|

افساد فی الارض دو دانشجو نخبه صحت دارد؟

جلسه دادگاه علی یونسی و امیرحسین مرادیان برگزار نشد و این جلسه به روزی دیگر موکول شد

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اعتماد آنلاین؛ آن‌گونه که نزدیکان علی یونسی روایت کرده‌اند جمعه، ۲۲ فروردین‌ماه او همراه با ۱۲ مامور، در حالی که شرایط مناسبی نداشته، به خانه بازمی‌گردد و پس از بازرسی خانه و ضبط کامپیوترها و موبایل‌ها بازداشت می‌شود. امیرحسین مرادی دیگر دانشجوی نخبه دانشگاه شریف نیز همزمان با یونسی بازداشت شده اما نزدیکان و خانواده او همچون علی یونسی با رسانه‌ها در ارتباط نبوده و بنابراین اخبار و اطلاعات کمتری از او در دسترس قرار دارد. 

براساس آنچه وکیل و خانواده یونسی اعلام کرده‌اند روز سه‌شنبه، ۲۵ شهریورماه هم آخرین قرار بازداشت موقت علی یونسی به پایان رسیده اما او همچنان در بازداشت به‌ سر می‌برد و این بازداشت موقت طولانی‌مدت نگرانی‌هایی را بابت وضعیت این دو دانشجوی دهه هفتادی دانشگاه شریف ایجاد کرده است. 

مصطفی نیلی، وکیل علی یونسی روز ۳۱ شهریورماه ۹۹ در توییتر خود نوشت: «علی یونسی در دیدار پنجشنبه به خانواده‌اش گفته که آخرین قرار بازداشت موقتی که به وی ابلاغ شده در روز ۲۵ شهریور به پایان رسیده و هنوز قرار جدیدی به وی ابلاغ نشده است. همچنین گفته است که بیش از ۲ هفته است که هیچ‌گونه بازجویی نداشته و همچنین به بازپرسی نیز احضار نشده است.» این درحالی است که ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری جدید، طول مدت بازداشت را کاهش داده است. برابر این ماده، «هرگاه در جرایم موضوع بند‌های (الف)، (ب)، (پ) و (ت) ماده ۳۰۲ این قانون تا دو ماه و در سایر جرایم تا یک ماه به علت صدور قرار تامین، متهم در بازداشت بماند و پرونده اتهامی او منتهی به تصمیم نهایی در دادسرا نشود، بازپرس مکلف به فک یا تخفیف قرار تامین است. اگر علل موجهی برای بقای قرار وجود داشته باشد، با ذکر علل مزبور، قرار ابقا و مراتب به متهم ابلاغ می‌شود.

علی یونسی و امیر حسین مرادیان به جرمی بازداشت شدند؟

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضا اولین‌بار شانزدهم اردیبهشت‌ماه امسال در نشست خبری، اتهام امیرحسین مرادی دانشجوی فیزیک و علی یونسی دانشجوی کامپیوتر را «ارتباط با گروه مجاهدین خلق» عنوان کرد و گفت که این دو، «به‌دنبال اقدامات خرابکارانه بوده‌اند و اقدامات ایذایی هم انجام داده‌اند که جدی نبوده» و از «اقلام انفجاری در خرابکاری‌ها استفاده شده» که در جریان «بازرسی منازل این افراد» کشف شده است.

دو دانشجوی دانشگاه شریف متهم به افساد فی الارض هستند؟

در حالی که قرار بود روز گذشته جلسه رسیدگی به اتهامات این دو متهم در دادگاه انقلاب برگزار شود اما به دلایل نامشخص این دو متهم در دادگاه حاضر نشدند و احتمالا با تصمیم قاضی دادگاه به روز دیگری موکول خواهد شد. این درحالی است که برخی رسانه های معاند و ضد انقلاب از این اتفاق سواستفاده کردند و مدعی شدند این دو نفر به افساد فی الارض محکوم شدند. در صورتی که این ادعا کاملا کذب می باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • حمید ارسالی در

    بهشون وام بدین تاعمر دارن بدهکار بشن

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها