|

رفع انسداد و برق انداختن سینک ظرفشویی/ نری جیبتو واسه کاربلد خالی کنی خودت میتونی

شستشوی سیمک ظرفشویی یکی از سخت ترین کارهاست، دیگه چه برسه به اینکه لوله اش مسدود هم بشه که خب اینجا راه های خلاصی از جفتش رو گفتیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزخونه قلب هر خونه محسوب میشه و سینک ظرفشویی هم مهمترین نقطه هر آشپزخونه. در نتیجه سینک ظرفشویی اهمیت بسیار بالایی داره. تمام شستشو های آشپزخونه در این قسمت انجام میشه و از اونجایی که همه ما روزانه سه وعده غذا میخوریم و میان وعده های بسیاری ممکنه داشته باشیم، آشغال های زیادی هم داخل سینک ریخته شده و در نهایت بدترین مشکل انسداد لوله های فاضلاب در این فضا می باشد.

اما جدا از اینکه چقدر میتونه سینک بسته بشه و باعث بالا اومدن آب کثیف و آشغال ها یشه، خود سینک ظرفشویی نیز تن و تند کثیف میشه. لکه و جرم هایی که نیاز نیست ماه ها بمونن، بلکه با سرعت بالا بعد از تنها چن روز سینک ظرفشویی رو میگیرن و یهو می بینیم ای بابا سینک چقدر لکه دار و زرد شده! همه خانوما اولین کاری که میکنن اینه که میرن سراغ وایتکس که یه شوینده به شدت قوی هستش. این شوینده به همون میزان که میتونه زود تند سریع تمیز کنه، میتونه لک هم بندازه و از طرفی هم به دستان شما آسیب برسونه. اما چرا چیه؟ در اینجا قراره با یک روش اساسی و مناسب آشنا بشیم جهت اینکه هم لوله ها رو باز کنه و هم اینکه سینک ظرفشویی رو حسابی برق بندازه. پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

باز کردن انسداد و برق انداختن سینک

تمام ظرف ها رو از داخل سینک برداشته و بشویید

ابتدا باید سینک ظرفشویی ور خالی از هر گونه ظرف کنید. بعد با آب سرد آبکشی نمایید و مراقب باشید که هیچ اشغالی داخل توری سینک نمونده باشه. اگر آشغال های ناشی از غذاها زیاده بهتره که ابتدا سینک رو با صابون بشویید.

باز کردن انسداد و برق انداختن سینک

سینک رو پر از یک لایه کامل جوش شیرین کنید

از مقدار زیادی جوش شیرین جهت پاشیدن کف سینک استفاده کنید. در اینجا شما باید دقت کنید که تمام لالوهای سینک هم به خوبی با جوش شیرین پوشیده شده باشند و اگر قسمتی از اون رو زیاد ریخته اید با انگشت دست پخش کنید و به دور سینک بمالید. 

باز کردن انسداد و برق انداختن سینک

جوش شیرین رو با یه اسفنج به همه جای سیبک بمال

حالا با استفاده از یک اسفنج و اون قسمتی که خراشیدگی بیشتری داره شروع به کشیدن کف سینک کنید. اسفنج یکی از ساینده های ملایم محسوب میشه که میتونه بدون خراشیدگی و آسیب سینک رو تمیز کنه. یادتون نره که حواستون باشه حتما اسفنج شما تمیز باشه، وگرنه لکه هایی دیگر داخل سینک ظاهر خواهند شد.

اگر خیلی حساسین که خراشیدگی داخل سینک ایجاد نشه میتونید از یه پارچه کمک بگیرید.

باز کردن انسداد و برق انداختن سینک

حالا وقت جادوی جوش شیرن با سرکه رسیده

حالا نوبت یه ریختن سرکه میرسه که خب باید بدونید سرکه با جوش شیرین میتونه واکنش خیلی خوبی نشون بده و کف کنه. این ترکیب میتونه هرگونه چربی و کثیفی رو از بین ببره و در خود حل کنه. اونقدری سرکه بریزید که جوش شیرین کاملا حل بشه.

باز کردن انسداد و برق انداختن سینک

آب گرم میتونه نتیجه کارت رو بهت نشون بده

در اینجا میریم سراغ آب گرم و شستن هر آنچه که انجام داده ایم. اگر سینک شما دارای شیر اکستنشن شلنگی هستش که خب چه بهتر میتونید ازش استفاده کرده و داخل سیمک رو به خوبی بشویید و مجرا رو باز کنید. اگر هم خیر، خب از فنجون جهت ریختن آب استفاده نمایید. 

یادتون نره که اگه به خوبی آبکشی نکنید، رد جوش شیرین داخل سینک خواهد موند.

باز کردن انسداد و برق انداختن سینک

با حوله تمیز و نرم سینک نو تحویل بگیر

در نهایت نیز با استفاده از یک حوله تمیز تمام سینک رو خشک کرده و به زیباترین حالت ممکنش در بیارید. با این روش سینک شما هم تمیز شده و هم براق. و خوبیش اینه که تا دو هفته همینجوری باقی میمونه. 

فقط یادتون نره که اگه سینک شما استیل ضد زنگ هستش، بعد از خشک شدن از یک تکه لیمو کمک گرفته و سر تا سرش بکشید.

باز کردن انسداد و برق انداختن سینک

باز کردن انسداد لوله ها 

تا به اینجا سینک و لوله های سینک شما به خوبی جوش شیرین و سرکه خورده اند، حالا نوبت به این رسیده که برید سراغ یه قابلمه بزرگ و بزارید آب جوش بیاد داخل. بعد با فشار قابله رو داخل سیمک خالی کنید تا با محلول جوش شیرین و سرکه نتیجه خوبی بدن. 

باز کردن انسداد و برق انداختن سینک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی