|

افزایش قابل توجه حقوق بازنشستگان با اجرای طرح همسان سازی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان برای اولین بار از اقدامات بی سابقه سازمان تامین اجتماعی بود.

لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان برای اولین بار از اقدامات بی سابقه  سازمان تامین اجتماعی در کشور بودحسینی مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی به مناسبت هفته کار و کارگر در نشست روسای شعب تامین اجتماعی شهرستان های ساوه و زرندیه با نمایندگان کارگری و کارفرمایی افزود: در این افزایش و همسان‌سازی در مرحله نخست از ۱۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان و در مرحله دوم با در نظر گرفتن پرداختی اسفند ماه سال ۹۹ (۷۵ درصد ضریب بازنشستگی نسبت به حداقل سال بازنشستگی) باشد و هیچ بازنشسته‌ای در سال ۹۹، حقوقش از ۵۰ درصد اسفندماه ۹۹ نباید کمتر باشد.
 
حسینی 60 درصد از جمعیت بازنشستگان تامین اجتماعی را حداقل حقوق بگیران بیان کرد و ادامه داد: با اجرای طرح همسان سازی حقوق برای این قشر شاهد افزایش 130 درصدی دریافتی آنان هستیم به نحویکه اسفندماه سال ۹۸ نسبت به فروردین‌ ماه سال ۹۹ "حداقل بگیر" ۲۰ سال که ماهانه یک‌میلیون و ۶۷۰ هزار تومان دریافتی داشتند، در حال حاضر سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافتی و "حداقل بگیر" ۳۰ سال به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.
 
مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: پرداختی سازمان در اسفندماه سال ۹۸ بابت حقوق بازنشستگان حدوداً ۶۸۰۰ میلیارد تومان بوده است و این در اسفندماه سال ۹۹ به ۹۵۰۰ هزار میلیارد تومان و در حال حاضر به ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان (۷۰ درصد) هزینه‌های سازمان افزایش پیدا کرده است که با توجه به بند «و» تبصره ۲ سایر منابع ، دولت کمک خواهد کرد که این کسری جبران شود.
 
عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور نیز گفت: اقدام سازمان تامین اجتماعی در اصلاح احکام بازنشستگان و اجرای متناسب سازی دریافتی، موجب رضایت این قشر شده است امیری با قدردانی از مدیران تامین اجتماعی و دولت در اختصاص اعتباران مورد نیاز جهت حمایت از بازنشستگان افزود: تجمعات خیابانی تاکنون برای مطالبات صنفی بوده اما با عملیاتی شدن این خواسته، هیچ دلیلی برای حضور و تجمعات خیابانی وجود ندارد.
 
رییس کانون بازنشستگان استان مرکزی تصریح کرد: هرگونه تجمعات و حضور در خیابان ها از نظر ما دیگر ارتباطی به مطالبات بازنشستگان ندارد و نباید خواسته های بحق ما با اهداف و اغراض معاندین و گروهای سیاسی منفعت طلب در یک مسیر قرار گیرد.
 
دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه نیز گفت: قراردادهای موقت کارگری انگیزه ی تلاش کارگران را در سطح واحدهای صنعتی بدلیل نداشتن امنیت شغلی پایان آورده است و باید دولت در راستای حمایت از کارگران بیش از گذشته با برنامه ریزی حمایت نماید.
 
میرزایی افزود: بالا بودن هزینه های زندگی و تامین مسکن مناسب موجب شده است که حقوق کارگران کفاف زندگی آنها را ندهد و می طلبد با واگذاری زمین تحت تعاونی های کارگران بیش از گذشته این قشر را یاری نماییم. در پایان از 5 کارفرمای حامی کارگران با اهدا لوح تقدیر قدردانی شد .

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها