|

سلامت روان

بغل کردن چه تاثیری بر سلامت روانمان می گذارد؟

هنگامی که ما افراد در آغوش میگیریم نوعی هورمون "شادی" از بدنمان آزاد می شود و همین امر سطح استرس و فشار خون را تا حد زیادی کاهش می دهد و…

لینک کوتاه کپی شد

همه ما قطعا می داینم که بغل کردن آرامش بخش است و استرس را درمان میکند اما فواید آن تنها برای آرامش روان نیست بلکه تاثیرات فوق العاده ای در تسکین بسیاری از درد ها نیز دارد. 

در اینجا درمورد دیدگاه بعضی افراد در کشور ها و فرهنگ های گوناگون درباره بغل کردن صحبت می کنیم.

خانواده ای ساکن در شهر دبی

این زوج که مدیران یک شرکت تجاری و ساکن شهر دبی هستند و فرزند خود الا را در خانه آموزش می دهند. پدر الا در مصاحبه ای در مورد تاثیرات در آغوش گرفتن یکدیگر گفت: " بعضی از افراد در هنگام استراحت، خود را به کشیدن سیگار یا نوشیدن یک فنجان قهوه دعوت می کنند اما من با در آغوش کشیدن دختر کوچک و همسرم تا حدی آرامش پیدا می کنم که به چیز دیگری نیاز ندارم". 

او همچنین در مصاحبه دیگری افزود: " ما در میان یک خانواده بزرگ و پرجمعیت بزرگ شدیم و بغل کردن یکدیگر برایمان مثل یک فعالیت روزانه ومهم محسوب می شد اما همیشه نگران این بودم که در خارج از این خانواده و در میان اجتماع بزرگ تر مردم، آیا باید این عادت را کنار بگذارم؟" 

مادر الا نیز در همین مصاحبه گفت: " من همیشه با بغل کردن پدرم تمام دغدغه های روزانه ام را فراموش می کردم و هنگامی که او را از دست دادم، احساس می کردم که چیزی در درونمم خالی شده و هنوز هم پس ازگذشت چند سال همین احساس را دارم. من قدرت در آغوش کشیدن را از پدرم یاد گرفتم. او به من یا داد که این کار تنها مختص زن و شوهر ها و یا دوستان نزدیک نیست و همیشه به من می گفت که اگر در جایی همانند یک پارک قدم زدی و با فرد غریبه سوار بر ویلچر مواجه شدی، به نشانه محبت دستی بر شانه هایش بکش و او را نوازش کن، این کار از هر چیزی برای او با ارزش تر است".

واقعیت این است که دوران پندمیک تاثیر زیان بار خود را بر همه خانواده ها گذاشته است اما الا در طول این دوران سخت توانست محبت بیشتری را از والدینش دریافت کند. آنها بر این باور اند که در آغوش کشیدن یکدیگر به ما یاد آوری می کند که همه چیز از بین نرفته و هنوز هم افرادی هستند که شما در کنارشان احساس آرامش و ارزشمند بودن، پیدا می کنید. 

3472

زن و شوهری ساکن در کشور ایتالیا 

راشل که اصالتا اهل نیوپورت است در سال2019  با همسرش کری ازدواج کرد و زندگی عاشقانه ای در کنار یکدیگر شروع کردند. راشل نیز در مورد این موضوع بیان کرد: " ما یک عروسی به یاد ماندنی در جنوب کارائیب برگزار کردیم و همه چیز داشت خوب پیش می رفت که با ویروس همه گیر و دوران پندمیک مواجه شدیم. در طی این دوران، ما سگ خانگی مان دیزی را از دست دادیم و سپس مادرم به این بیماری مبتلا شد و جان خود را از دست داد. پس از رفتن مادرم دیگر کسی نبود که در آغوشم بگیرد و زیر گوشم آروم بگوید که همه چیز درست می شود و این برای من از هر چیزی سخت تر بود".  

2738

زن و شوهری سالخورده و ساکن در فرانسه 

سلیا و نیل 35 سال است که در کنار یکدیگر زندگی می کنند و رقصیدن نیز یکی از تفریحات مورد علاقه شان است. سلیا در این باره گفت: " من چندان اهل در آغوش کشیدن دوستان، خانواده و یا حتی همسرم نیستم اما زمانی که با یکدیگر می رقصیم، از اینکه در کنار او و در نزدیکی او قرار می گیرم، آرامش خاصی پیدا می کنم". 

آنها صاحب چندین نوه و نتیجه هستند و در طی دوران پندمیک نتوانستند به صورت حضوری یکدیگر را ببینند و در کنار هم باشند و سلیا نیز در این باره اظهار کرد:" ما در این دروان، برای بچه ها کادو هایی را از طریق پست ارسال می کردیم و در تماس های تصویری که با یکدیگر بر قرار میکردیم، متوجه ذوق و اشتیاقشان می شدیم اما من در طول همین دوران متوجه شدم که دیدار نزدیک ودر آغوش کشیدن عزیزانمان چه معنایی دارد و می توانم بگویم که بی بهره بودن از این احساس خوشایند به شدت دشوار است". 

5402

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها