|

سرد مزاج ها و گرم مزاج ها در پاییز چه بخورند؟

مزاج شناسی میگوید؛ برای سالم ماندن باید در هر فصل، مواد غذایی مناسبی را به بدن برسانید. میدانید در پاییز کدام مواد غذایی مفید است؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب مزاج شناسی یک علم بسیار وسیعه که کاربردهای زیادی برای تشخیص و درمان بیماری‌ ها داره. این علم از گذشته ها وجود داشته و قبل از اینکه تا این اندازه قرص ها و روش های درمانی در زندگی مردم نفود کند، تنها راه درمان بوده است. چه بسا که حتی کتاب ها و احادیث و روایات زیادی هم در این زمینه وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در مزاج شناسی به آن تاکید می‌شود این است که چه غذاهایی را در فصل‌ پاییز بخوریم. خب پاییز ماهیتی سرد و خشک دارند؛ از همین‌رو پزشکان و متخصصان چه خوراکی‌ها را پیشنهاد می‌کنند و مصرف کدام‌ها را ممنوع اعلام میکنند؟

پاییز سرد و خشک

گفته میشود در پاییز تن خود را بپوشانید؛ درست به مانند درختان. پاییز بدن را زرد و پژمرده می‌کند پس باید به سراغ غذاهای گرم و تر بروید.

به گفته پزشکان؛ غذاهایی که در فصل پاییز باید بخورید باید با توجه به مزاج باشد، افراد مزاج گرم و خشک نباید غذاهای گرم و خشک بخورند. آن ها باید میوه هایی مثل سیب، موز، بالنگ، کشمش، یا ریشه هایی مانند ترب، زردک، سیب زمینی، هویج و شلغم مصرف کنند. از حبوبات می توانند لوبیا مصرف کنند، از گوشت ها هم گوشت بره و بوقلمون استفاده کنند. اگر این عملکردها را به کار ببرند بیماری ها در آن کم می شود.

خاکشیر با آب داغ برای افرادی که صراوی و سودایی هستند توصیه می شود چون این افراد مزاجشان خشک است باید در برنامه شان مصرف غذاهای ملین را در نظر بگیرند. حدیث داریم که حتما میوه را به فصل بخورید.

مزاج-شناسی

توصیه های مهم

در پاییز آب کمتری بنوشید و اگر خواستید آب بخورید حتما بگذارید آب با دمای محیط عادت کند و بعد آن را بنوشید. در این فصل آب سرد نخورید.

اگر خواستید گوشت بخورید حتما با ادویه های گرم میل کنید؛ زیرا گوشت مزاج سرد دارد.

زیاد ورزش کنید.

به اندازه بخوابید. افرادی که در این فصل خواب زیادی باید داشته باشند سردمزاجند بنابراین باید در این فصل خوابشان را زیاد کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها