|

واردات خودرو فردا تعیین تکلیف می‌شود؟

پس از کش و قوس و فراوان بالاخره آیین نامه واردات خودرو فردا در هیات جلسه هیأت مطرح می شود.

لینک کوتاه کپی شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه مراسم روز صنعت و معدن در خصوص آخرین وضعیت آیین واردات خودرو، به خبرنگاران گفت: هفته گذشته طرح آئین نامه واردات خودرو در دستور کار دولت قرار داشت؛ اما با توجه به کثرت برنامه‌های در دستور کار مهلت بررسی به این طرح نرسید، با این شرایط مقرر شد فردا در جلسه هیأت دولت این طرح بررسی و تعیین تکلیف شود. 

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اکوایران؛ ۲۱ اردیبهشت سال جاری  دولت واردات خودرو را آزاد کرد و مقرر شد تا آئین نامه واردات خودرو تهیه شود اما با گذشته چند ماه از خبر واردات خودرو هنوز طرح تدوین آئین نامه با تعلل وزارت صمت روبه‌رو شد و همین امر در کنار ماجرای خودروهای بی‌کیفیت داخلی عاملی شد تا وزیر صنعت را به استیضاح نزدیک کند. نمایندگان اصرار بر بی کفایتی وزیر داشتند از آن طرف فاطمی امین خود را مقصر اوضاع خودرو نمی‌دانست. این در حالی است که قرار بود با واردات خودرو مدیریت قیمت‌ها در بازار انجام و آرامش به بازار برگردد اما سیاست گذاری‌های بدون کار کارشناسی و فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو آن هم با ایرادات بسیار بازار خودرو را آشفته‌تر کرد. 

کشمکش فاطمی امین با مجلس افزایش یافت. روندی که موجب شد تا وزیر صمت اولین کارت زرد خود را از مجلس کند. 

چند روز پس از دریافت کارت زرد این بار نمایندگان مجلس به دلیل عدم مدیریت مناسب وزیر صنعت، طرح استیضاح فاطمی امین را در دستور کار قرار داند، طرحی که با فرصت دو ماهه فعلا متوقف شده است. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها