|

5 راه از بین بردن چربی های اضافه شکم

جمع شدن بیش از اندازه چربی تو ناحیه شکم خطرناکه و سلامت‌رو به خطر میندازه. اما راهکارهایی رو بهتون میگم که میتونید باهاش لاغر بشید.

لینک کوتاه کپی شد

خیلی اوقات چربی‌ها مثل یک محافظ برای بدن عمل میکنن، اما جمع شدن بیش از اندازه چربی تو ناحیه شکم خطرناکه و سلامت‌رو به خطر میندازه. البته اینکه یک مقدار چربی شکمی داشته باشید کاملا طبیعیه. اما اگر بیش از اندازه باشه میتونه خطرناک بشه و بیماری‌های مزمن‌رو با خودش به همراه بیاره. پس اگه از این مشکل رنج میبرین، تو این مقاله با ما همراه باشید چون میخوایم 3 راهکار بهتون معرفی کنم که چربی‎های شکمی‌رو از بین میبره.

راهکار اول: حذف نوشیدنی‌های شیرین

بطور کلی هر چیز شیرینی میتواند چاق‌کننده و مضر باشد. پس تا حد امکان از نوشیدنی‌های شیرینی مانند نوشابه دوری کنید. این نوشیدنی‌های چربی های احشایی را زیاد میکند و بر دور کمر شما می افزاید. آب یا اب‌های گازدار بهترین گزینه برای جایگزینی نوشیدنی های شیرین هستن.

تحرک-داشته-باشید

راهکار دوم: تحرک داشته باشید

افزایش فعالیت بدنی همیشه تاثیر قابل توجهی تو کاهش چربی های شکمی داره. سعی کنید تمریناتی را هم در فعالیت های بدنی خود جای دهید و با انجام فعالیت هوازی با شدت بالا و کم و همچنین تمرینات مقاومتی؛ چربی های شکمی رو از بین ببرید.

راهکار سوم: مصرف فیبر رو بالا ببرید

اون دسته از آدمایی که از رژیم غذایی با فیبر بالا پیروی میکنن، نسبت به آدمایی که چنین رژیمی رو دنبال نمیکنن، از چربی شکمی کمتری برخوردارن.

مصرف-فیبر-رو-بالا-ببرید

راهکار چهارم: کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده

براساس آخرین مطالعاتی که در این راستا انجام گرفته؛ غذاهای فرآوری شده مثل فست فودها و محصولات غلات تصفیه شده، میان وعده ها تاثیر قابل توجهی در افزایش اندازه دور کمر دارد.

راهکار پنجم: به اندازه بخوابید

کیفیت پایین خواب یکی از عواملی‌ست که منجر به تجمع چربی‌ها میشه. تحقیقی هم که بر روی 56000 نفر انجام شده نشون میده سایز دور کمر بیشتر با مدت خواب کوتاه ارتباط داره. پس سعی کنید حداقل 7 ساعت در شبانه روز بخوابید و به درستی به ذهنتون اجازه استراحت و تجدید قوا رو بدید.

کلام آخر

حواستون باشه؛ چربی زیر شکم برای کل بدن خطرناکه و میتونه احتمال ابتلا به انواع بیماری‌هارو افزایش بده. براساس مطالعات انجام شده؛ چربی بیش از اندازه دور شکم میتونهه مقاومت بدن تو تولید انسولین‌رو بالا ببره و تو عملکرد عروق خونی اختلال ایجاد کنه. حتی فشار بالا و سندروم متابولیک هم از مشکلات چربی بالای دور شکم به شمار میاد.

پس از این 5 راهکار استفاده کنید و سلامتی رو به خودتون هدیه بدید.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها