما نبود.

این پروسه چند مزیت و چند عیب بزرگ به همراه داشت. مزیت اصلی این پروسه این بود که دیگر خبری از حملات 51 درصدی و هک در شبکه نبود و عملا هکرها نمی‌توانستند به این راحتی‌ها برای نفوذ به شبکه با توجه به تعداد ماینرهای زیاد اقدام کنند. البته مزیت دیگر آن نیز پتانسیل بالای سوددهی استخراج ETH بود که خرید اتریوم و سرمایه‌گذاری روی آن را بسیار جذاب‌تر می‌کرد. 

اما عیب‌های زیادی را نیز می‌توانیم برای این پروسه در نظر بگیریم. تاخیر بسیار زیاد در تایید تراکنش‌ها مخصوصا در زمان شلوغی پلتفرم و بالا رفتن کارمزدها به دلیل رقابت برای تایید سریعتر از این دست معایب بودند. زنجیره شارد دقیقاً در پروژه اتریوم 2 آمده است تا این معایب را از بین ببرد.

20

زنجیره شارد در اتریوم 2

با استفاده از فناوری‌هایی مانند زنجیره شارد کاملاً که به آینده اتریوم 2 امیدوار هستیم و خرید ETH تبدیل به یک سرمایه‌گذاری ایده‌ال شده است. همین فناوری می‌تواند حتی قیمت اتریوم را تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش قابل توجه قیمت آن نسبت به گذشته شود. زنجیره شارد در واقع یک فناوری پیشرفته است که نودها را به صورت تصادفی به گروه‌های مختلفی تقسیم کرده و فرایند تایید تراکنش‌ها را به صورت جداگانه به این گروه‌ها تخصیص می‌دهد. در این شرایط دیگر نیاز نیست همه نودها برای تایید یک تراکنش حاضر باشند و تنها اعضای گروه تصادفی برای تایید نظر خواهند داد. از طرف دیگر، دیگر تراکنشی برای تایید منتظر عملکرد کل سیستم نبوده و سرعت و مقیاس‌پذیری شبکه به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

این کاربرد زنجیره شارد مخصوصاً در زمانی که شبکه به شدت شلوغ است، می‌توانید یک پروسه عالی برای حفظ سرعت تایید تراکنش‌ها در شبکه شده و در کنار آن کارمزدها نیز به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. شارد تا همین جا هم شرایط خوبی را برای بلاکچین اتریوم 2 به وجود آورده است. به همین دلیل قیمت اتریوم برای آینده می‌تواند بسیار جذاب باشد. سرمایه‌گذاری و خرید ETH یک سرمایه‌گذاری جذاب برای معامله گران بازار ارز دیجیتال شده و انتخاب یک روش خرید ارزان و با کارمزدهای پایین مانند خرید از صرافی‌های داخلی معتبر از جمله والکس می‌تواند این سرمایه‌گذاری را باز هم برای شما جذاب‌تر نماید.

آینده قیمت اتریوم 2 با زنجیره شارد

زنجیره شارد (Shard Chain) تنها یکی از فناوری‌های بسیار عالی و مدرنی است که در پروژه اتریوم 2 به کار گرفته شده و با این فناوری تایید تراکنش‌ها در برآورد اولیه در 64 شارد مختلف در شبکه انجام می‌پذیرد. به غیر از این شاهد استفاده از فناوری‌های جذاب دیگری نیز در این پروژه هستیم. آینده قیمت ETH با توجه به استفاده از چنین فناوری‌های کاربردی و مناسبی می‌تواند کاملا درخشان باشد. اگر در آینده‌ای نه چندان دور مشاهده کردید که قیمت اتریوم حتی نزدیک به قیمت بیت کوین شده خیلی تعجب نکنید. همین حالا هم طبق اطلاعات سایت کوین مارکت کپ شاهد رشد قابل توجه قیمت ETH در بازار بعد از استفاده از این فناوری‌ها در شبکه بوده‌ایم.

در این بین شما باید تنها چالش‌های خرید اتریوم را از سر راه بردارید. چالش‌هایی مانند کلاهبرداری و یا کارمزدهای بالا را به راحتی می‌توانید با انتخاب یک پلتفرم عالی برای خرید ETH از سر راه برداشته و یک سرمایه گذاری مطمئن برای خود رقم بزنید. در صرافی‌های خارجی مانند بایننس و در صرافی‌های داخلی مانند والکس امکان خرید اتریوم با کمترین میزان کارمزدها و بدون هیچ چالشی وجود دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها