|

علت درگذشت مجید ملک زاده چه بود؟+ بیوگرافی

مجید ملک زاده هنرمند اصفهانی 40 و پایه گذار موزه صلح اصفهان درگذشت

لینک کوتاه کپی شد

مجید ملک زاده، هنرمند هنرهای سنتی مشبک و معرق فلز و مدیر موزه صلح اصفهان به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا و پس از ۲۳ روز جنگ با این بیماری جان خود را از دست داد.

انسیه هوشیاری، همسر این هنرمند ضمن تأیید این خبر با بیان اینکه همسرم پس از طی مراحل درمان کرونا در بیمارستان و بهبودی نسبی به خانه منتقل شد، اضافه کرد: متأسفانه وی پس از دو روز ترخیص از بیمارستان بر اثر عوارض ناشی از ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داد.

مجید ملک زاده که بود؟

گفتنی است این هنرمند ۴۰ ساله دوران کودکی سختی را به دلیل ابتلاء به بیماری پشت سر گذاشت اما با حمایت‌های خانواده اش موفقیت‌های خوبی را به دست آورد و پایه گذار موزه صلح اصفهان بود.

او در کارنامه کاری خود طراحی پنج پروژه عظیم جهانی با رویکرد کار تیمی برای ارائه به جهانیان با راهکارهای خلاقانه هنر و ادبیات ایران و جهان، تدوین ده‌ها مقاله علمی چاپ شده در رسانه‌های معتبر جهانی و فعالیت‌های علمی و هنری برای ترویج صلح در جهان را دارد.

استاد مجید ملک زاده یکی از هنرمندان با اخلاق شهر اصفهان بود که علاوه بر جایگاه هنری، به حسن خلق و مردم داری شهره بود. این هنرمند بخش عمده‌ای از زندگی خود را به شاخصه ای اختصاص داده بود که متأسفانه کم‌تر به آن فکر شده یا برای آن کار می‌شود.

پدر این هنرمند، استاد مهدی ملک زاده است که یکی از هنرمندان چیره دست هنر شبکه بری و فلز کاری در ایران بود. خود او نیز در این هنر از افراد شاخص محسوب می‌شد. ملک زاده علاوه بر پرداختن به این هنر، سال‌ها به مقوله صلح پرداخت و هر کاری می‌توانست برای تبیین صلح به زبان هنر انجام می‌داد.

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها