|

گیاهان آپارتمانی معروف/ اینا تو گلا شاخن اگه داریشون خوش سلیقه ای اگه نه از دنیا عقبی

در این مقاله چندتا از گیاهان آپارتمانی معروف رو بهتون معرفی کردیم که واجبه اونا رو توی خونتون داشته باشید و از زیباییشون لذت ببرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه میتونه یه زیبایی خاص و منحصر به فرد به دکور شما ببخشه و روی روحیه تون هم یه تاثیر عالی داشته باشه چرا که بالاخره اکثر ما بودن در طبیعت رو دوست داریم و با آپارتمانی شدن بیشتر خونه ها ناگزیر هستیم که طبیعت رو به خونه هامون ببریم اون هم با گیاهان آپارتمانی که در این بین اصلا فرقی نمیکنه که جزء گیاهان آپارتمانی خاص باشن و یا ساده چرا که هر کدومشون در حد توانشون میتونن زیباسازی فضای داخلی خونه رو به عهده بگیرن و به محیط شما زیبایی خاصی ببخشن طوری که هر کسی با دیدنش حیرون بشه و صد البته که به سلیقه ی خوب شما در انتخابتون آفرین بگه.

ولی خب مهم هست که در برابر نگهداری از گل و گیاه مسئولیت پذیر باشید و تنها به این که اونا خونتون رو زیبا میکنن توجه نکنید و شرایط گیاه رو هم در نظر بگیرید و اون رو با شرایط موجود در خونتون تطبیق بدید مثلا در صورتی که خونتون نورگیر جالبی نداره باید گیاهان آپارتمانی مقاوم رو انتخاب کنید که در برابر نور کم از خودشون مقاومت زیادی نشون میدن و آخ نمیگن و حتی در صورتی که شما در اثر حواس پرتی برای مدتی آبیاری اونا رو فراموش کنید گیاهتون باهاتون قهره نمیکنه و از حال نمیره! از اینا که بگذریم یه موضوعی که در خصوص این سبزرویان زیبا وجود داره و خیلی جالبه این هست که اون ها هم برای خودشون سلبریتی دارن یعنی گیاهان آپارتمانی معروف که بسیار در بین افراد شناخته میشن و به قولی برای خودشون بر و بیایی دارن که در این مقاله میخواهیم چندتا از اونا رو بهتون معرفی کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی معروف

برگ انجیری از گیاهان آپارتمانی معروف

یکی از معروف ترین گیاهان آپارتمانی که برای یه مدتی توی اینستاگرام هم حسابی سر و صدا کرد برگ انجیری هست که یکی از پرطرفدارترین گیاهان هم بشمار میاد و از اون جایی که همیشه سبز هست به شکل بالارونده هم رشد میکنه که خب این یعنی شما میتونید اون رو به عنوان یه گیاه قد بلند هم در نظر بگیرید. برگ انجیری در ابتدا که رشد میکنه برگ های شکل قلب داره که با گذشت تایم یه سری بریدگی ها روی اون نمایان میشه که ظاهرش رو جذاب تر جلوه میده. شاید براتون جالب باشه که در خصوص این گیاه بدونید که در صورت بالغ شدن میتونه تا یه متر هم رشد کنه.

گیاهان آپارتمانی معروف

سانسوریا از گیاهان آپارتمانی معروف

یکی دیگه از گل های معروف که قد و قامت دلفریبی داره سانسوریا هست که شاید بدونید به زبون مادرشوهر هم شناخته میشه. این گیاه همیشه سبز هست و جزء گیاهان آپارتمانی مقاوم هم بشمار میاد که میتونه کم آبی رو به خوبی تحمل کنه. برگ های این زیبارو شکل خاصی دارن و به شکل نیزه ای همراه با خط و خطوط موازی هستن که با رشد روز افزون گیاه ارتفاع اون هم افزایش پیدا میکنه. از خوبی هایی که سانسوریا داره این هست که شما در صورتی که بخواهید اون رو تکثیر کنید میتونید توی خونه و به وسیله ی برگ هاش این کار رو خیلی راحت انجام بدید.

گیاهان آپارتمانی معروف

دیفن باخیا از گیاهان آپارتمانی معروف

در صورتی که از گل و گیاه یه سر رشته ای داشته باشید به احتمال خیلی زیاد دیفن باخیا رو بشناسید و در خونه ی خیلی ها دیده باشیدش. این گیاه خاص و زیبا با استفاده از نور غیر مستقیم خورشید میتونه به خوبی رشد کنه و یه گیاه همیشه سبز بشمار میاد. همچنین دیفن باخیا از جمله گیاهان آپارتمانی مقاوم شناخته میشه که در صورت کم بودن نور و آب میتونه شرایط رو به خوبی تحمل کنه. تو فصل تابستون بهتره که این گیاه رو هر هفته دوبار و توی زمستون هم هفته ای یه بار آبیاری کنید. با بالا رفتن سن این گیاه ساقه های اون قطورتر و برگ هاش بزرگتر میشن که این زیباییش رو دو چندان میکنه.

ولی یه نکته ای وجود داره که در خصوص دیفن باخیا باید اون رو بدونید و اون اینه که برگ های این گیاه سمی هستن و از این رو باید اون ها رو از دسترس کودکان و حیوانات خونگی دور نگه دارید.

گیاهان آپارتمانی معروف

برگ بیدی از گیاهان آپارتمانی معروف

یکی دیگه از گیاهان آپارتمانی که به خوش رنگ و لعاب بودنش شهرت داره برگ بیدی هست که از جمله گیاهان سریع الرشد بشمار میاد، همیشه سبز و مقاومه. این گیاه برای رشد خودش به نور زیادی احتیاج نداره و باید نور غیر مستقیم خورشید برای اون فراهم کنید. این گیاه از اونجایی که رشد برگ هاش به شکل آبشاری هست میتونه توی گلدون های آویز هم زیبا به نظر بیاد. دقت کنید که برای آبیاری اون باید هر چهار تا هفت روز اقدام کنید و در صورتی که خاک خشک بود این کار رو انجام بدید.

گیاهان آپارتمانی معروف

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی