|

وقتی حالت تهوع داریم، چی کار کنیم؟

تقریبا همه ما برای یه بارم که شده حالت تهوع روتجربه کردیم. دلیل اون می‌تونه بارداری، مسمومیت و یا حتی سفر کردن باشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تقریبا همه ما برای یه بارم که شده حالت تهوع روتجربه کردیم. دلیل اون می‌تونه بارداری، مسمومیت و یا حتی سفر کردن باشه. یکی از آسون‌ترین راه‌های جلوگیری استفاده از قرص ضد تهوع هستش. اما همه می‌دونیم که استفاده از دارو و قرص، عوارض جانبی دارن. یکی از این عوارض، احساس گیجی هستش. پس بهتره که از روش های خونگی برای رفع این موضوع استفاده کنین. در ادامه بهتون چندتا روش معرفی می‌کنیم که خیلی موثر و بدرد بخوره.

علت‌های حالت تهوع

حالت تهوع می‌تونه علائم مختلفی داشته باشه. ممکه شما به دلیل آلرژی به غذا، دارو و مشکلات پزشکی به این حالت دچار بشین. چندتا از این علائم رو معرفی می‎کنیم.

یکی از این عوامل، رفلاکس معده‌ست. بعضی وقتا خوردن یه سری از غذاها باعث سوزش معده می‌شن و فرد احساس حالت تهوع می‎کنه.

بعضی از افراد وقتی برای یه مسافت طولانی تو ماشین می‌شینن، مبتلا به ماشین گرفتگی می‌شن که در نتیجه باعث حالت تهوع می‌شه. همینطور وقتی که سوار کشتی و قایق می‌شن هم می‌تونن گرفتار چنین حالتی بشن.

داروهای مختلف عوارض مختلفی دارن که معمولا روی جعبه و داخل بروشور نوشته شده. مصرف داروهای شیمی درمانی یکی از علت‌های مبتلا شدن به تهوع هستش.

چی بخوریم که خوب شیم؟

چی بخوریم که خوب شیم؟

زنجبیل: یکی از چیزهایی که برای رفع حالت تهوع مفیده، استفاده از زنجبیل هستش. حتی تو بعضی مواقع برای رفع حالت تهوع بعد از شیمی درمانی هم مفیده. با مصرف حدودا 0.5 تا 1.5 گرم زنجبیل خشک شده تو طول روز، می‌تونی از مبتلا شدن به اون جلوگیری کنین.

نعناع: تحقیقات نشون میده رایحه درمانی با نعناع یه روش عالی برای درمان تهوع، به‌خصوص بین خانوم‎‌های باردار هستش. همینطور بو کردن رایحه نعناع باعث ازبین رفتن حالت تهوع میشه.

لیموترش: یه تیکه لیموترش ممکنه به کاهش حالت تهوع کمک کنه. اما اگه به دلیل مشکل معده نمی‎تونین آب لیموترش مصرف کنین، چند قطره از اون رو با آب مخلوط کنین و بعد میل کنین.

آب: بعضی وقتا به دلیل کم آبی شما دچار حالت تهوع می‎شین. سعی کنین با نوشیدن منظم آب بدنتون رو هیدراته نگه‎دارین.

رازیانه: بعضی از خانوم ها تو دوران قاعدگی احساس تهوع دارن. خوردن رازیانه باعث کم شدن درد دوران قاعدگی و از بین رفتن این حالت می‎شه.

درآخر، حالت تهوع مشکلیه که همه ما اون رو تجربه کردیم. به جای استفاده از داروهای شیمیایی که عوارض جانبی دارن، از روش های خونگی استفاده کنین. 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها