|

روشای کاربردی و خونگی برای پر پشت کردن مو/ با این راهکارا یه خرمن مو به خودت هدیه بده

در این مقاله به عوامل موثر در تقویت موها اشاره کرده و چند راهکار ساده و خونگی برای تقویت موها ارائه می کنیم که امیدواریم به کارِتون بیاد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن پوست صاف و شفاف، ناخن های سالم و بلند، دندان های سفید و مرتب و موهای پر پشت و ضخیم از نشانه های زیبایی در تمام دنیاست. خیلی ها پول زیادی صرف می کنن تا این آیتم های زیبایی رو به دست بیارن. اما خیلی وقتا میشه با هزینه کم و با روش های خونگی بعضی تغییرات مثبت رو ایجاد کرد تا حس بهتری پیدا کنیم. پر پشت شدن موها شاید دغدغه خیلی از افراد باشه و قطعا داشتن موهای حجیم و پر، بسیار زیباست. باید بگیم که کم پشت بودن ژنتیکی مو درمانی نداره اما اگر موهای شما به علتی نازک و شکننده شده و یا ریزش ریادی پیدا کرده میشه با روش های اون رو ضخیم و حجیم کرد و تا حدودی جلوی ریزش رو گرفت. در این مقاله چند راهکار ساده و خونگی برای تقویت موها ارائه می کنیم که امیدواریم به کارِتون بیاد. تا پایان همراه ما باشید.

thick-hair-1

علل ریزش و نازک شدن مو

برای درمان ریزش مو و سپس ضخیم کردن موها باید ابتدا بدونیم چرا موهامون میریزه و یا چرا نازک و شکننده شده. عوامل متعددی مثل افزایش سن، استرس، مصرف سیگار و الکل، تغذیه نامناسب، بیماری ها و... می تونن باعث این مسئله بشن. در ادامه به ارائه روش‌ هایی برای حفظ سلامت، افزایش حجم و جلوگیری از ریزش و نازک شدن موها می پردازیم.

thick-hair-3

تغذیه مناسب

برای داشتن موهای سالم باید مواد مغذی لازم رو بهشون برسونیم. تغذیه مناسب که این مواد معدنی و ویتامین ها رو برای بدن تامین می کنه، خیلی ضروریه.

از مواد معدنی و ویتامین هایی که برای حفظ سلامت موها لازمه میشه به بیوتین، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، فلز روی یا زینک، آهن، امگا ۳ و امگا ۶ اشاره کرد. باید بگیم که پروتئین هم تاثیر زیادی در تقویت موها می ذاره.

مواد معدنی، پروتئین و ویتامین های مورد نیاز مو در خوراکی هایی همچون آووکادو، ماهی سالمون، تخم مرغ، اسفناج، انواع توت، سیب‌ زمینی شیرین، فلفل، انواع دانه و آجیل‌ ها وجود داره.

thick-hair-4

مراقبت درست از مو

موارد مهمی در مراقبت از موها وجود داره که میتونه از ریزش و شکننده شدن اونها جلوگیری کنه. برس کشیدن وقتی که موها خیس هستن، استفاده زیاد از وسایل حرارت زا مثل سشوار و اتوی مو، خوابیدن با موهای خیس، استفاده از بافت های سفت و اکستنشن، دکلره کردن مو و... میتونن به موها آسیب وارد کرده و اونها رو ضعیف و شکننده کنن.

thick-hair-8

استفاده از شامپوی مناسب

وقتی تغذیه مناسب رو رعایت کنید، از استرس تا جای ممکن دوری کنید، خواب کافی داشته باشید و مراقبت خوبی هم از موها انجام بدید، در قدم بعدی باید یک شامپو و ماسک موی مناسب برای خودتون انتخاب کنید.

در ترکیب بسیاری از شامپوها، از فرمول ‌های ضد ریزش و ضخیم‌ کننده استفاده شده و شامپوها و ماسک ‌هایی که برچسب حجم دهنده یا ضخیم کننده دارن، مواد حالت دهنده کمتری در اونها وجود داره. در نتیجه موها رو سنگین نمی کنن و احتمال ریزش اون ها رو پایین میارن.

thick-hair-6

ماساژ پوست سر با روغن زیتون

ماساژ دادن پوست سر به تنهایی باعث افزایش خون رسانی به پوست سر و تقویت موها میشه. اگر این کار رو با روغن زیتون مرغوب انجام بدید اثر اون رو دو چندان خواهید کرد.

روغن زیتونی که دمای محیط رو داشته باشه به آرومی روی موها و پوست سر ماساژ بدید و حدود 45 دقیقه صبر کنید. سپس موها رو با یک شامپوی ملایم بشویید.

thick-hair-7

استفاده از ماسک آووکادو و روغن زیتون، ماسک تخم مرغ و روغن زیتون، آب پرتقال، آب پیاز و آب برنج هم می تونه تاثیر مثبتی روی موها بذاره و اون ها رو تقویت کنه.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی