|

جلوگیری از خشک شدن و پوسته پوسته شدن

چطور از پوست در سرما محافظت کنیم؟

بخاطر خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن در فصل سرما گلایه دارید؟ خب راهکارهایی داریم که در این مقاله از آنها صحبت خواهیم کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تاکنون چندبار پس از خروج از هوای گرم و خشک منزل در فصل زمستان خارج شده‌اید و به دلیل سرمای بیش از اندازه؛ پوست شما آسیب دیده است؟ باید بدانید نگهداری و رسیدگی به پوست؛ آن هم در هوای سرد بسیار سخت‌تر بوده و دردسرهای خود را دارد.  اگر میخواهید از پوست خود در فصل سرما محافظت کنید؛ توصیه داریم در ادامه این مقاله همراه ما باشید، توضیحاتی را در ادامه خدمت شما شرح خواهیم داد.

محیط را مرطوب نگه دارید

پوست شما در زمستان، پوسته پوسته می‌شود؟ یا به شدت خشک است؟ خب بدانید همین خشک شدن‌ها عمر پوست را کم کرده و چین و چروک را پدید می‌آورد. برای اینکه با این اتفاق روبرو شوید و حتی از بروز آن جلوگیری کنید؛ محیط را مرطوب نگه دارید. یک کاسه یا ظرف را پر از مخلوط آب و روغن‌های لازم برای پوست کنید و درون اتاق ترجیحا در نزدیکی شوفاژ یا بخاری قرار دهید. همین راهکار به ظاهر ساده در عملیاتی شگفت‌انگیز جلوی خشک شدن پوست را میگیرد و از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند.

از-آب-ولرم-و-بدون-صابون-استفاده-کنید

از آب ولرم و بدون صابون استفاده کنید

معمولا در فصول سرد سال، پوست خشک شما دچار خارش میشود و این مسئله منجر به ناراحتی شما شده است؟ خب باید بدانید؛ خارش شدید در بسیاری از مواقع یکی از دلایل بروز اگزماست. بسیاری از افراد مبتلا به اگزما از تحریک و التهاب بیشتر پوستشان در فصول سرد گلایه دارند که این موضوع ناشی از خشکی و کمبود آب درون سلول‌های پوستی و همچنین هدر رفتن بیشتر رطوبت پوست در این وقت از سال است. برای بهبود نسبی در کنار مراجعه به متخصص از شستن بدن و صورتتان با آب ولرم دریغ نکنید و بهتر است این شستشو‌ها بدون مواد شوینده انجام شود. در نهایت در خاطر داشته باشید که در صورت ایجاد عفونت به دلیل خارش زیاد حتما لازم است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

از-وازلین-دوری-کنید

از وازلین دوری کنید

قسمت بیرونی لب هایتان در فصل سرما، پوسته پوسته و قرمز می‌شود؟ از وازلین برای چرب کردن لب ها استفاده میکنید تا این روند را کنترل کنید؟ خب باید بدانید که راه اشتباهی را در پیش گرفته اید.

براساس آمار 72درصد انسان‌ها در فصول سرد با خشک لب دست و پنجه نرم می‌کنند. و استفاده از وازلین تنها یک راه حل موقتی است. برای خلاصی از این مشکل؛ به دنبال محصولاتی بروید که در آنها مرطوب کننده؛ نرم کننده و مواد اوکلوسیو استفاده شده است. مواد اولیه مرطوب کننده مانند هیلورونیک اسید، روغن جوجوبایا و.. باعث جذب و نگه‌داری رطوبت می‌شوند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها