|

احتمال خداحافظی با قیمت کارخانه خودرو زیر 100 میلیون در 1400

هر چند شورای رقابت قیمت کارخانه خودرو یا همان قیمت مصوب دولتی خودرو را برای فصل زمستان 99 افزایش نداد اما این فریز قیمت قطعا نمی تواند در…

لینک کوتاه کپی شد

اخبار پیرامون قیمت گذاری خودرو در روزهای اخیر حاکی از این است که قیمت برخی خودروهای کم تیراژ احتمال زیاد در سال 1400 آزادسازی شده و تعیین قیمت در اختیار کارخانه سازنده قرار خواهد گرفت. خودروهایی که اکنون قیمت زیر 100 میلیون تومان در کارخانه دارند البته در زمره پرتیراژها هستند و مشمول این آزادسازی نخواهند شد.

اما واقعیت های صنعت و تولید خودرو حاکی از آن است که با قیمت گذاری دستوری نمی توان برای طولانی مدت قیمت این خودروها را در سطح کنونی حفظ کرد.

از میان دو خودروساز اصلی کشور، ایران خودرو امسال با قیمت کارخانه زیر 100 میلیون خداحافظی کرد. سایپا اما هنوز محصولات این رده قیمتی را در سبد خود دارد. ساینا، تیبا صندوقدار، تیبا هاچبک و وانت پراید آخرین خودروهایی هستند که از سوی کارخانه با قیمت زیر 100 میلیون تومان عرضه می شوند.

ساینا نزدیک به 93 میلیون تومان، تیبا هاچبک حدود 95 میلیون و 500 هزار تومان، تیبا صندوقدار 87 میلیون و 800 هزار تومان و پراید 151 هم 91 میلیون تومان از سوی سایپا با قیمت مصوب عرضه می شوند.

در بازار اما تمامی این خودرو بالای 100 میلیون تومان هستند. اگر میزان افزایش قیمت کارخانه خودرو در فصل بهار را 10 درصد هم در نظر بگیریم، قیمت تمامی این خودروها به غیر از تیبا صندوقدار به بالای 100 میلیون تومان می رسد. اگر رقم افزایش بالاتر باشد که قیمت کارخانه خودرو به طور کامل با زیر 100 میلیون تومان خداحافظی خواهد کرد.

منبع:خودرو تک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها