|

علت در گذشت هوشنگ منصور خاکی چه بود؟ + بیوگرافی

هوشنگ منصور خاکی بازیگر قدیمی سینما در سن ۷۷ سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

لینک کوتاه کپی شد

بازیگر قدیمی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

هوشنگ منصور خاکی بازیگر قدیمی سینما در سن ۷۷ سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. از قرار معلوم؛ مراسم تدفین این هنرمند فردا صبح ۳۱ فروردین در قطعه هنرمندان برگزار می‌شود.

منصور خاکی در فیلم‌هایی چون کوسه جنوب، زخمه، شب شکن، افعی، دل و دشنه، سکوت کوهستان، فرار از جهنم، طوفان‌ شن،خفاش، دلباخته، مریم مقدس و لوکوموتیوران بازی کرده بود

بیوگرافی هوشنگ منصورخاکی

هوشنگ منصورخاکی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1322 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار هوشنگ منصورخاکی می‌توان به بازیگری در سریال فرستاده، فیلم مریم مقدس و فیلم افعی اشاره کرد.

هوشنگ منصورخاکی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1351 در 29 سالگی در فیلم جعفر جنی و محبوبه‌اش به کارگردانی رضا صفایی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال فرستاده، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای هوشنگ منصورخاکی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون علی تابش، کتایون، سیدعلی میری و شهرآشوب را تجربه کرد.

unnamed

هوشنگ منصورخاکی در سال 1381 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم هوشنگ منصورخاکی در این سال، بازیگری در سریال فرستاده به کارگردانی جواد شمقدری محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی هوشنگ منصورخاکی بازی در سریال فرستاده بوده است. هوشنگ منصورخاکی سال 1381 در 59 سالگی در سریال فرستاده نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با جواد شمقدری همکاری داشته است. هوشنگ منصورخاکی توانست با بازی در سریال فرستاده تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر محمدعلی کشاورز، گلاب آدینه، جعفر دهقان و حسین یاری بر تجارب او افزود.

هوشنگ منصورخاکی علاوه‌بر سریال فرستاده، سال 1379 در 57 سالگی در فیلم مریم مقدس نیز بازی کرده است. هوشنگ منصورخاکی این‌بار با شهریار بحرانی یعنی کارگردان فیلم مریم مقدس و هنرمندانی چون شبنم قلی‌خانی، پرویز پورحسینی، محمد کاسبی و جعفر دهقان همکاری داشت.

در این سال‌ها هوشنگ منصورخاکی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران خشایار با 4 مرتبه، محمدجواد بخشی زاده با 3 مرتبه، امیرحسین خانشهری با 3 مرتبه، علی‌اکبر فیاضی با 3 مرتبه و بهزاد جوانبخش با 3 مرتبه بیشترین همکاری را با هوشنگ منصورخاکی داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی هوشنگ منصورخاکی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. هوشنگ منصورخاکی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 95% آثار وی سینمایی و 5% آثارش تلویزیونی است. در واقع هوشنگ منصورخاکی از مجموع 24 اثری که در کارنامه دارد، در 23 اثر در سینما با نام‌های فیلم صنوبر، فیلم لوکوموتیوران، فیلم مریم مقدس، فیلم دلباخته، فیلم مجروح‌جنگی، فیلم تنها، فیلم خفاش، فیلم توفان شن، فیلم سکوت کوهستان، فیلم ‌فرار از جهنم، فیلم دل و دشنه، فیلم مروارید سیاه، فیلم یاران، فیلم افعی، فیلم دل نمک، فیلم شب شکن، فیلم زخمه، فیلم کوسه جنوب، فیلم اضطراب، فیلم شب غریبان، فیلم مرگ در باران، فیلم بوسه بر لبهای خونین و فیلم جعفر جنی و محبوبه‌اش به ایفای نقش پرداخته و در 1 اثر در تلویزیون با نام سریال فرستاده بازی کرده است.

در مجموع در کارنامه 75 ساله و بیوگرافی هوشنگ منصورخاکی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی هوشنگ منصورخاکی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار هوشنگ منصورخاکی در منظوم سر بزنید. همه 24 اثر مهم هوشنگ منصورخاکی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار هوشنگ منصورخاکی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر هوشنگ منصورخاکی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی هوشنگ منصورخاکی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی هوشنگ منصورخاکی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال فرستاده محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی هوشنگ منصورخاکی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم اضطراب محسوب می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها