|

لوسیل راندون پیر ترین انسان جهان که درگذشت که بود؟

لوسیل راندون، معروف به خواهر آندره، در ۱۱ فوریه ۱۹۰۴ در جنوب فرانسه متولد شد. او در خواب در یک خانه سالمندان در تولون درگذشت.

لینک کوتاه کپی شد

«لوسیل راندون» راهبه فرانسوی و مسن‌ترین انسان شناسایی شده روی زمین، در سن ۱۱۸ سالگی از دنیا رفت. راندون، معروف به خواهر آندره، در ۱۱ فوریه ۱۹۰۴ در جنوب فرانسه متولد شد، زمانی که هنوز یک دهه به جنگ جهانی اول باقی مانده بود. او در خواب در یک خانه سالمندان در تولون درگذشت.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فرانس۲۴، خواهر آندره پس از کین تاناکای ژاپنی که در سن 119 سالگی فوت کرد، مسن ترین انسان زنده روی زمین بود. راندون در سالی به دنیا آمد که نیویورک اولین متروی خود را افتتاح کرد و زمانی که تور دو فرانس برای اولین سال برگزار شد.

او در مصاحبه ای به مناسبت تولد 116 سالگی خود گفته بود: یکی از بهترین خاطرات او بازگشت دو برادرش در پایان جنگ جهانی اول بود. او گفت: به ندرت اتفاق می افتاد، در خانواده ها معمولاً دو مرده بود تا دو نفر زنده. هر دو برگشتند.

او در یک خانواده پروتستان به عنوان تنها دختر در میان 3 برادر بزرگ شد که در شهر جنوبی "آلس" فرانسه زندگی می کردند. او در مصاحبه ای به مناسبت تولد 116 سالگی خود به خبرگزاری فرانسه گفت: یکی از بهترین خاطراتم بازگشت دو برادرم به خانه در پایان جنگ جهانی اول در سال 1918 بود.

پیرترین انسان 1 سال گذشته در جهان، در 41 سالگی به گروه راهبه های دختران خیریه پیوست. "خواهر آندره" سپس به بیمارستانی در ویشی فرانسه منصوب شد و به مدت 31 سال در آنجا کار کرد. در اواخر عمر، او به شهر تولون در امتداد سواحل مدیترانه در جنوب فرانسه نقل مکان کرد.

راندون سال گذشته در مصاحبه ای گفت که کار و مراقبت از دیگران عمر او را طولانی کرده است. او در آوریل سال گذشته به خبرنگاران گفت: "مردم می گویند کار می کُشد، برای من اما کار مرا زنده نگه داشت، تا 108 سالگی به کار ادامه دادم."

او در اواخر عمر بینایی خود را از دست داده بود و روی ویلچر می نشست. در همه گیری کرونا او نیز مبتلا به این بیماری شد ولی بهبود یافت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها