|

دستور پخت کله‌جوش با گردو

پوست کاغذی در زمینه فروش گردو تویسرکان به صورت مستقیم از باغدارهای تویسرکانی فعالیت می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

کلجوش غذایی سنتی و بسیار خوشمزه است و در مدت کوتاهی آماده می‌شود. در این مقاله دستور پخت گردو را از سایت فروشگاه پوست کاغذی برایتان آماده کرده‌ایم. پوست کاغذی در زمینه فروش گردو تویسرکان به صورت مستقیم از باغدارهای تویسرکانی فعالیت می‌کند و دستور غذاهای محلی تویسرکان را هم در وبسایتش قرار می‌دهد.

مواد لازم برای ۲ نفر

پیاز درشت: ۱ عدد

گردو: ۲ قاشق غذاخوری

کشک غلیظ: نصف پیمانه (یا کمی بیشتر)

نعناخشک: ۱ قاشق غذاخوری

زردچوبه: ۱ قاشق چای‌خوری

نمک

طرز تهیه

۱. پیاز را خرد کنید و در روغن تفت دهید تا طلایی شود.

۲. کشک را با یک‌ونیم لیوان آب مخلوط کنید تا رقیق شود.

اگر از کشک محلی استفاده می‌کنید، آن را به مدت یک شب در آب ولرم بخیسانید. سپس در مخلوط‌کن بریزید. به این ترتیب، طعم بسیار خوبی می‌گیرد. بهتر است اگر کشک محلی در دسترس دارید، به‌ویژه برای کلجوش از آن استفاده کنید؛ چون ماده‌ی اصلی این غذا کشک است و اگر کشک خوش‌طعم باشد، غذا نیز مزه‌ی بسیار بهتری می‌گیرد.

۳. گردو را به اندازه‌ای خرد کنید که نه زیاد ریز باشد و نه زیاد درشت.

۴. وقتی پیاز طلایی شد، گردو و نعناخشک و زردچوبه را اضافه کنید و فقط کمی تفت دهید؛ چون ممکن است نعناخشک بسوزد. دقت کنید که زردچوبه‌ی این غذا نباید زیاد باشد.

۵. حالا کشک را که رقیق کرده‌اید، اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا کشک جوش بیاید. اگر روی بسته‌بندی کشک نوشته شده که باید قبل از استفاده آن را بجوشانید، این کار را از قبل انجام دهید؛ چون در این مرحله، اصلاً لازم نیست غذا زیاد روی حرارت باشد.

۶. وقتی کشک به جوش آمد، غذا حاضر است.

نکته‌ها

غلظت کشک در این غذا باید مثل آب آبگوشت باشد؛ چون این غذا هم مثل آبگوشت با نان ترید (تیلیت) می‌شود.

همان‌طور که دیدید، این غذا خیلی ساده و زودپخت است و در مدتی کمتر از پانزده دقیقه آماده می‌شود. پس اگر زمان زیادی برای آشپزی ندارید و دنبال غذایی سریع و ساده، اما متفاوت و خوشمزه هستید، حتماً کلجوش خوشمزه را در برنامه‌ی غذایی‌تان قرار دهید.

کلجوش معمولاً همراه با سبزی و نان سنگک تازه و پیاز سرو می‌شود. برای دیدن دستور غذاهای بیشتر کافیست « پوست کاغذی» را در گوگل جستجو کنید.

منبع : طرز تهیه کله جوش (کلجوش) تویسرکان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها