|

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز خوشمزه و لذیذ / وسط بهاره لوبیا سبزای تر و تازه رو دریاب

توی این مطلب طرز تهیه خوراک لوبیا سبز رو یاد میگیری که با لوبیا سبز تر و تازه بهاری یه مزه دیگه داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با اومدن فصل بهار، سبزیجات تر و تازه ای به بازار میاد که آدم رو به پختن غذاهای جدید و خوشمزه ترغیب میکنن. مثلا ریواس می بینی و دلت میخواد خورش ریواس درست کنی. چشمت به باقالی میفته و باقالی پلو با مرغ هوس می کنی. کنگرهای تازه رو می بینی و خورش کنگر رو توی برنامه غذاییت قرار میدی. لوبیا سبز هم یکی دیگه از اون سبزیجات پر طرفداره که اگرچه در اکث اوقات سال میتونی تهیه ش کنی اما توی فصل بهار خیلی ترد و ظریف تره و انواع غذاها باهاش خیلی خوشمزه تر میشه. توی این مطلب قصد داریم طرز تهیه خوراک لوبیا سبز رو بهتون آموزش بدیم که با لوبیا سبز تر و تازه بهاری یه مزه دیگه داره. تا پایان همراه ما باشید.

khorak-loubia-sabz3

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا سبز

لوبیا سبز ۴۰۰ گرم

گوشت گوسفندی 300 گرم

پیاز یک عدد

هویج دو عدد

سیب زمینی یک عدد

سیر ۳ حبه

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

آبلیمو یا آبغوره یک قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به اندازه کافی

روغن مایع به اندازه کافی

این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای خوراک لوبیا سبز براشون درست کنی این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

khorak-loubia-sabz1

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز

مرحله اول

برای شروع پیاز رو پوست گرفته و نگینی خرد می کنیم. داخل یک قابلمه مناسب مقداری روغن ریخته و وقتی داغ شد پیاز رو می ریزیم و تفت می دیم. وقتی پیاز سبک و طلایی شد تکه های گوشت رو به قابلمه اضافه کرده و تفت می دیم.

مرحله دوم

بعد از تغییر رنگ گوشت، سیرهای له شده، کمی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه ریخته و یک دقیقه تفت می دیم. سپس دو لیوان آب جوش می ریزیم و بعد از اینکه به جوش اومد حرارت رو ملایم می کنیم تا گوشت بپزه.

khorak-loubia-sabz6

مرحله سوم

لوبیا سبزها رو که شستیم و آب اضافی اون خارج شد در اندازه دو سانتی خرد می کنیم و داخل یک ماهیتابه که مقداری روغن مایع ریختیم، تفت میدیم. نیازی به تفت دادن زیاد لوبیا سبز نیست چون سفت میشه؛ در حد یکی دو دقیقه کافیه.

مرحله چهارم

در این مرحله هویج حلقه شده رو اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگه تفت می دیم. رب گوجه فرنگی رو هم اضافه کرده و بعد از یکی دو دقیقه تفت دادن از روی حرارت برمی داریم.

khorak-loubia-sabz2

مرحله پنجم

یک ساعت بعد از پخت گوشت، مخلوط لوبیا سبز، هویج و رب گوجه فرنگی رو به قابلمه اضافه می کنیم. آبلیموی تازه یا آبغوره رو هم اضافه کرده و نمک غذا رو تست و اندازه می کنیم. زعفران دم کرده رو هم در این مرحله اضافه می کنیم.

مرحله ششم

نیم ساعت پایانی پخت خوراک لوبیا سبز می تونیم سیب زمینی رو خلالی خرد کنیم و به غذا اضافه کنیم و یا اون رو داخل مقداری روغن سرخ کنیم.

khorak-loubia-sabz4

اگر به آشپزی علاقه دارید، به صفحه آشپزی سایت شایانیوز سری بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی