|

حسینعلی امیری معاون اسبق روحانی کیست که حالا استاندار پزشکیان شده؟ + بیوگرافی و سوابق

عصر امروز فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت از انتصاب دو استاندار جدید در دولت چهاردهم خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عصر امروز فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت از انتصاب دو استاندار جدید در دولت چهاردهم خبر داد.

طبق اعلام او، بهرام سرمست به عنوان استاندار آذربایجان شرقی و ملانوری به عنوان استاندار همدان منصوب شدند.

همچنین هادی حق‌شناس به عنوان استاندار گیلان و حسینعلی امیری به عنوان استاندار فارس در جلسه هیأت دولت امروز معرفی می‌شوند.

حسینعلی امیری در بهمن ماه سال 1345 در سنقر کلیایی از توابع استان کرمانشاه متولد شده است. تحصیلات متوسطه را در محل تولد خود سپری کرده و پس از آن مدرک کارشناسی خود را از دانشکده علوم قضایی قوه قضاییه، کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه شیراز و دکترایش را در رشته حقوق عمومی از دانشگاه علوم و تحقیقات دریافت کرده است. او با زبان های کردی، ترکی، عربی و انگلیسی آشنایی دارد.

امیری از جمله قضاتی است که تقریباً همه مناصب قضایی را از جمله دادیاری تحقیق، دادیاری اظهار نظر، دادیاری ناظر زندان، دادیاری سرپرستی، معاونت دادستان، جانشینی دادستان، دادستان عمومی، دادستانی انقلاب، رییس دادگاه عمومی، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان، رییس شعبه دادگاه تجدید نظر استان، رییس کل دادگستری در چند استان و مستشار دیوانعالی کشور و معاونت رییس قوه قضاییه و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را تجربه کرده است.

حسینعلی امیری به عنوان معاون رئیس جمهور در امور مجلس در دولت اول حسن روحانی فعالیت می کرد، او سابقه قائم مقامی وزیر کشور، مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مستشاری دیوانعالی کشور، عضویت در شورای نگهبان قانون اساسی، معاونت رئیس قوه قضائیه و نیز ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را داراست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها