|

صدر الدین حجازی بازیگر محبوب در گذشت/ علت فوت + بیوگرافی

صدرالدین حجازی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون ایران که از مدتی قبل در بیمارستان بستری بود امروز شنبه 24 شهریور در گذشت.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- صدرالدین حجازی (۱۶ مرداد ۱۳۲۷ – ۲۴ شهریور ۱۴۰۳) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران بود.از برجسته‌ترین نقش‌های وی بازی در مجموعه‌های تلویزیونی روزی روزگاری، نابرده رنج و زیرزمین بوده است.

صدرالدین حجازی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون ایران که از مدتی قبل به دلیل بیماری سرطان در بیمارستان بستری و در وضعیت کما به سر می‌برد امروز شنبه ۲۴ شهریور در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

سونیا شکیبا همسر سابق و از همراهان این هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تائید این خبر عنوان کرد: متأسفانه از صبح حال آقای حجازی رو به وخامت گذاشت و پزشکان چند بار مجبور به احیای وی شدند اما در نهایت تلاش‌ها نتیجه نداد و ایشان بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان ریه دقایقی قبل از دنیا رفت.

صدرالدین حجازی در دوران فعالیتش در فیلم ها و سریال های زیادی به ایفای نقش پرداخت. از میان فیلم‌های سینمایی صدرالدین حجازی می توان به نقش‌آفرینی او در «ناخدا خورشید»، «روز شیطان»، «مزاحم»، «سنتوری»، «تردید» و «خرس» اشاره کرد.

«کوچک جنگلی»، «تنهاترین سردار»، «تفنگ سرپر»، «زیرزمین»، «ساعت شنی»، «مرد دو هزار چهره»، «چار دیواری»، «مختارنامه»، «کیمیا» و ... نیز از جمله سریال‌هایی بود که حجازی در آن ها به ایفای نقش پرداخت.

در پی درگذشت صدرالدین حجازی، بازیگر سینما و تلویزیون، رئیس سازمان صداوسیما در پیامی درگذشت وی را تسلیت گفت.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، متن پیام بدین شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت صدرالدین حجازی بازیگر پیشکسوت را تسلیت می‌گویم. آن بازیگر توانا با نقش آفرینی در مجموعه‌های نمایشی مانند کوچک جنگلی، روزی روزگاری، تنهاترین سردار و به خصوص نقش خولی در مختارنامه جایگاه ماندگاری در ذهن مخاطبان ساخت. برای خانواده آن مرحوم صبری جزیل و برای آن هنرپیشه فقید غفران و رحمت واسعه الهی مسئلت می‌نمایم.

پیمان جبلی 
رئیس سازمان صدا و سیما

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها