|

ماجرای آزار زن نابینا توسط مردان!

یک زن نابینا بار ها در مکان های مختلف مورد تجاوز مردان قرار گرفته که ادعای کمک به او را داشتند.

لینک کوتاه کپی شد

 یک زن جوان نابینا به نام سارا استار بار ها در مکان های عمومی مورد تجاوز مردانی قرار گرفته که ادعای کمک به وی را داشتند.

او در یکی از همین مکان ها به صورت تصادفی از گروهی از مردان شنید که می گویند: " ما می توانیم هر کاری که بخواهیم با او انجام بدهیم چون این زن نمی تواند ما را ببیند و تنها صدایمان را می شنود!" 

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در مورد آمار جنایات و تجاوزات کشور انگلیس، با تاسف فراوان باید گفت تعداد زنان معلولی که روزانه مورد تجاوز مردان هوس باز و بیمار قرار می گیرند، بسیار بیشتر از تعداد زنان سالم و فاقد معلولیت های جسمی است. 

سارا در طی رویارویی با این بحران با روانشناسی به نام پیگات جونز آشنا شد که در حال بررسی انگیزه اینگونه مردان از مورد هدف قرار دادن زنان معلول و همچنین پشتیبانی از افراد معلولی همانند آن زن بود. 

این زن در طی جلسات مشاوره خود اظهار کرد که: " زمانی که در جایی در خیابان مسیرم را گم می کردم، مردان زیادی به من نزدیک می شدند و بازوی مرا می گرفتند تا راه را به من نشان دهند اما آنها هرگز قصد کمک به مرا نداشتند، بلکه در اکثر مواقع، متوجه می شدم که آنها در حال دست کشیدن به تمام نقاط بدن من هستند و هر چقدر فریاد می کشیدم، کسی صدای مرا نمی شنید و در همان مواقع متوجه می شدم که در آن مکان به غیر از من و آن مردان مریض، شخص دیگری وجود ندارد". 

پیگات جونز نیز در گزارشی در همین راستا اعلام کرد که این دختر 27 ساله بار ها این جنایات پیش آمده را به نیرو های پلیس گزارش داده اما صحبت های او هرگز جدی گرفته نشده و تحقیقات درستی در این زمینه نیز صورت نگرفته است.

ان زن جوان نیز در ادامه افزود: " من یکبار این حادثه پیش آمده را به یک افسر امنیتی در ایستگاه  قطار شهر لندن گزارش دادم اما تنها حرفی که او به من زد این بود که "باید از این به بعد لباس مناسب تری بپوشم". 

پیگات جونز نیز گفت: "زنان معلول معمولا بیشتر از زنان دیگر آسیب پذیر هستند اما مقصر اصلی معلولیت این زنان نیست، بلکه این جامعه است که با نادیده گرفتن و نشنیدن صدایاین گونه زنان، آنها را آسیب پذیر می کند. در حالی که آنها باید بیش از هر شخص دیگری مورد حمایت جامعه و دولت قرار بگیرند!". 

این خانم روان شناس همچنین در طی دوره مشاوره خود به سارا، هشتگی به نام " Just Ask Dont Grap" را در صفحات مجازی به راه انداخت تا از این طریق بتواند برای افزایش آگاهی افراد دیگر در مورد خطرات پیش روی زنان معلول و تشویق آنان برای حمایت از آن زنان، کاری انجام دهد. 

پس از گذشت چند ماه، عد زیادی به این موج صورت گرفته در صفحات مجازی ملحق شدند اما در این میان بسیاری از مردان در نظرات و پیام های خود می نوشتند که " این زنان لایق کمک کردن نیستند، بهتر است تا در مواجه با آنها به حال خود رهایشان کنیم تا بمیرند!" 

یکی از زنان نیز در حمایت از زنان معلولی همانند سارا در مورد این هشتگ نوشت: "گوش دادن به صدای این زنان معلول، کلیدی برای جلوگیری از ادامه این حملات و کمک به افزایش ایمنی تمام زنان در یک جامعه است". 

 

 

منبع: The Sun 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها