|

مهاجرت به کدام کشور راحت است؟ کشورهای مهاجرپذیر که در سال 2023 مرزاشون به روی ما بازه

مهاجرت به کدام کشور راحت است؟ برای یافتن این سوال و دونستن بهترین و مهاجرپذیرترین کشورها این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مهاجرت به کدام کشور راحت است؟ سوالی که این روزا خیلی از افرادی متقاضی مهاجرت از خودشون میپرسن و دوست دارن که بدونن کدوم کشور برای مقصد میتونه بهترین انتخاب باشه تا با انتخاب اون بتونن آینده ی بهتری رو برای خودشون رقم بزنن. میدونید که مهاجرت از طرق مختلفی انجام میشه و در اولین قدم شما باید مشخص کنید که میخواهید از چه طریق و در چه زمینه ای مهاجرت و ترک دیار کنید. البته که شرایط مهاجرت به علت یه سری مسائل برای ما ایرانی ها خیلی سخت و سفت تر هست و وقتی که این سوال برای افراد پیش میاد که مهاجرت به کدام کشور راحت است؟

در جواب به این سوال مسلما یه سری کشورهایی به ذهن افراد خطور میکنه که احتمالا اوضاع و شرایط اون ها اونقدرا که باید و شاید برای کار، تحصیل، تفریح و در کل زندگی مناسب نیست اما لحظه ای فکر کنید که یه سری کشورها هستن که ما ایرانی ها رو به راحتی پذیرش میکنن و میتونن به عنوان یه کشور خوب برای زندگی به حساب بیان که شرایط سفت و سختی که دیگر کشورها برای مهاجرت مردم ایران در نظر گرفتن رو تسهیل کردن. بنابراین سعی کردیم که در این مقاله براتون تعدادی از این کشورها رو گلچین کنیم تا بدونید مهاجرت به کدوم کشور راحت است، پس با ما همراه باشید.

 مهاجرت به کدام کشور راحت است

سوال: مهاجرت به کدام کشور راحت است؟ جواب: کانادا

مسلما اسم کانادا رو در وهله ی اول برای مهاجرت شنیدیه باشید. باید بگیم که کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان به نسبت مساحت، جمعیت کمی داره و مطمئنا میدونید که این کشور برای شهروندان خودش شرایط رفاهی گسترده ای فراهم میکنه. یکی از بهترین راه های مهاجرت به کانادا تحصیلی هست اگرچه شما میتونید از طریق راه های دیگه مثل سرمایه گذاری، مهاجرت تحصیلی، خوداشتغالی، کارآفرینی و ویزای نخبگان به این کشور مهاجرت کنید ولی مهاجرت از طریق تحصیلی به کاناد به خصوص برای ما ایرانی ها و دیگر کشورهای آسیایی ساده ترین و بهترین راه هست.

از مزایایی که این طریق از مهاجرت داره میشه به این اشاره کنیم که شما بعد از اتمام تحصیلتون میتونید موفق به اخذ ویزای کار و اقامت دائم توی این کشور بشید و به همین علت هست که سالانه چیزی حدود 500 هزار دانشجوی بین المللی توی این کشور تحصیل میکنن. البته این رو بگیم که شاید برای تحصیل در این کشور باید از لحاظ مالی اوضاع خوبی داشته باشید ولی برای مقطع دکتری و حتی کارشناسی ارشد انواع بورسیه وجود داره که میتونید از اون ها استفاده کنید و امکان کار تمام وقت هم برای دانشجوها توی این کشور فراهمه و برای تحصیل آخرین مدرکتون حتی میتونه دیپلم باشه و به همراه نمره ی خوب زبان کفایت میکنه.

مهاجرت به کدام کشور راحت است

سوال: مهاجرت به کدام کشور راحت است؟ جواب: استرالیا

مسلما برای قرار گرفتن نام استرالیا در بین بهترین مقاصد مهاجرتی حتی برای ایران جای شک و شبهه ای نیست و این کشور زیبا میتونه از بهترین ها برای مهاجرت باشه. استرالیا رو در خصوص ارائه ی خدمات و سطح بالای زندگی میشه با کانادا برابر دونست چرا که این کشور در کلیه زمینه ها مثل بازار کار، اقتصاد، قدرت نظام آموزشی، حقوق بشر و دموکراسی، امنیت بالا، رضایت مردم و... طبق بالاترین استانداردهای جهانی عمل کرده و یکی از بهترین کشورها در زمینه ی مهاجرپذیری هست که میشه گفت که بنابر نظرات افرادی که مهاجرت کردن شما شاهد هیچ رفتار نژادپرستانه ای در این کشور نخواهید بود.

در خصوص استرالیا هم مثل کانادا بهترین و راحت ترین راه برای مهاجرت به این کشور تحصیل در اون هست و البته که مثل کانادا باز هم روش های دیگه ی مهاجرت مثل کارآفرینی، ویزای کار، سرمایه گذاری و... در دسترس همه ی افراد قرار داره اما همونطور که گفتیم برای کشورهای آسیایی خصوصا ما ایرانی ها ساده ترین راه میتونه تحصیل باشه. شما بعد از اتمام تحصیلتون در این کشور میتونید ویزای کار بگیرید و بعد از یک سال کار کردن و در این مدت زمان کم میتونید ویزای اقامت دائمتون رو در این کشور اخذ کنید. البته تحصیل در استرالیا از کانادا گرون تر هست ولی حقوق دریافتی و دستمزد هم بیشتره.

مهاجرت به کدام کشور راحت است

سوال: مهاجرت به کدام کشور راحت است؟ جواب: ایسلند

ایسلند یه کشور جزیره ای هست کعه عضور اتحادیه ی شینگن هست که جمعیت بسیار کمی داره و بین آمریکای شمالی و اروپا قرار داره و فرهنگی کاملا اروپایی داره. ایسلند به زیبایی و طبیعت بکرش معروف هست ولی مسلما اسم این کشور رو در بین کشورهای برتر در زمینه ی: میزان شادی و رضایت مردم، حقوق بشر، تساوی حقو زن و مرد، سلامت روان، دموکراسی و... شنیده باشید. به علت کم جمعیت بودن این کشور دولت سیاست های مهاجرتی منعطفی وضع کرده که یکی از این راه ها ازدواج با یک زن ایسلندی هست چون تعداد مردان نسبت زنان در این کشور کمتره و با این وصلت اقامت دائم در ابتدا داده میشه!

این رو هم اضافه کنیم ایسلند بین اون کشورهایی که نیازمند ویزای شینگن هستن این ویزا رو راحت میده و اگر تمام موارد اوکی باشه درصد این که ویزاتون ریجکت بشه خیلی پایینه و حتی میشه گفت کمتر از 5 درصده! به همین خاطر میشه گفت که مردم کشورهای دیگه و شرکت های گردشگری برای دریافت ویزای شینگن تمرکزشون رو روی ایسلند قرار میدن. اگر هم بخواهید در این کشور به تحصیل بپردازید باید بهتون بگیم که این روش در این کشور راحت تر از کشورهای قبلی هست که اسم بردیم و نکته ی دیگه این هست که هزینه های مربوط به تحصیل هم خیلی کمتر هست.

 مهاجرت به کدام کشور راحت است

سوال: مهاجرت به کدام کشور راحت است؟ جواب: قبرس شمالی

شاید براتون جالب باشه که بدونید شما برای رفتن به قبرس شمالی مشکل و معضلی برای ویزا نخواهید داشت! قبرس شمالی به مجدوده ی شمالی واقع در جزیره ی قبرس اطلاق میشه و گفتیم که نگرانی بابت ویزا برای ایرانی ها نداره، حالا چرا؟ چون قبرس شمالی تحت حاکمیت ترکیه هست و به دلیل این که ما ایرانی ها برای سفر کردن به ترکیه نیازمند ویزا نیستیم و پاسپورتمون کفایت میکنه بنابراین برای قبرس شمالی هم ویزا لازم نیست، این کشور موقعیت های مناسبی در زمینه ی تحصیل و سرمایه گذاری فراهم میکنه و در اولویت آخر هم میشه برای ویزای کار اقداماتی انجام داد که بهتره بعد از اتمام تحصیل در این کشور باشه چون موقعیت های شغلی حالت رقابتی دارن.

 مهاجرت به کدام کشور راحت است

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی